Startende leerkracht?

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Startende leerkracht?

Berichtdoor DaphneH. op 16 maart 2017, 17:43

mis jij als startende leerkracht begeleiding vanuit de school waar je werkzaam bent?

Na een heftige burn-out heb ik besloten te gaan onderzoeken of ik in de toekomst leerkrachten kan gaan begeleiden. Dit wil ik gaan doen dmv vlog, webinars en bijeenkomsten. Ik weet niet of er behoefte is hieraan, maar misschien kun jij aangeven in hoeverre jij dit fijn zou vinden.

Alvast hartelijk dank :)
DaphneH.
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 16 maart 2017, 17:34
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Startende leerkracht?

Berichtdoor Joke op 17 maart 2017, 17:31

Er is zeker behoefte aan begeleiding, denk ik, maar misschien niet van buitenaf.
Ik ben dus ook benieuwd.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Startende leerkracht?

Berichtdoor Juf2032 op 29 maart 2017, 17:16

Wat Joke zegt. Ik heb ook wel behoefte aan begeleiding, maar dan op de school zelf. Van iemand die de manier van werken daar kent. Ik denk dus dat dit niet echt gaat helpen. Al zou ik een vlog wel leuk vinden om te volgen!
Juf2032
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 29 maart 2017, 16:38

Re: Startende leerkracht?

Berichtdoor annerd op 04 sep 2017, 06:54

Ik heb wel interesse! Ik denk dat er ook algemene tips zijn of tips die je zelf iets kunt ombuigen om ze toch te gebruiken.

Wij hadden vorig jaar wel een soort starterstraining, maar ik merk dat de reflectiemomenten wel van belang zijn en ik mis ze wel nu ze er niet meer zijn.
Dus naar aanleiding van een artikel/filmpje word je dan weer aan het denken gezet. Ik ben voor!
annerd
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 01 sep 2017, 01:33
Groep: 5


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten