door miek op 24 sep 2014, 14:33
Ik kijk de dingen van de ochtend zoveel mogelijk tussen de middag na zodat ik het 's middags kan terugkoppelen aan de kinderen. De vakken van de middag kijk ik dan natuurlijk na school na. Ik probeer dit wel zoveel mogelijk op school te doen en zo weinig mogelijk mee te zeulen naar huis. Sommige dingen doe ik tijdens het werken, bijvoorbeeld schrijven. Dan vind ik het erg belangrijk om tussendoor feedback te geven. Voorbereiden doe ik na het nakijken. Het gebeurt inderdaad wel eens dat het programma na school zo druk is dat ik geen tijd meer heb om voor te bereiden. Dan doe ik dat wel eens thuis. Dan kan via basispoort (rekenen (staat zelfs de handleiding van in basispoort), spelling en taal). Voor de andere vakken neem ik wel eens een handleiding mee naar huis. Dat gaat natuurlijk niet als je maar 2 dagen werkt. Trouwens wel mee opletten met die handleidingen mee naar huis nemen. Laatst hadden wij een invaller ivm ziekte van een collega en die had 3 handleidingen thuis liggen, lastig voor die invaller! Zij had ze een dag eerder mee naar huis genomen omdat ze al niet helemaal fit was en ze na school geen puf meer had om voor te bereiden. Dat wilde ze daarom thuis doen maar toen de ziekte echt doorzette was dat natuurlijk erg lastig zo.
Opdrachten voor de creatieve vakken, hoekenwerk, thema's e.d. doe ik wel vaak thuis. Dan zit ik rustiger te computeren dan op school.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)