Kerstoptreden

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Kerstoptreden

Berichtdoor Ann2009 op 06 dec 2011, 15:25

Sint is het land nog niet uit of we moeten alweer aan de slag voor kerst! Over een aantal weken doet elke klas van onze school een optreden van ongeveer 5 minuten. Ik wil eens een keer iets anders dan een liedje/ dansje! Iemand tips of zelf een keer een leuk optreden gedaan met groep 4 voor kerst?
Ann2009
PABOforum Peuter

Groep: 4
Schooltype: Openbaar
Functie: Leerkracht

Re: Kerstoptreden

Berichtdoor Joke op 06 dec 2011, 20:10

Ik heb eens bij een kerstwens (Vrolijk kerstfeest allemaal! of iets dergelijks bij elke letter een kort rijmpje gemaakt (twee regels )
Het was te doen voor de kinderen om dit uit hun hoofd te leren op korte termijn.
Het was in de trand van:
V is van het veld, waar de herders in lagen.
Zij kwamen als eerste naar het kerstkind vragen.

De kinderen hebben in de klas hun letter (groot, paste op een A4) versierd en als ze hun versje in de juiste volgorde hadden opgezegd, lieten ze de letter zien.
Het was heel erg leuk en werd goed gewaardeerd. Precies iets wat niet te lang duurt ook. En je kunt de tekst aanpassen aan de school waar je werkt. Heel bijbels of juist oppervlakkig
Ik heb net zo lang gezocht tot ik een wens had samengesteld die uit evenveel letters bestond als het aantal kinderen in de klas. Je hebt een leerling speling door er een wel of niet een uitroepteken achter te plaatsen. :D
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Groep: 0
PABO jaar: 0

Keer terug naar In het werkveld