[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Werken op je ADV-dag?

Algemeen - Werken op je ADV-dag?

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Algemeen - Werken op je ADV-dag?

Berichtdoor juf_miriam op 09 feb 2003, 21:29

Ik heb even een vraagje.

Ik heb regelmatig (1 keer in de 14 dagen) op vrijdag vrij (ADV). Heerlijk natuurlijk.
Die vrije dag gebruik ik vaak om 'achterstallig onderhoud' te doen. Dus dingen opbergen, klas opruimen, nieuwe hoeken maken, en dergelijke.
Ik heb er geen problemen mee, vind het juist heerlijk en het geeft me de hele week een ontspannen gevoel.

Er zijn echter verschillende leerkrachten die het heel raar vinden dat ik er ben. Dat vind ik super jammer. Soms heb ik zelfs gewoon geen zin om te gaan, omdat ik dan uit moet leggen dat ik het ECHT voor mijn lol doe.
Ik ben er ook niet de hele dag hoor, meestal kom ik rond 10 uur en ga ik rond 2 uur weer naar huis.

Hoe denken jullie hierover??
Zijn er onder jullie ook mensen die bijv. op zaterdag of op hun ADV-dag naar het werk gaan???
Laatst bijgewerkt door juf_miriam op 21 feb 2005, 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor brigitte op 09 feb 2003, 21:35

Op een adv-dag ga ik niet naar school, dat is echt mijn dag om lekker alleen thuis te zijn. Het gebeurt wel dat ik dan thuis dingen doe, maar niet op school. Wel ga ik af en toe in het weekend een 1 of 2 uur naar school om wat te doen. Dat doe ik vooral als er iets speciaals is in de week erna (start project met de hele school oid) en ik wil wat extra's in de klas doen, of als ik op vrijdag ècht geen heb om op te ruimen. (want als ik echt geen zin heb en toch probeer op te ruimen duurt het vaak twee keer zolang als wanneer ik in t weekend effe ga).

Tsja, gek...kan best, maar mijn werk wordt er vaak leuker van!
Avatar gebruiker
brigitte
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 529
Geregistreerd op: 26 aug 2002, 21:46
Woonplaats: Vlaardingen

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor angela op 09 feb 2003, 21:46

De kleuters en groep 3 en 4 hebben elke vrijdagmiddag vrij. Vrijwel altijd blijf ik op school tot een uur of drie/half vier. Ik ruim dan de klas wat beter op dan op andere dagen (verfhoek bv.), ik hang werkjes van de kinderen op, verander de hoeken, kopieer vast werkbladen voor de volgende week, werk de leerling- en klassemappen bij. Meer dan genoeg te doen dus.

Mijn kinderen zitten op de school waar ik werk, om 12 uur komen ze bij mij in de klas eten en spelen wat. Om 1 uur gaat Emma naar haar klas (groep 5) en blijft Lizzy (groep 2, dus ook vrij) mij helpen in de klas (als ze niet bij een vriendinnetje gaat spelen). Van zo'n klein grietje kun je nog een hoop lol hebben bij het opruimen en voorbereiden, zo test ze altijd even de gymles uit die ik op vrijdagmiddag klaarzet voor de week erna en maakt ze gaatjes in de gemaakte werkbladen die ik dan weer in de mappen van de kinderen doe. Om 3 uur is Emma uit en meestal gaan we daarna meteen naar huis. De anderen kleuterjuffen blijven trouwens ook nog wel even op school, meestal tot een uur of half 2. De twee juffen van groep 3, die samen een duobaan hebben zijn ook de hele vrijdagmiddag op school voor overdracht en overleg.

Als een vakantie bijna om is ga ik wel eens op zondag naar school om dingen voor te bereiden. Ik stap 's maandags na de vakantie veel lekkerder de school in als ik weet dat mijn klas er goed uitziet en alles klaarligt wat ik die dag wil gaan doen.
angela
PABOforum Peuter
 
Berichten: 72
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 03:05

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor Elske op 09 feb 2003, 21:54

Mij kennende zou ik straks ook op deze dagen inderdaad extra werk doen, zoals het maken van spelletjes, en andere dingen, zodat ik mijn kinderen (in de klas) meer kan bieden.
Toch weet ik dat ik mezelf zou moeten aanwennen af en toe eens vrij te nemen...min of meer verplichten zelfs!
Die ADV dagen zijn er natuurlijk niet voor niks, en er zijn vele leerkrachten overspannen!
Dat wil ik niet laten gebeuren.
Het is dus een beetje afhankelijk van hoe het straks gaat, als al mijn vrienden werken, en ik doordeweeks niet toe kom aan bepaalde dingen, dan gebruik ik zo'n ADV dag denk ik zeker om bij te werken!
Maar niet ten koste van mezelf!
Daar waak ik voor!

Op mijn huidige stageschool hebben ze vrijdag een klas naar huis gestuurd, omdat een leerkracht ADV had en er geen vervanging was....
...ze voelde zich heel schuldig, omdat ze toch maar thuis zou zitten, maar het hele personeel heeft haar overgehaald, want zo'n extra dag weekend helpt de meeste leerkrachten toch weer wat te ontstressen (weet niet hoe dat is als je iedere twee weken een dag vrij hebt).

Dus tja, is heel dubbel.......maar ik weet wel dat ik pas rust kan nemen als mijn klasje op orde is en ik voorbereid en afgewerkt heb wat ik wilde doen!
;D
'Laat de wind in je gezicht waaien en adem diep in. De wind streelt je en geeft je nieuwe energie'

(Uit 'Spelen blijft heerlijk' van Michael Joseph)
Avatar gebruiker
Elske
PABOforum Baby
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 21 jan 2003, 17:11
Woonplaats: Pabo Eindhoven

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor mees op 10 feb 2003, 17:45

Ik neigde er in het begin ook naar om tijdens ADV dingen voor en zelfs op school te doen.
De directeur heeft daar ooit eens serieus en zonder enige vorm van drang met me over gesproken. Soms moet je gewoon ff lekker afstand nemen. En eigenlijk heeft ie gewoon gelijk. Dus doe ik het (bijna) niet meer.
Avatar gebruiker
mees
PABOforum Peuter
 
Berichten: 171
Geregistreerd op: 29 jun 2002, 13:09
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor jokiepokie op 11 feb 2003, 15:15

ik ben nog niet klaar met mijn studie maar ik neem me nu al voor om in het weekend niets aan school te doen en als ik vrije dagen heb ook niet. Lekker afstand nemen van het werk. is juist erg goed. Dit voor komt dat je er in opgaat. zelfs als je het voor je lol doet. Ik ken verschillende mensen die dat ook gedaan hebben. maar hierdoor geen afstand van hun werk konden nemen en in de ziekte wet kwamen alleen al hier om. dat wil je toch ook niet neem ik aan?
jokiepokie
 

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor juf_miriam op 11 feb 2003, 20:35

Fijn dat er zoveel reacties komen!!

Het is ook niet zo dat ik in de ziektewet wil komen :).

Ik ben een heel 'opgeruimd' mens en vind het prettig als alles gewoon geordend eruit ziet. Dat werkt voor mij veel fijner. Dat wil echt niet zeggen dat er bij mij nooit eens achterstallig werk ligt hoor! Er zijn heus wel dingen die er nooit van komen, maar die berg ik dan achter een fijne dichte kast op...zodat ik ze op dat moment niet zie! :)

Het werk wat ik die vrije dag doe is ook niet intensief. Inderdaad dingen zoals werkbladen kopieren, gaatjes maken en mappen weer een beetje in orde maken. Ik ben er ook zeker niet de hele dag mee bezig. Ik slaap dus ook echt uit!! Dan ga ik dus rond een uur of 10...
Ik merk zelf dat ik de hele week rustiger ben, omdat ik weet dat ik het vrijdag toch kan doen. En het komt ook wel eens voor dat ik niet ga...Kijk, voor mij is het het eerste jaar, dus ik ben nu vooral bezig met dingen labellen en gewoon ff mijn plekkie zoeken...dat hoeft volgend jaar natuurlijk niet meer...

Maar wat ik erg vervelend vind, is dat ik soms van andere leerkrachten commentaar krijg. Dat vind ik jammer, want het is echt niet zo dat ik me helemaal gek werk op die vrije dag...

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor Patty op 11 feb 2003, 20:47

Bij ons op school worden de leerkrachten van de onderbouw op de vrije vrijdagen (om de week) isoms ngezet in de bovenbouw voor hun ADV-dagen. Dus niet alle vrijdagen zijn we vrij.
Op de dagen dat we vrij zijn, komen er veel terug naar school, er zijn in het weekend zelfs mensen die terug komen om nog even iets te doen waar ze eerder niet aan terug gekomen zijn.
Ik denk dat ik, als ik mijn eigen klas heb, ook wel terug zou komen op vrije dagen. Gewoon voor mijn eigen rust, in een opgeruimde klas, waar genoeg materialen aanwezig zijn werk je rustiger dan wanneer je ter plekke alles nog moet regelen.
Het is denk ik net wat je zelf prettig vindt....
Avatar gebruiker
Patty
PABOforum Peuter
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 25 sep 2002, 12:01
Woonplaats: Fontys Pabo Eindhoven

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor Kevertje op 12 feb 2003, 13:45

[quote author=jokiepokie link=board=9;threadid=1571;start=0#13991 date=1044972951]
ik ben nog niet klaar met mijn studie maar ik neem me nu al voor om in het weekend niets aan school te doen en als ik vrije dagen heb ook niet. [/quote]

Eerst maar eens gaan werken.... ik had me dat ook voorgenomen maar dat werkt niet altijd hoor.

Ik werk op mijn adv-dagen en in het weekend niet op school. Hooguit een keer een half dagje in een vakantie om de klas te veranderen. De rest doe ik tussen de middag (wij hebben een uur en 3 kwartier 'pauze'. Meestal werk ik daarvan een uur en zit ik 3 kwartier om te eten en kletsen.

Ook begin ik tov mijn collega's vroeg, meestal rond 8 uur en de kinderen komen om 8.40 uur binnen, dus dan heb ik ook nog veel tijd en energie, die heb ik om half 4 niet dus ik ben rond 4 uur meestal weg.

Maar thuis! Daar doe ik vaak nog heel veel. Dingen maken enzo, scannen, knippen, plakken en lamineren. ;o)
Maar gewoon omdat ik het leuk vind om te doen. Ik kan mijn creativiteit niet in het beplakken van dakpannen of het vouwen van theezakjes kwijt...dus dan maar zo!

Esther
RT'er maar tegenwoordig met een eigen kleutergroep!!
http://www.remedialteacher.nl
Avatar gebruiker
Kevertje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 24 dec 2002, 14:05
Woonplaats: Breda

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor JW op 12 feb 2003, 16:13

Ik werk niet op mijn ADV-dagen - ook niet in het weekend. Af en toe zoek ik weleens wat plaatjes voor werkbladen op internet, of vul ik een leerlingbespreking in voor de televisie, maar dat is het. Wel begin ik vroeg - ik ben om 7.15 uur meestal wel op school, de kinderen komen om 8.35 uur, dus die tijd gebruik ik om de boel op orde te houden en dingen voor te bereiden. In mijn eerste jaar had ik meer tijd nodig voor alles, maar het is nu na 5 jaar een routine geworden en ik ben nu veel minder tijd kwijt aan alles.
Ik vind het trouwens niet zo gek hoor, als je op ADV dagen gaat werken - als je daar een prettig gevoel bijhebt. Dat moet iedereen voor zich weten denk ik.
JW
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 22 sep 2002, 09:16
Woonplaats: Rotterdam

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor juf_miriam op 12 feb 2003, 16:29

[quote author=Kevertje *Esther* link=board=9;threadid=1571;start=0#14056 date=1045053910]
wij hebben een uur en 3 kwartier 'pauze'.
[/quote]

Da's wel lang...zo'n pauze!!

Inderdaad wel ideaal,dan kun je in die tijd veel doen.

En JW; erg knap dat je zo vroeg kunt beginnen...mij lukt dat niet :-\ Ik slaap nl. graag 'uit'...
Maar zo heb je inderdaad een boel tijd om voor school wat te doen.

Ik ben er meestal rond 8.00 (we beginnen om 8.30) en tussen de middag hebben we 1 uur pauze. (daarvan ben ik dus zo ongeveer een half uurtje bezig met wat opruimen en klaarzetten). Na school moeten we officieel nog een uur blijven, da's bij ons dus tot 4 uur. Veel mensen gaan dan ook echt. En omdat onze school in een 'achterstandswijk' ligt, is het niet altijd prettig om nog helemaal alleen te zijn...Dus ga ik vaak ook rond die tijd naar huis.

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor Lienke op 12 feb 2003, 17:04

[quote author=JW link=board=9;threadid=1571;start=#14065 date=1045062782]
Wel begin ik vroeg - ik ben om 7.15 uur meestal wel op school, de kinderen komen om 8.35 uur,[/quote]

Dat is wel heel erg vroeg!
Ik ben meestal rond 8 uur op school, en de deuren gaan open om 8:35. Na schooltijd ben ik vaak lang bezig met voorbereiden, evalueren, praten met anderen enz...
Lienke
 

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor JW op 12 feb 2003, 17:52

Het is inderdaad wel vroeg, vooral omdat ik ook nog ongeveer 3 kwartier moet reizen - maar ik ben wel altijd na school zo snel mogelijk weg. Wij hebben les tot half 4, en voor vieren ben ik meestal wel weg, behalve als er een vergadering of iets dergelijks is. Het is voor mij de ideale manier om al die ellendige files een beetje te ontwijken.
JW
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 22 sep 2002, 09:16
Woonplaats: Rotterdam

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor juf_miriam op 12 feb 2003, 17:58

Inderdaad; als je met het file-probleem zit is dit een hele slimme oplossing. Je bent zo nl. altijd op tijd op het werk EN je kunt veel voorbereiden!
Maar ik heb geen fileprobleem, dus ik blijf lekker in mijn bedje liggen...en dan werk ik die vrijdag gewoon ;D

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re:ADV...gaan jullie dan werken??

Berichtdoor Anne op 12 feb 2003, 19:16

Ik ben nog maar tweedejaars..maar ik ben bang dat ik als ik afgestudeerd ben, ook nog regelmatig op ADV - dagen (of vrije dagen) met mijn werk bezig ben. Zo raar vind ik het helemaal niet! Lijkt me juist wel lekker, kan je de rest van de week wat rustiger doen en bijv. op zo'n dag lekker voor de komende weken van alles kopieren: dan maak je het jezelf makkelijker de rest van de tijd!
Ik weet niet of ik elke keer op school zou zijn, maar als ik dat niet ben ben ik waarschijnlijk thuis aan het werk of loop bijvoorbeeld door de bieb.....Ik kan je dus helemaal begrijpen Juf_Miriam
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten