Voor mijn afstuderen heb ik dit altijd moeten maken.
Het is eigenlijk een overzicht van je doelstellingen.
Ik heb geprobeerd om mijn doelstellingen te verdelen over de verschillende bekwaamheden.
Maak eerst een overzicht van je sterke en zwakke punten.
Daarna kan je dan bekijken wat je hoofddoelstellingen zijn.
Vanuit hier ga je gerichter kijken naar je eigen situatie.
Je POP is eigenlijk een verzameling van leerpunten, een leerproces.
1. Interpersoonlijk
Ik ben interpersoonlijk competent.
Ik kan ervoor zorgen dat er in de groep een prettig
leef- en werkklimaat heerst.
2. Pedagogisch
Ik ben pedagogisch competent.
Ik ben in staat de sociaal-emotionele en morele
ontwikkeling van de kinderen te bevorderen.
3. Vakinhoudelijk en didactisch
Ik ben vakinhoudelijk/didactisch competent.
Ik breng mijn stof op een (kwalitatieve) manier zodat
ieder kind dit begrijpt, kan plaatsen en er iets mee kan
doen.
4. Organisatorisch
Ik ben organisatorisch competent.
Ik draag zorg voor alle aspecten van klassenmanagement.
5. Collega’s
Ik ben competent in het samenwerken met collega’s .
6. Omgeving
Ik ben in staat om samen te werken met de
omgeving.
7. Zichzelf
Ik ben competent in reflectie en ontwikkeling.
Ik ben in staat om voortdurend verder te blijven
ontwikkelen en professionaliseren
Je mag best een kijkje nemen naar mijn doelstellingen van vorig jaar (afstuderen)!
http://lopabo.fontys.nl/2017758/pop/pgmi.htm
naam: 2017758
ww: kracht
domein:stripfiguren