Uit
http://www.balansdigitaal.nl/stoornisse ... op-school/In tegenstelling tot wat anderen denken, zie ik het niet als machtsstrijd tussen leerkracht en leerling, maar het oprecht goed willen handelen om het kind te helpen, ook in de toekomst. Ik mis in alle reacties het woord consequent, dat is mijn mening over de handelswijze die hierboven beschreven is en dit vind ik een heel sterk signaal naar ouders, leerlingen en leerkrachten toe.
Zoals je in het bovenstaande stukje kunt lezen is er namelijk een tegenstrijdigheid ontstaan. Dat is ook de reden dat het probleem is ontstaan. De school stelde regels en was duidelijk, maar anderzijds mag je er zoals in bovenstaande quote blijkt er de volgende dag niet meer op ingaan worden: de tabula rasa theorie, met schone lei beginnen en dat is nu juist onmogelijk in deze situatie.
Uit hetzelfde artikel:
Bij deze impasse zou ik inderdaad een professionele hulpverlener raadplegen, desnoods de schoolbegeleidingsdienst inschakelen mits de knowhow daar aanwezig is. Door het inschakelen van een derde partij laat je ook zien dat het jullie echt ernst is om een goede oplossing te vinden.
Trouwens op de site van balans digitaal kun je ook een vraag stellen.
Dat de school van deze jongen in een impasse zit is duidelijk, maar zeer zeker niet omdat iemand koste wat het kost zijn zin wil doordrijven, anders zou de vraag hier ook niet gesteld zijn.
Ik denk ook dat wij hier op het paboforum niet de juiste partij zijn om een oplossing te bedenken.
Ik wens jullie veel succes, jufH en hoop dat het tot een oplossing kan komen waarin alle partijen zich kunnen vinden en dat is een hele opgave, maar zeer zeker mogelijk volgens mij.