Voorlichtingsdagen Worldgranny

Tip elkaar met goede boeken. Waar hebben we wat aan?

Voorlichtingsdagen Worldgranny

Berichtdoor Judithvk op 25 apr 2012, 15:45

Hoi iedereen!
Ik ben onlangs aan een stage begonnen bij een non-profitorganisatie die zich inzet voor een betere leefsituatie van ouderen in ontwikkelingslanden zoals Afrika (Worldgranny). Nu worden er binnenkort voorlichtingsdagen gegeven over de problemen die er zijn aan kinderen in verschillende leeftijdscategorieen van 10 tot 20 jaar. Het is de bedoeling om op een leuke manier aandacht te vragen en bewustzijn te bevorderen onder de kinderen over dit onderwerp.
Nu is mijn vraag:
Heeft er iemand een idee waar ik informatie zou kunnen vinden met 'tips en tricks' over hoe je aandacht van kinderen kan wekken in deze leeftijdsgroepen. Zijn er verschillende aanspreekvormen voor deze leeftijdsgroepen? (denk aan 10-12 jaar, 13-15 jaar, 16-18 jaar en 18-20 jaar). Of bepaalde spelletjes die geschikt zijn om kinderen voor te lichten op een leuke manier en die aangepast zijn op de leeftijd? Of misschien een site of boek waar ideeen opstaan voor educatieve spelletjes met kinderen? Alle soort informatie is welkom! Dus tips voor boeken of linkjes naar bepaalde sites waarop je dit soort dingen kan vinden. Ik ben heel benieuwd wat jullie (deskundigen!!) hebben!
Heel veel groetjes,
Judith
Judithvk
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 25 apr 2012, 15:32
Groep: 8
PABO jaar: 0

Keer terug naar Themaboeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten