door super_juf op 10 okt 2011, 18:18
Wat ik vooral zo apart vind, is dat hetzelfde onderzoek zo'n 15 jaar geleden in Amerika is gedaan. Zij komen nu tot de conclusie dat het niet werkt. Hoogleraren uit bijvoorbeeld Duitsland zeggen bijvoorbeeld dat 'een volwassen land als Nederland zich hier niet bezig moet houden' Er wordt teveel gekeken naar de prestaties en naar het leerproces. En steeds minder naar de relatie met het kind. Het lijkt mij goed om naar het leerproces te kijken, maar waarom wordt dat eindproduct zo belangrijk gemaakt. Natuurlijk wil je het optimale uit het kind halen maar ten koste van wat?
Gaat het nog om het kind of gaat het om status? Dus hoe komen wij over naar de rest van de wereld...
De nadruk wordt al zo op taal en rekenen gelegd. En de andere vakken dan? Daar is nu al niet veel tijd voor, wat blijft er nog over.
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....