door justme27 op 20 jul 2010, 21:42
Ik heb er ook al een aantal jaar mee gewerkt. Het vraagt inderdaad wel wat van de leerkracht, maar zo kan je er wel veel over vertellen. Ik gebruik ook filmpjes etc van internet. De kinderen verwerken de les bij mij meestal zelfstandig (na uitleg en vertellen etc) in hun werkboekje, wat ik dan weer nabespreek met ze. Mij valt op dat ze meestal dan goed uit de antwoorden komen, en ook zelf nog nadenken of overleggen.
Dingen die ik minder vind... In de werkboekjes is er soms heel veel ruimte en soms erg weinig ruimte bij de vragen. Hierbij bedoel ik dat je soms 3 zinnen op moet schrijven volgens de handleiding, maar dat er dan (veel) te weinig plek voor is. Of juist het tegenovergestelde; veel ruimte voor maar een paar woorden... Verder vind ik sommige vragen niet passen bij wat de kinderen aangeboden hebben gekregen in de lessen. Ik kijk daartom meestal voor een hoofdstuk al even naar de toets, dan weet ik waar ik extra aandacht mogelijk aan moet besteden. Voor de rest bevalt de methode goed, en denk ik dat je bij elke methode wel je eigen dingen toevoegt.
Wees jezelf; er zijn al zoveel anderen... (Loesje)