Bij ons op school gebruiken we estafette lezen nog klassikaal. Nu heb ik een combi groep 4 -5 , en zijn de kinderen gewend dat de estafette lopers de klas uitgaan en zelf werken. Ik heb de klas nu ongeveer 2 maanden en ben de boel ernstig aan het herorganiseren. De estafette lopers vulden maar wat in zaten lekker op de gang te kletsen en deden weinig. Nu heb ik nog niet genoeg zicht op estafette zelf dus zoek nog een manier om dit in een combinatiegroep goed te laten verlopen zonder dat de kinderen hun lees tijd als klets tijd gebruiken. Ook wordt er nergens bijgehouden welke boeken ze al hebben gelezen etc. Dit laatste geldt ook voor het niveau lezen! Hoeft dat tegenwoordig niet meer ( ik bedoel dan het noteren van de boeken) ?? Ik ben er een flink aantal jaren uit geweest dus vraag het maar. Ze pakken maar een boek zeggen dat ze het uit hebben en pakken de volgende.
Ik ben nu dus maar op zoek naar een notatie formulier waarop ze kunnen aangeven, welk boek , schrijver etc. Of is dit te ouderwets ??
Graag advies!