[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Spullen aanschaffen voor de klas

Algemeen - Spullen aanschaffen voor de klas

Bespreek hier zaken die je tegenkomt in de groepen 1 en 2. Geef elkaar tips en feedback.

Moderator: miekiemousie

Algemeen - Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor Party Juf op 27 jul 2004, 19:10

Hi!

Ik ga na de vakantie starten in een kleutergroep. Ik ben nu echt een beetje aan het doorslaan, want ik wil de klas dus errug leuk aankleden. Leuke posters, schilderijtes, wat planten, gordijnen, etc. Natuurlijk krijg ik m'n geld terug als ik de bonnetjes inlever, maar veel dingen wil ik echt voor mijzelf houden (gordijnen bijvoorbeeld). Herkennen jullie mijn 'ziekte' en hoe gingen jullie er het eerste jaar mee om?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... ;D
Party Juf
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 04 jan 2004, 20:32

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor peet op 27 jul 2004, 19:45

Nee hoor, je bent echt niet ziek maar gewoon een echte juf. Ik herken het heel erg goed...al ben ik in de loop van de jaren wel wat minder erg geworden...ahm.
Ik zou gewoon (als je daar nu de centjes voor hebt) lekker dingen voor je klas kopen. Het is toch eigenlijk een soort huiskamer van je ...je brengt er ontzettend veel uren in door. Denk er alleen wel aan om op ALLES wat van jou is met merkstift je naam of initialen te zetten. Het blijft een school....vaak hebben scholen veel spullen...en niet iedereen weet straks dat jij die spullen zelf gekocht hebt of ze lenen iets en...dan blijft het lang bij een ander zullen we maar zeggen??? Gewoon lekker rommelen in je lokaaltje, leuk aankleden maar wel merken!!
Veel plezier met het inrichten!! Enne de meeste spullen die jij noemt gaan jaren mee en kun je verslepen van klas naar klas....

groetjes,
Peet

P.S....ik zou zo min mogelijk bonnetjes inleveren...moet je je spulletjes ook weer achterlaten als je van school verandert e.d.
Avatar gebruiker
peet
PABOforum Peuter
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27 apr 2004, 12:56

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor JufKim op 27 jul 2004, 19:57

Dt is een ernstige ziekte, in veel gevallen vaak ongeneeslijk. ;D Ook ik heb in de afgelopen jaren hééééééél veel spullen zelf aangeschaft en omdat ik ook veel voor mezelf wilde houden, heb ik het ook niet teruggevraagd. Inmiddels ben ik van mening dat als je er zelf geen moeite mee hebt en je het geld kan missen, je het gewoon lekker moet doen. Inderdaad is het vooral in je eerste jaar veel, omdat je dan een start moet maken. Ook voor thema's heb ik toen veel aangeschaft. Het tweede jaar is het al wat minder omdat je dan veel spulen al hebt. Een paar tipjes:
1) Bekijk goed wat je echt zelf ook weer mee gaat nemen als je ooit van die school weggaat. Sommige dingen slijten (zeker in een klas) snel en daar heb je over een paar jaar niks meer aan, dus die kan je net zo goed declareren.
2) Schrijf op wat je koopt en niet declareert. Zo houd je overzicht van welke spullen van JOU zijn en niet van school.
3) Zoek de koopjes! Op een gegeven moment word je daar erg handig in hoor. Xenos en Ikea zijn een uitkomst voor leuke, niet te dure dingen. Ga voor posters ook bijvoorbeeld bibliotheken langs. En, een hele goeie: ga op je school eens rommelen in kelder, opslagplaats of op zolder. Vaak liggen r oude spullen die jij misschien heel leuk vind, maar waar niemand meer iets mee doet. Als je handig bent of iemand eknt die handig is, zijn er vaak op de veilingsites nog wel spullen te vinden die gemakkelijk op te knappen zijn, en doe hier eens wat oproepjes als je op zoek bent naar specifieke dingen. Veel mensen hier hebben in de loop der jaren wel wat adresjes verzameld.

Succes, en steek jezelf niet in de schulden hè ;). Ik weet precies hoe het voelt hoor!

:-*
Website: http://www.groep1-2b.nl
Op zoek naar een kleutermusical? Neem eens een kijkje in
JufKim
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 14 okt 2002, 16:57
Woonplaats: Scheveningen
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor juf esther op 27 jul 2004, 21:49

Ik herken het ook helemaal.....ik geef véél te véél geld aan school uit, maarja je bent en blijft een fanatieke juf!

Ik zou vooral mijn geld uitgeven aan goede opbergmogelijkheden en duurzame spulletjes. Kijk niet alleen naar de prijs, maar ook of het stevig is (vooral bij de kleuters heb je kleine slopertjes!). Ik heb pas bij de Ikea hele stevige bakken gekocht voor de bouwhoek. Daar heb ik mooie etiketten (o.a. van juf kim) opgedaan en dat staat gelijk keurig.
Ook kun je voor niet veel geld andere leuke spulletjes bij de Ikea kopen zie bijvoorbeeld:









Je kunt ook bij de plaatselijke bibliotheek vragen of zij nog leuke posters voor jouw klasje hebben. Dit zijn vaak posters van bepaalde prentenboeken; deze zijn vaak heel mooi. Ik heb een keertje een kalender gehad met allerlei posters erin die heb ik uitgeknipt, ingelijst en opgehangen. Ik weet dat je de poster ook kunt bestellen, maar ik ben de naam even kwijt.
In ieder geval veel plezier en succes met het inrichten van jouw klasje!!
juf esther
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 09 okt 2003, 12:30
Woonplaats: ergens in zuid-holland

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor JufKim op 27 jul 2004, 22:00

[quote author=juf esther link=board=6;threadid=5763;start=0#msg46173 date=1090961341]

Ik heb pas bij de Ikea hele stevige bakken gekocht voor de bouwhoek. Daar heb ik mooie etiketten (o.a. van juf kim) opgedaan en dat staat gelijk keurig.
[/quote]

Oh Esther, welke bakken (geef maar de ikeanaam, ben ik inmiddels redelijk in thuis ;)) Ik heb ook goeie nieuwe bakken nodig voor de bouwhoek. En leuk dat je mijn etiketten hebt gebruikt (voor de belangstellenden: op mijn website onder 'hoeken en meer' en dan 'labels')

:-*
Website: http://www.groep1-2b.nl
Op zoek naar een kleutermusical? Neem eens een kijkje in
JufKim
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 14 okt 2002, 16:57
Woonplaats: Scheveningen
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor Party Juf op 28 jul 2004, 08:37

HI meiden,

Wat een herkenbaarheid hè? De Ikea en de Xenos zijn ook mijn lievelingswinkels voor schoolstuff! De Hema dacht ik ook maar ik vind de Hema de laatste tijd wel errug duur. IK was maandag weer lekker naar de Ikea geweest. Ik heb 25 artikelen aangeschaft voor de klas en voor mij :P en was nog geen 85 euro kwijt ;D
Ik heb besloten om de spullen die de kinderen gebruiken (muziekinstrumentjes, blokken, boeken, etc.) terug te claimen en de opbergspullen, posters, schildertijtjes, bloempotten, gordijnen etc. zelf te bewaren. Mijn collega's waarschuwden me namelijk al dat spullen in gebruik gewoon kapot gaan en dan is het niet de bedoeling dat jij dat allemaal betaald.
Ik ben mijn spullen idd aan het merken met een permanent marker :D

Leuk dat jullie zoveel herkennen in mijn verhaal!

Groetjuzz
Party Juf
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 04 jan 2004, 20:32

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor nou moe op 28 jul 2004, 17:19

erg he, en dat blijft maar door gaan en door gaan.
koopziek ben ik nou ook weer niet maar ik moet altijd even kijken bij het kruitvat , zeeman en anders snuffelwinkels of er leuke spulletjes zijn om te knutselen en aan te kleden..
nooit klaar.
vorig jaar zelfs siterklaas en pietenpakjes gekocht voor de kinderen en rond carnaval verkleedkleren gekocht. boeken heb ik nooit genoeg dus.................ik ga nog wel door met kopen. bovendien moet je het voor jezelf ook leuk maken toch. een pretige, gezellige werkomgeving doet beter werken ;)
'juf wat wil jij later worden?'
Avatar gebruiker
nou moe
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 14 jan 2003, 20:29
Woonplaats: brabant

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor juf esther op 28 jul 2004, 17:54

Ik had ze er al bij staan in mijn berichtje...



De witte bakken met deksel heb ik voor de poppenhoek om o.a. het servies, pannen en etenswaren in op te bergen.
De grijze bakken met deksel (in verschillende maten verkrijgbaar!) heb ik voor de bouwhoek, omdat die sneller vies worden....
Ik heb verschillende maten, je kunt ze heel mooi op elkaar stapelen!
juf esther
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 09 okt 2003, 12:30
Woonplaats: ergens in zuid-holland

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor Party Juf op 28 jul 2004, 17:56

Grappig Esther, ik keek ffies bij de linkjes van Ikea en inderdaad dat schilderijtje (2e link) heb ik aangeschaft. Hij is echt superschattig!
Ik heb nog iets leuks gevonden bij de Xenos; een kookboekstandaard van een soort glimmend metaal. Dit ga ik gebruiken om ons voorleesboek te showen (weten de ouders ook wat ik voorlees...) ;)
Ik heb nog een leuk idee. In plaats van die gare beige touwen in de klas om werkjes aan op te hangen ga ik op zoek naar een waslijn (lekker fel gekleurd).
Nog een tipje voor de aankleding van je klas; bij lemniscaat.nl (uitgeverij van o.a. prentenboeken van Ingrid en Dieter Schubert) kan je posters bestellen van de populaire prentenboeken. Je betaalt 1 euro per poster. De verzendkosten zijn 5 euro. Maximaal passen er 10 posters in een koker, dus dan heb je 10 gave posters van populaire prentenboeken voor 15 euro...

Ach ja, het houdt je bezig zo in de vakantie 8)
Party Juf
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 04 jan 2004, 20:32

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor juf esther op 28 jul 2004, 18:16

Bij lemniscaat kun je idd ook die kalender bestellen. Ik kan hem alleen niet vinden op de site. Ik heb een link gevonden bij Lemniscaat waar je de poster GRATIS kunt bestellen, je moet alleen de verzendkosten dan voldoen. Kijk maar eens bij deze link:
http://www.lemniscaat.nl/site/jeugd.php3
dan onderwijs
en dan bestellen posters

Wat een goed idee van die kookboekstandaard!! Dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb; in mijn klas vallen de boeken regelmatig van de kast als ik ze heb neergezet. Zo kan dat niet meer gebeuren. Bedankt :-*!
juf esther
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 09 okt 2003, 12:30
Woonplaats: ergens in zuid-holland

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor chantalletje op 28 jul 2004, 18:42

Wow! zoveel leuke links! ik zou het liefst nu direct m'n klas in gaan richten... maar ja dit wordt nog maatr m'n 1ste jaar van de Pabo ;)
chantalletje
 

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor JufKim op 28 jul 2004, 19:03

Esther, bedankt! die bakken hebben ze niet bij Ikea Delft, daarom had ik ze nog nooit gezien, maar nu ik weet dat ze er zijn, ga ik wel even het land door ;D
[quote author=Party Juf link=board=6;threadid=5763;start=0#msg46259 date=1091033794]
Ik heb nog een leuk idee. In plaats van die gare beige touwen in de klas om werkjes aan op te hangen ga ik op zoek naar een waslijn (lekker fel gekleurd).
[/quote]
Op mijn website staat onder 'hoeken en meer' en dan bij inrichten ook een stukje over het aantrekkelijker maken van je waslijnen. Zo, weer even lekker gepromoot ;)

:-*
Website: http://www.groep1-2b.nl
Op zoek naar een kleutermusical? Neem eens een kijkje in
JufKim
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 14 okt 2002, 16:57
Woonplaats: Scheveningen
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor miek op 29 jul 2004, 08:39

soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor juf esther op 29 jul 2004, 10:29

http://www.lemniscaat.nl/site/jeugd.php3
dan onderwijs
en dan bestellen posters


Hier vind je de GRATIS posters, je moet alleen de verzendkosten betalen!!!
juf esther
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 09 okt 2003, 12:30
Woonplaats: ergens in zuid-holland

Re:Spullen aanschaffen voor de klas

Berichtdoor nou moe op 29 jul 2004, 11:32

ja klopt ik heb ze besteld maar ze zijn niet echt de moeite waard.
wat je ook kunt doen is naar de boekhandel gaan en vertellen dat je van school bent. met de vraag ( en een brede smile ;)) of ze nog posters hebben voor de aankleding van je klas heb ik altijd succes. ;D
'juf wat wil jij later worden?'
Avatar gebruiker
nou moe
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 14 jan 2003, 20:29
Woonplaats: brabant

Volgende

Keer terug naar Kleuteronderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

cron