Jawel hoor! Ze komen veel verder zelfs. Als je jongere en wat oudere kinderen wat afwisselend in je kring hebt kun je
steeds kijken of de jonge kinderen het nog zelf kunnen of dat je die beurten met elkaar afmaakt. De oudere kinderen kunnen soms
de hele kring rondkomen! Als je de kring de volgende dag op dezelfde manier neerzet (kinderen op dezelfde plaats dus) zal je zien dat er
kinderen zijn die het zelfs een dag later nog allemaal kunnen opnoemen.
Bewegingen kunnen soms voor ondersteuning zorgen.
Natuurlijk is alles wel gerelateerd aan het totale aantal in je groep. Je zou zoiets ook in de kleine kring kunnen doen en dan het niveau daarop
aanpassen. Met de jongsten kun je beginnen met ze telkens hun eigen bijdrage te laten zeggen en daarna proberen of iemand het van alle kinderen
kan opnoemen. Zo krijgen ze het principe van de herhaling goed door en gaan ze vanzelf ook elkaars dingen weten en opnoemen.
Alleen met oudste kinderen in de kring kun je ze bijvoorbeeld laten proberen 2 rondjes te maken.
Leuk en heel goed spel; laat ze je verbazen zou ik zeggen!!
@juf_miriam: met voorwerpen of plaatjes leg je de nadruk op woordenschatuitbreiding en zonder is het echt alleen een auditief geheugenspel.
Het is maar wat je hoofddoel is.