Wen-uurtje

Bespreek hier zaken die je tegenkomt in de groepen 1 en 2. Geef elkaar tips en feedback.

Moderator: miekiemousie

Wen-uurtje

Berichtdoor Regenboogjuf op 21 jun 2015, 13:11

Hallo,

Volgende week hebben we schoolbreed een wen-uurtje met de nieuwe leerlingen en leerkrachten.
Nu heb ik een aantal jaar in de middenbouw gezeten en ga komend schooljaar naar de kleuters. Erg leuk maar ook spannend.
Onder het motto: 'een goed begin is het halve werk' zou ik graag tip willen voor het wenmoment.
Het gaat om 20 kleuters waarvan 3 nieuw op school.

Groetjes
Regenboogjuf
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 21 jun 2015, 13:03
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: Wen-uurtje

Berichtdoor Joke op 27 jun 2015, 12:25

Het doel van een wenuurtje is dat ze je 'kennen' als ze na de vakantie bij je komen, zodat onwetendheid en spanning geen stempel op de eerste schooldag drukken.
Gewoon gezellig op een grappige manier voorstellen in de kring. (je bent nieuw voor iedereen. Al kennen sommige kleuters je al, ze kennen je niet echt).
Uitleggen dat de hulpjes naast je mogen zitten, eventueel de dagritmekaarten uitleggen (als je die gaat gebruiken), met name de kring en vertellen wat je elke morgen gaat doen (absentielijst, welke dag het is (ev. gisteren en morgen), datum, jarigen. Je legt wat uit over de 'troon van de jarige', allemaal onder voorbehoud natuurlijk, want ik weet niet wat jij wel en niet gaat doen in de groep)).Boekje voorlezen, bijpassend liedje zingen (en misschien iets uitleggen over de werkjes). Niet te lang stil laten zitten. Mogen ze naar buiten? Anders iets met 'lekker bewegen' (bv. de douchedruppel, die is erg leuk)?
Oeps, ik denk dat het al gebeurd is intussen als ik naar de datum kijk. Sorry, ik heb je bericht te laat gezien.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Kleuteronderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron