Nieuwe Cito toets rekenen voor kleuters

Bespreek hier zaken die je tegenkomt in de groepen 1 en 2. Geef elkaar tips en feedback.

Moderator: miekiemousie

Re: Nieuwe Cito toets rekenen voor kleuters

Berichtdoor mama_es op 26 jun 2012, 09:32

Hier een TROTSE mama: ik was op het internet wat aan het sneupen over de cito rekentoets voor groep 2. De juf van mijn zoontje vertelde mij gister dat hij 0 fout had in de rekentoets. Nu ik alle bovenstaande posts heb gelezen, denk ik dat dit een uitzonderlijke score is. Ik neem aan dat ze volgend schooljaar al wat verdieping gaan geven (sommen tot 20 zijn geen probleem voor hem). Ook komt er naast een groep 3 ook een groep 3/4, zou die combinatie beter zijn qua uitdaging?
mama_es
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 26 jun 2012, 09:20
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Nieuwe Cito toets rekenen voor kleuters

Berichtdoor Joke op 26 jun 2012, 09:49

Het zou kunnen, maar ik denk dat het van meer factoren afhangt. Bijvoorbeeld: Is jouw zoontje op alle fronten sterk? Kan hij goed zelfstandig werken? Trekt hij al naar de wat oudere leerlingen? Dan denk ik zeker dat het wat voor hem is.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Nieuwe Cito toets rekenen voor kleuters

Berichtdoor mama_es op 26 jun 2012, 11:12

Bedankt voor je reactie. Mijn zoontje loopt qua lezen ook voor (hij leest boeken AVI M3). Hij sluit makkelijk aan bij oudere kinderen. Hij gaat sowieso makkelijk met anderen om, hij gaat mee met de groep (dus als hij met jongere kinderen speelt, past hij zich aan bij hun niveau en als hij met oudere kinderen speelt, dan trekt hij zich daar aan op). We houden het in de gaten!
mama_es
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 26 jun 2012, 09:20
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Kleuteronderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten