een meisje in mij klas heeft waarschijnlijk nld. haar broers hebben het ook en een van de dingen die mensen met nld niet kunnen is bijv geen legpuzzels kunnen leggen. ze overzien de chaos van stukjes niet. haar beide broers kunnen dit niet en ook zij kan het niet. het vaststellen van nld kan nu nog niet en zelf weet ik er ook nog niet al te veel van. ik hoop dat jullie me met mn volgende vraagstuk kunnen helpen.
ik de klas is j een heel gewoon meisje, ze speelt, lacht, is niet onzeker (als haar mondeling iets gevraagd wordt), heeft zelfvertrouwen bij het samen spelen en je hebt zelfs de indruk dat ze heel pienter is, maar..... dit beeld krijg je alleen van haar zolang ze geen potlood vast heeft en geen papier voor haar neus!
zodra ze het uitgelegde en gevraagde (wat allemaal overkomt en waarbij je zeer goede antwoorden krijgt) op papier moet zetten wordt ze een heel ander kind. het lijkt alsof ze niets meer weet, ze is onzeker (zet heeeeeeeele dunne lijntjes die je bijna niet kunt zien), ze lijkt geen zelfvertrouwen te hebben en kijkt telkens bij de buurvrouw hoe die het doet...
nu is mijn vraag: is dit een kenmerk van nld? wat kan ik hieraan doen? hoe kan ik haar het beste begeleiden?
juist omdat mondeling alles super gaat, en je het idee hebt dat ze het snapt... maar met een potlood in haar handen is ze gewoon een ander kind...
ik hoop snel van jullie te horen!