[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Groep 3 - Stiekeme agressie

Groep 3 - Stiekeme agressie

‘Het opzettelijk fysiek of psychisch verwonden van anderen’

Moderator: Anne

Berichtdoor Elfquest op 28 aug 2006, 20:34

Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Berichtdoor Joke op 28 aug 2006, 21:37

Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Groep 3 - Stiekeme agressie

Berichtdoor Elfquest op 19 jun 2007, 18:17

Nou, het is weer zover.
Mijn grote vriend van dit jaar heeft iets nieuws verzonnen. Liegen, is overal goed voor denk hij.
Ik kan niet meer ontdekken of hij liegt of niet. Het is een sport voor hem geworden om zoveel mogelijk leugens te verspreiden. En zelfs over de meest onbenullige dingen, klein voorbeeld:
Ik heb een ideeënbus in de klas, nu had zijn moeder even een goed idee en of hij die op wilde schrijven.
Het ging erom dat zijn verjaardag een dag eerder gevierd werd vanwege een schoolreisje.
Ik stond erbij dat zijn moeder de woordjes met hem doornam.
Dus ik haalde aan het eind van de morgen de bus leeg en vond dus onderandere dit briefje. Ik las deze voor en zei er automatisch achteraan: heel slim dat je dit zo vraagt, was je blij dat mamma je even kon helpen vanmorgen?
Zegt hij: Ze heeft me niet geholpen en die heb ik vanmorgen niet geschreven! Hij was echt gepikeerd dat ik dat zei en liet me dat goed merken. Ik vroeg of hij dat wel zeker wist want ik had gezien dat z'n moeder hem hielp die morgen. Hij bleef gewoon volhouden dat hij dat die morgen niet geschreven had en dat moeder hem niet geholpen had.Ik ben gelijk gestopt en met een nieuw briefje verder gegaan omdat hij anders veel te veel energie kost.
Ik kook dan inmiddels wel van binnen.
Dit gebeurt dagelijks...
Gisteren was er weer iets nieuws, hij was een fiets aan mollen en het jongetje waar de fiets van was kwam mij ophalen. De vader van mijn grote vriend stond hierbij... DUs hij ook mee.
Bleek het vogeltje inmiddels gevlogen te zijn. Toen we buiten stonden kwam hij er weer aanlopen maar met 2 andere moeders in zijn kielzog. De één vertelde dat een jongetje bij mij in de klas heel erg gevallen was vanwege een ruzie met hem. Hij had een heel harnas aan en had zijn schild gebruikt tegen eventueel verweren van klappen.
De andere moeder wist nog te vertellen dat hij er eerst gigantisch op losgeslagen had met zijn zwaard (wat ook weer bij het harnas hoorde). HIerdoor viel de andere jongen. Hij bleef liggen op de straat en was dus bewusteloos, het bloed liep uit zijn gezicht, bleek uit de onderkant van zijn kin te komen.
De ene moeder sprak dus het jongetje aan op wat hij gedaan had maar hij bleef volhouden dat hij dat niet gedaan had en dat hij ook niet geslagen had met zijn zwaard. Vader stond erbij als (sorry dat ik het zo zeg) een zoutzak.
Toen kwamen er allerlei verweren over het hele gezin van 1 van de moeders. Ik heb besloten dat ik daar nog part nog deel aan wilde hebben en ben dus naar binnen gegaan.
Het jongetje heeft 3 uur in het ziekenhuis gezeten en heeft een hersenschudding en een hele serie hechtingen in zijn kin.
Vanmorgen kwam die moeder in de klas en vertelde dus wat er in het ziekenhuis gebeurt was. Ook vertelde ze dat ze bijna elke dag wel ruzie ziet tussen haar zoon en die jongen. Ze staat om de dag bij die mensen aan de deur om verhaal te halen en dat is ze zat.
Ze wist dat het buiten de hekken niet mijn zaak was maar of ik wilde letten dat ze in de klas niet bij elkaar zaten of speelden.

Na haar zegje gedaan te hebben loopt ze langs het bewuste ventje en schreeuwt hard waar vader bijstaat: Laat ik je niet weer bij mij zoon zien!
De andere ouders waren inmiddels ook binnen maar dan in de hal en je voelt de sfeer naar beneden gaan... zucht. Ieder kind bij mij in de klas heeft wel iets over hem te vertellen.
Heb in middels Kanjertraining gehad heb wel tips gehad maar die werken absoluut niet.
Het onderzoek van dit jongetje duurt maar en duurt maar. Ik heb het gevoel dat de ouders de boel zitten tegen te houden. wij willen hem graag (lees, zeer zeer zeer graag) op het ZMOK hebben...
Maar in de tussentijd... wat moet ik doen???
Ik weet het echt niet meer


Wat moet ik hier nu weer mee? Straks zit ik weer
Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Re: Groep 3 - Stiekeme agressie

Berichtdoor Elfquest op 20 jun 2007, 19:43

Vader heeft mij toegezegd dat hij morgen belt met de mensen die het onderzoek gedaan hebben bij hem om te komen praten met mij en de IBer... toegezegd, dat woord heeft weinig betekenis meer in mijn klasje, zucht.
Ben benieuwd of hij dit daadwerkelijk ook doorzet...
Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Re: Groep 3 - Stiekeme agressie

Berichtdoor Geoffrey op 20 jun 2007, 20:29

Wat moet dat jongetje zich doodongelukkig voelen, zeg :(. Als het zo verschrikkelijk uit de hand aan het lopen is, en hij is daar het middelpunt van (tot woedende ouders aan toe), welke houding moet zo'n kind zich dan nog geven? Misschien is het liegen wel één van de manieren die hij probeert in te zetten om zichzelf uit die storm van emoties te onttrekken.

Eigenlijk zou dat jongetje alleen al voor de bescherming tegen de buitenwereld op een ZMOK-school moeten zitten. Want dan heeft hij in ieder geval mensen om hem heen die hem begrijpen en die de middelen hebben om in te spelen op zijn gedrag. In de huidige situatie lijkt het erop dat het van kwaad tot erger gaat.

Zo'n moeder trouwens ook... ik weet zeker dat ik zou ontploffen als een moeder het zou wagen om tegen één van mijn leerlingen te schreeuwen. Ze maakt het alleen maar moeilijker voor jou en voor de klas.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Groep 3 - Stiekeme agressie

Berichtdoor Elfquest op 21 jun 2007, 05:15

Avatar gebruiker
Elfquest
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 okt 2005, 17:11

Vorige

Keer terug naar Agressie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron