Master Ecologische Pedagogiek

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Master Ecologische Pedagogiek

Berichtdoor Veer90 op 01 jun 2016, 18:46

Hallo allemaal!

In 2012 ben ik afgestudeerd aan de pabo. Daarna ben ik de masteropleiding SEN gestart en ook weer gestopt, omdat ik het te zwaar vond. Vooral het lesgeven brak me op.
Ik besloot om niet meer voor de klas te gaan staan en ging werken als gastouder.
Momenteel werk ik nog steeds als gastouder, maar merk ik dat ik mezelf graag verder wil ontwikkelen. Ik overweeg om de masteropleiding Ecologische Pedagogiek te volgen en om een baan daarnaast te zoeken als onderwijsassistent.
Liever nog zou ik iets in de pedagogische sector doen (geen kinderdagverblijf of bso), omdat dit nog beter aansluit op mijn interesses. Ik zou alleen niet zo goed weten waar ik met mijn pabo-diploma aan de bak kan!

Mijn vraag aan jullie is of er personen zijn die ervaring met deze masteropleiding hebben. Ik ben erg benieuwd wat het jullie gebracht heeft en of jullie erna van baan zijn veranderd. Wat zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt? Ik ben 25, heb dus de pabo afgerond en de afgelopen jaren ervaring opgedaan als gastouder en pedagogisch medewerker op kinderdagverblijven en bso's.

Ikzelf hoop dat ik door deze masteropleiding meer kennis verwerf, maar vooral ook een leuke baan kan vinden in de pedagogische sector of binnen het onderwijs (maar dan niet de volledige verantwoordelijkheid voor de klas). Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Veer
Veer90
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 13 okt 2013, 09:08
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: Master Ecologische Pedagogiek

Berichtdoor Joke op 02 jun 2016, 22:52

Typ even rechtsboven 'ecologische+pedagogiek' in het zoekvenster.
Er is hier al vaker over geschreven.
Je kunt de mensen die hierover geschreven hebben een PB of een mail sturen en je vraag direct aan hen stellen.
Dat lijkt me sneller gaan.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron