Algemeen - Mogelijkheden PABO-diploma

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Re: Algemeen - Mogelijkheden PABO-diploma

Berichtdoor Juf Kirsten op 16 jul 2010, 10:34

Nachtportier :P
Minor Toegepaste psychologie, een eigen rooster op stage en dan de LIO in!
Juf Kirsten
PABOforum Peuter

Aantal leerlingen: 20
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 4
Functie: Groep 5tm8

Berichtdoor MeesterD op 16 jul 2010, 10:36

Juf Kirsten schreef:Nachtportier :P

:lol: wel graag iets wat ook nuttig is voor in het onderwijs! :P
En dan het liefst 1 contactavond per week of maximaal 2 (met voorkeur dinsdag/vrijdag) :lol:
MeesterD
PABOforum Kleuter

Berichtdoor Anita op 16 jul 2010, 11:57

Ik heb het zelf ook gedaan, maar ik kan je vertellen dat het behoorlijk zwaar is...

Iets in de richting van RT vind ik zelf het meest praktisch voor in de klas. Ik heb dat zelf ook gedaan na de Pabo en pas daar zijn bepaalde kwartjes gevallen die op de Pabo nog niet doorkwamen bij me. RT is allang niet meer iets voor buiten de klas, juist in de klas heb je er heel veel aan.
En zo zijn er nog wel meer richtingen binnen Master Sen.

Vrijdag zul je waarschijnlijk niet zo snel vinden als contactavond denk ik. Verder zul je gewoon even goed op zoek moeten gaa.
Het schooljaar is weer begonnen. Best druk met 33 kinderen, maar volgens mij gaat het een heel leuk jaar worden in 5/6!
Anita
PABOForum team

Groep: 5
Aantal leerlingen: 34
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Sob20 op 16 jul 2010, 12:36

Hoi allemaal,

Wat erg eigenlijk dat er zoveel mensen na een pabo opleiding toch liever iets anders willen gaan doen. Ik ben zelf ook zo iemand...
Ik ben nu voor het 3e jaar aan het werk en ik begin er ook een beetje genoeg van te krijgen. Ik ben afgelopen schooljaar van werkgever veranderd. Heb nu dus een vervangers-aanstelling (en heb een vast contract opgezegd...).
Ik heb gewoon mijn eigen groep waarin ik 3,5 dag sta, maar ik heb genoeg van de dingen die je na het werken nog moet doen. Je bent nooit klaar. Heel vaak ben ik op mijn vrije dag nog bezig voor school. Waarvoor is die vrije dag dan goed????? (Heb ook nog een zoontje!)

De laatste tijd denk ik er ook steeds vaker aan om misschien een andere richting op te gaan. Ik heb niet echt zin in weer een opleiding, maar gewoon andere mogelijkheden met een pabo-diploma... Alleen wat?? Dat is de vraag...
Het lijkt me leuk om iets met welzijnswerk of de jeugdzorg te gaan doen maar bij een gemeente werken lijkt me ook wel iets. Alleen dan wel op HBO-niveau natuurlijk.

Groetjes
Iedere dag een kind in het zonnetje!
Sob20
PABOforum Baby

Groep: 8
Aantal leerlingen: 22
Schooltype: Islamitische basisschool
Functie: Leerkracht

Berichtdoor miekiemousie op 16 jul 2010, 14:38

https://webson.ijsselgroep.nl/sonedutraining_nl/zorgarrangementen_in_eigen_klas.php

Dit sprak mij heel erg aan, maar uiteindelijk gaat dit jaar voor mij eindelijk de jenaplanopleiding starten! Ik ben benieuwd.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

Full-time groep 5/6 en techniekcoordinator.
miekiemousie
Paboforumholist

Groep: 0
Aantal leerlingen: 29
Schooltype: Jenaplan

Berichtdoor Juf Kirsten op 16 jul 2010, 22:27

Sob20 schreef:Hoi allemaal,

Wat erg eigenlijk dat er zoveel mensen na een pabo opleiding toch liever iets anders willen gaan doen. Ik ben zelf ook zo iemand...
Ik ben nu voor het 3e jaar aan het werk en ik begin er ook een beetje genoeg van te krijgen. Ik ben afgelopen schooljaar van werkgever veranderd. Heb nu dus een vervangers-aanstelling (en heb een vast contract opgezegd...).
Ik heb gewoon mijn eigen groep waarin ik 3,5 dag sta, maar ik heb genoeg van de dingen die je na het werken nog moet doen. Je bent nooit klaar. Heel vaak ben ik op mijn vrije dag nog bezig voor school. Waarvoor is die vrije dag dan goed????? (Heb ook nog een zoontje!)

De laatste tijd denk ik er ook steeds vaker aan om misschien een andere richting op te gaan. Ik heb niet echt zin in weer een opleiding, maar gewoon andere mogelijkheden met een pabo-diploma... Alleen wat?? Dat is de vraag...
Het lijkt me leuk om iets met welzijnswerk of de jeugdzorg te gaan doen maar bij een gemeente werken lijkt me ook wel iets. Alleen dan wel op HBO-niveau natuurlijk.

Groetjes

Het is natuurlijk niet zo dat iedereen echt uit het onderwijs wil. Vaak zijn ze op zoek naar verdieping of verbreding binnen het onderwijs! Met het invoeren van het instellingscollegegeld is het zelfs bijvoorbeeld voor mij onmogelijk om een 2e HBO of WO-studie te volgen (collegegeld is 7000 euro per jaar, nee da's geen typefout!). We zullen het moeten doen met cursussen of studies die vergoed worden...
Minor Toegepaste psychologie, een eigen rooster op stage en dan de LIO in!
Juf Kirsten
PABOforum Peuter

Aantal leerlingen: 20
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 4
Functie: Groep 5tm8

Berichtdoor anjer23 op 16 jul 2010, 22:44

Aan de Vrije Universiteit kan je nog de studies volgen tegen het 'Normale' collegegeld. Dat kan nog tot 2013, daarna is het nog niet bekend wat er daar gaat gebeuren.
Ik ga na de zomer pedagogische wetenschappen doen in Amsterdam. Zo wil ik mijn verbreding binnen halen.
Zelf ben ik bijna klaar met de pabo, ik ben nu bezig met de laatste paar verslagen (is ingeleverd, moet nog goedgekeurd worden)
En dan op naar Amsterdam, heb er erg veel zin in.. En dan kijken of ik kan invallen in Amsterdam tijdens mijn studie.
anjer23
PABOforum Baby

Groep: 0
Aantal leerlingen: 0

Berichtdoor juf suus op 16 jul 2010, 23:06

MeesterD schreef:Iemand toevallig nog een idee voor een aansluitende opleiding na de PABO in combinatie met een fulltime baan?

MeesterD, ik zou je willen adviseren om hier toch nog eens goed over na te denken. Ik heb afgelopen jaar ook voor eerst full time mijn eigen klas gedraaid.
Zo'n eerste jaar is best zwaar, behalve na school, ben ik toch ook heel wat avondjes thuis bezig geweest voor school. Ik wilde eerst ook verder leren, maar ben heel blij dat ik het nog niet heb gedaan. In je eerste jaar heb je echt al je energie nodig voor je klas.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag.

FULL-TIME JUF van groep 7, volgend jaar een grote groep van 33 kinderen

http://www.everyoneweb.com/jufsuus/
juf suus
Paboforumholist

Groep: 7
Aantal leerlingen: 33
Schooltype: Protestant Christelijk
Functie: leerkracht

Vorige

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen