Beweging/activiteiten ZML

Speciale methodieken, handelingen, etc,... Alles met betrekking tot speciaal en bijzonder onderwijs.

Moderator: miekiemousie

Beweging/activiteiten ZML

Berichtdoor Jacintha op 27 apr 2015, 17:53

Hallo allemaal,

Ik doe de opleiding SPH deeltijd, maar werk nu inmiddels 2 jaar in een GIS groep met ZML-kids. Deze kinderen zijn tussen de 7 en 12 jaar en hebben allemaal een IQ van <50. Veel hebben ook bijkomende problematieken, zoals autisme, Down etc.
Er zitten nu 7 kinderen bij mij in de groep.
Met deze kinderen wil ik een aantal spelletjes/activiteiten gaan doen waarbij hun motoriek aangesproken wordt. Dingen zoals overrollen/overgooien met een bal doe ik al met ze, ik wil wat meer variatie inbrengen. Hebben jullie tips..?
Ik heb een kleine gymzaal tot mijn beschikking en kan kinderen solo of in een groepje meenemen.
Jacintha
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 27 apr 2015, 17:47
Groep: 0

Re: Beweging/activiteiten ZML

Berichtdoor Joke op 28 apr 2015, 17:26

Ik had ooit een blad in mijn biologiemethode (groep 3) waarop allerlei activiteiten getekend stonden. Er stond op: Dit kan ik al. Als ze het al konden mochten ze de afbeelding kleuren. Je kunt daar zelf een verzameling van aanleggen, die jouw kinderen nog zouden moeten kunnen en die gaan oefenen in spelvorm. Is dat misschien een idee?
Laatst bijgewerkt door Joke op 07 mei 2015, 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Beweging/activiteiten ZML

Berichtdoor Jacintha op 07 mei 2015, 09:48

Klinkt leuk!! Ga ik zeker doen!
Jacintha
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 27 apr 2015, 17:47
Groep: 0


Keer terug naar Speciaal / bijzonder onderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron