Beste lezer,
Ik ben bezig met afstuderen aan de opleiding docent beeldende kunst en vormgeving en wil graag jullie medewerking vragen voor mijn vakdidactische scriptie.
In vele boeken over autisme wordt beweerd dat kinderen met autisme een stoornis/beperking/ afwijking hebben in het verbeeldingsvermogen en dus niet of nauwelijks verbeeldingskracht en/of fantasie hebben.
Graag zou ik van jullie willen weten of jullie het eens of oneens zijn met deze bewering (graag met uitleg)?
Voor de kunstvakken, waaronder tekenen valt, zou geen verbeeldingsvermogen/kracht(fantasie) hebben een grote belemmering zijn.
Ik ben op zoek naar docenten die ervaring hebben met het geven van (teken)les aan kinderen met autisme en hun ervaringen met mij willen delen. Ook ben ik op zoek naar handvatten/ tips/ trucs die ik kan gebruiken om het verbeeldingsvermogen van de leerlingen met een vorm van autisme te stimuleren.
Wie kan mij helpen?
(alle opmerkingen zijn welkom)!
Groet, Anja