Seksuele ontwikkeling+ beleving seksuele opvoeding

Speciale methodieken, handelingen, etc,... Alles met betrekking tot speciaal en bijzonder onderwijs.

Moderator: miekiemousie

Seksuele ontwikkeling+ beleving seksuele opvoeding

Berichtdoor RomyUvA op 13 mei 2014, 11:27

Beste allemaal,

Mijn naam is Romy en momenteel schrijf ik mijn scriptie voor de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Voor deze scriptie ben ik op zoek naar ouders van, en hulpverleners (en daarmee ook ZMLK-leerkrachten) die werken met, kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking (IQ tussen de 50 en 75) en een autisme spectrum stoornis. De reden dat ik onderzoek doe naar deze, boeiende, doelgroep is omdat ik vind dat onderzoek naar deze doelgroep nog steeds onderbelicht is.

In mijn onderzoek richt ik mij allereerst op de seksuele ontwikkeling van deze kinderen en jongeren. Is deze ontwikkeling gelijk aan de seksuele ontwikkeling van het 'normale' kind, of zijn er verschillen? Daarnaast wil ik onderzoeken hoe ouders en hulpverleners de seksuele opvoeding beleven en op welke manier zij behoefte hebben aan ondersteuning. Wat gaat ouders/hulpverleners gemakkelijk af in de seksuele opvoeding en welke dingen vinden zij moeilijk? Het uiteindelijke doel is om richtlijnen, adviezen en handvatten op te stellen die ouders en hulpverleners kunnen gebruiken bij de seksuele opvoeding van het kind.

Mijn vraag aan jullie, willen jullie mijn vragenlijst invullen? Het invullen van de vragenlijst duurt 15 tot 20 minuten.

Alvast hartelijk dank!

Hartelijke groet, Romy Damhuis
Link vragenlijst hulpverleners:
uvapowl.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_cwoO9dcCWsN9icZ

Link vragenlijst ouders:
uvapowl.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_08nFpTHQcclV1d3
RomyUvA
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 13 mei 2014, 11:22
Groep: 0
PABO jaar: 0

Keer terug naar Speciaal / bijzonder onderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron