[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Tv: De school van Prem

Tv: De school van Prem

Welke films zijn echte aanraders? Wat zijn de floppers? En welke DVD heeft een machtig geluid?

Moderator: timgearz

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor peter100 op 14 jan 2009, 21:03

Avatar gebruiker
peter100
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 402
Geregistreerd op: 09 feb 2008, 10:28
Woonplaats: Amsterdam
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Robje op 12 feb 2009, 23:15

Mooi he! Duiken we met z'n allen de loopgraven in, staan klaar op de barricade om de storm van Prem te weerstaan......
Na wat uitzendingen is alles geen issue meer en slaat menig schoolteam bij de vrijdagochtendkoffie op de knieën van pret! De onkunde en nonsense van de man is zo ontzettend over de top dat zelfs op dit forum al niet meer is gereageerd sinds half januari! Het is immers onmogelijk om alle verdraaiingen en stupiditeiten op te sommen!

Vraag me wel af hoe dit programma ontvangen wordt op scholen waar deze kinderen zitten, weet iemand daar wat van?
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Joke op 13 feb 2009, 10:44

Is er al iets bekend dan? Ik heb er al lang niets meer over gehoord. De cito is geweest. Wordt vervolgd na de uitslag of zo?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor bovenbouwjuf op 13 feb 2009, 10:57

Tijdens het zappen kwam ik het programma gisteravond tegen op tv. Was er niet bijster van onder de indruk. Achterstanden van 4 maanden, waar hebben we het over? Ik dacht dat het om kinderen ging met een achterstand van minstens 2 jaar. Dan heb je een verhaal te vertellen als je die kinderen een HAVO advies kunt bezorgen. Maar niet met 4 maanden achterstand.
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Joke op 13 feb 2009, 11:10

Is hun cito-einduitslag dan al bekend?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Robje op 13 feb 2009, 11:39

nee, porgramma is vanaf december opgenomen en wordt nu wekelijks vertoond tot aan de uitslag van de cito (volgens mij) In het programma zitten ze nu nog een aantal weken voor de cito....
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor JufL. op 12 maart 2009, 20:31

Vanavond is de uitslag van Prem!
JufL.
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 13 dec 2005, 19:13
Woonplaats: Randstad
Groep: 4
Schooltype:
Functie:

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor ik-je op 12 maart 2009, 21:05

Ben benieuwd....
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Geoffrey op 12 maart 2009, 21:32

Ik weet de uitslag al (heb Prem al bij De Wereld Draait Door zien opscheppen). Laat ik het zo stellen dat het bij het grootste deel van de kinderen wel goed zit. Ik had ook niet anders verwacht met zúlke professionele begeleiding als die kinderen kregen.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Joke op 12 maart 2009, 22:02

Vanavond, kwart over 10 Ned. 1:
http://deschoolvanprem.nps.nl/
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Robje op 13 maart 2009, 00:00

Des Prems,
- niet op de knietjes naar Pauw en Witteman; de leerling zou een HAVO+-advies krijgen, was een VMBO-K-score. Roept Prem heel hard dat het zou gaan om een HAVO-diploma dus dat de jongen de komende jaren flink ertegenaan moet. Is niet alleen onrealistisch, waarom riep Prem dan dat hij na de uitslag van de cito al dan niet op zijn knietjes terug zou komen? Moet nog wel een jaartje of 6 overheen gaan lijkt me......

Bij de leerling met havo-vwo verbaasde ik me niet; als je 80 percentiel op je entree hebt, scoor je met 544 precies overeenkomstig,,, VMBO-T advies van de school is wel laag, maar die redenering heb ik nog niet gehoord.

Meest kwalijk; Prem verbuigt score/advies; volgens hem is 534 genoeg voor HAVO en is 537 ruim HAVO. 534 is absoluut geen HAVO, niet volgens CITO, niet volgens VO-scholen. 537 is de beginscore voor HAVO volgens CITO, dus zo ruim is dat niet.

Ach, zo lang je dat allemaal heel hard roept lijkt het net of het zo is........

Het zegt al genoeg dat vooraf de angst groot was en dat het nu een lachwekkend issue is!

Volgend jaar weer een school van Prem; kan ik alvast solliciteren? Bij de entree was gemiddeld 534 voorspeld, de 540,5 is dan een lekkere score! En dat zonder BN'ers, met een redelijk zorgclubje en een normale klassengrootte!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor juf mama op 13 maart 2009, 18:19

Tjonge jonge jonge. Ik had niet moeten kijken geloof ik. Hier in Utrecht hebben we (ijzeren) richtlijnen waar je je als school aan moet houden. Dit zijn afspraken tussen basisonderwijs en voortgezet onderwijs met harde ondergrenzen. Hierin zijn ondergrenzen in citoscore aangegeven waar kinderen waarvan docenten verwachten dat zij een bepaald onderwijstype aankunnen aan moeten voldoen. Ook de IQ uitslag van de NIO is hier aan deze regels gebonden. Misschien is dat bij PREM niet zo, maar ik heb me zitten verbazen over de foutieve adviezen die hij gaf (waarbij er ook 2 lager waren dan wat zou moeten kunnen).
NIO gemeten IQ 97 = havo? Hier is het kader-tl en begint HAVO bij IQ 107
NIO gemeten IQ 115 = havo? Hier kun je daarmee naar VWO
VMBO basis zonder LWOO kan hier vanaf een citoscore van 516, maar volgens PREM kan een van zijn leerlingen met 518 naar kader, terwijl hij het meisje met 517 wel als basis benoemt, maar zij blijft nog een jaartje zitten.
527 is kader. Onderzoek of tl nog kan zal dan waarschijnlijk NIO zijn, of gaat zij naar een KOPklas?
Bij het havo verhaal wordt het helemaal raar: eerst wordt gesteld dat 534 havo is (ondergrens voor havo ligt hier vast op 535), maar bij een ander kind en bij het kind met 535 spreekt Prem weer van tl/havo. 537 is inderdaad gewoon havo (er klopt er eentje!). Maar met 544 kun je in Utrecht naar het Gymnasium (de ondergrens vwo is is vastgesteld op 540 en Gymnasium op 543), terwijl Prem daar spreekt van havo-vwo.

Kortom: het moet niet gekker worden...
Avatar gebruiker
juf mama
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 797
Geregistreerd op: 18 jun 2005, 13:40
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Robje op 13 maart 2009, 18:54

Hierbij de indeling van cito:

501-523 Basisberoepsgerichte leerweg
524-528 Kaderberoepsgerichte leerweg
529-536 Gemengde / theoretische leerweg
537-544 Havo
545-550 Vwo

Ik ken de NIO niet, maar als het IQ-scores zijn, worden deze ook zo onrealistisch positief ingekleurd door Prem.

Grootste probleem voor SuperPrem is het feit dat hij zich enkel richt op citoscores, en de interpretatie daarvan op leugenachtige wijze overschreeuwd.
Een cito-score is belangrijk, dat zal ik niet ontkennen, maar het advies zegt iets over het totaalplaatje van 8 jaar onderwijs, niet over 10 weekenden met BN'ers, bijles en gerichte training.

Straks nog eens de uitzending bekijken met bovenstaand lijstje erbij.....
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor juf mama op 14 maart 2009, 09:41

Kent het cito praktijkonderwijs dan niet? Hier kun je met een cito beneden de 516 echt niet naar basis, maar moet je naar praktijk. Tenzij je NIO hoger dan 80 uitkomt EN je achterstand minder groot is dan 0,50 (DL delen door DLE), dan mag je basis proberen met leerwegondersteuning.

Verder blijf ik het vreemd vinden dat het mogelijk is om per gemeente afspraken te maken over ondergrenzen waarbij een kind bij onderhandeling aangenomen kan worden. Dit betekent dat een kind in de ene gemeente meer kans heeft op een hoger niveau dan in de andere. Ik vind het trouwens sowieso vreselijk dat die ondergrenzen zo zwart-wit worden gehandhaafd omdat deze afspraken er eigenlijk voor zorgen dat de cito niet meer als momentopname gezien kan worden en dat je een kind dat in het LVS altijd alleen maar A heeft gescoord, entree op vwo niveau heeft gemaakt en het toevallig op de cito minder doet NIET binnenkrijgt op de school die het kind aan zou kunnen. Zo wordt de cito in sommige gemeenten dus heiliger gemaakt dan hij voor velen al is en betekent de inschatting van een school uiteindelijk buitengewoon weinig. Maak je de cito op deze manier ook niet driedubbel zo spannend voor kinderen? Niets momentopname: bij ons hangt gewoon je toekomst er van af.
Avatar gebruiker
juf mama
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 797
Geregistreerd op: 18 jun 2005, 13:40
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Tv: De school van Prem

Berichtdoor Robje op 14 maart 2009, 10:29

Ja, dat praktijkonderwijs ontbreekt is een beetje raar. Wellicht zit je al in een ander traject als je richting praktijkonderwijs gaat. Ik weet dat je in Rotterdam een heel traject doorloopt als je in aanmerking komt voor LWOO en/of praktijkonderwijs. Omdat dit traject veel gerichtere toetsen/onderzoeken inhoudt, is de cito niet nodig. Je hebt immers al IQ-testen, interesse-onderzoek etc gedaan. De vraag is of je een kind dan mee moet laten doen als de uitslag niets toevoegt, enkel weer benadrukt dat je op papier niet sterk bent (daarom ga je waarschijnlijk ook praktisch aan de slag...)

Amna, het is niet eens zo dat gemeenten deze eisen vaststellen, het wordt zelfs per school gedaan! Ik ken een HAVO/VWO waar je 540 moet halen terwijl je een wijk verderop met 537 mag komen. Deze eerstgenoemde school houdt zichzelf op deze manier prima in stand; iedereen wil er heen want dan hoor je bij de elite die naar de school gaat met succesleerlingen en -cijfers! Ze vissen dus de krenten uit de pap en hebben geen "hakken over de sloot"-leerlingen, dus weinig uitval in het inspectierapport!
Dit is natuurlijk oneerlijke concurrentie; als je eenmaal de naam hebt zit je goed. Als de concurrerende school de goede naam heeft, ben jij de "vergaarbak". Hier is weinig tegen te doen. Gelukkig zijn er ouders die verder kijken dan een getal. De eliteschool heeft namelijk achterover geleund en de "vergaarbak" is gaan moderniseren met sport- en cultuurklassen. Dat is steeds meer mensen aan gaan spreken omdat er aangesloten werd bij de interesse van het kind. Feit blijft dat de "hakken over de sloot"-leerlingen op deze school zitten en dit vergt dus meer van de school en zorgt voor een mindere beoordeling door de inspectie. Zo is en blijft de cirkel rond.......

Toch blijft het moeilijk uit te leggen bij 538/539 dat een kind wel naar de ene HAVO kan en niet naar de andere......

Ik wil niet alles aan cito ophangen, maar de scores komen vaak overeen met het advies. Als ik dan lees dat er bij mij in de wijk een MAVO zit waar je 535 nodig hebt om binnen te komen, dan snap ik wel waar ze hun successen vandaan halen; bij Prem mag je daar zelfs mee naar de HAVO!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

VorigeVolgende

Keer terug naar Film & DVD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten