Carnavalsidee groep 7

Wat kan je doen in de klas aan lessen, knutsels, verkleedpartijen, thema´s, etc...?

Moderator: Anne

Carnavalsidee groep 7

Berichtdoor MandyW op 29 jan 2012, 13:12

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik loop nu stage in groep 7. En wij hebben de prins en de prinses in de klas.
Natuurlijk wilt mijn mentor dan met de hele klas iets leuks doen. (Als optreden voor de school)
Nou heeft hij die opdracht aan mij overgelaten.
Ik moet dus een dans of leuke activiteit met de hele klas doen.
Ik heb een klas van 27 kinderen, dus dat zijn er nogal wat.

Iemand leuke ideeën?
MandyW
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 28 nov 2011, 11:59
Groep: 7
PABO jaar: 3

Re: Carnavalsidee groep 7

Berichtdoor Joke op 05 feb 2012, 13:11

Jammer dat nog niemand gereageerd heeft. Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Het onderwerp 'optreden' is al regelmatig voorbij gekomen, ook al was dat niet altijd voor carnaval, misschien zijn sommige ideeën goed bruikbaar. Zo was er onlangs dit topic:
viewtopic.php?f=46&t=24395&p=255952&hilit=optreden#p255952

Verder denk ik aan een Best dressed-contest. Dat kan op velerlei manieren, o.a. als dramastuk vol humor, maar ook een officiële met inschrijvingen van de leerlingen van de hele school en een officiële jury natuurlijk.

Als jullie dit niet al regelmatig doen in de klas tussen twee lessen is het ook een idee om Levend memory met carnavalsliedjes te introduceren Natuurlijk twee heel bijzondere spelers die proberen de meeste 'leerlingen' te verzamelen.

Met 27 lln. zou je er ook drie bij elkaar kunnen laten zoeken, misschien kun je het spel met een nieuwe naam presenteren als iets 'heel nieuws' en teams samenstellen om te 'zoeken' naar de trio's :D
Denk wel goed over de regels na. Bijvoorbeeld: Geen tweede beurt als je een trio hebt binnen gehaald.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Carnaval

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron