afstudeerwerkstuk

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CVĀ“s

Moderator: timgearz

afstudeerwerkstuk

Berichtdoor blossem op 14 jul 2009, 10:19

Hey hoi,

Er is al veel geschreven en gevraagd over MI, maar ik heb nog niets kunnen vinden van MI bij kleuters (en gr 3.) gericht op woordenschat uitbreiditng. Ik weet dat het vakantie is.... maar ik hoop dat jullie me toch verder kunnen helpen zodat ik deze zomer een heel eind kom met mijn afstudeerwerkstuk. Hieronder vind je mijn hoofd en deelvragen.

Op welke manier kan (.... de naam van de school) de woordenschat van de kleuters verbeteren met behulp van MI.

Deelvragen:

Over welke kennis en vaardigheden moeten leerkrachten beschikken om op een verantwoorde manier woordenschatlessen te kunnen verzorgen binnen het basisonderwijs?
- 1.1 Hoe verwerven kinderen woorden volgens M. & S. Verhallen, H. Huizinga en D. Van de Nuft?
1.2 Wat is een verantwoorde manier van woorden selecteren volgens M. & S. Verhallen en H. Huizinga?
1.3. Hoe dien je nieuwe woorden binnen het onderwijs aan te bieden volgens M. & S Verhallen, H. Huizinga en D. van de Nuft?
1.4 Welke werkvormen en hulpmiddelen zijn er om tegemoet te komen aan het vergroten van de woordenschat?

Op welke wijze kan (... naam van de school) het onderwijs zo inrichten dat de woordenschat van de kinderen wordt vergroot?
2.1 Wat doet (... naam school) in groep 1, 2 en 3 reeds aan woordenschatonderwijs en hoe resulteert zich dat.
2.2. Welke bijdrage kan MI leveren om de woordenschat te vergroten
2.3. Op welke wijze kunnen de leerkrachten van (... naam van de school) de woordenschatontwikkeling van de kinderen het beste stimuleren.

Ben zelf nog niet helemaal tevreden over het feit hoe MI in mijn vragen naar voren komt!
Maar dit is dus de lijn van het onderzoek!
Ik wil dus MI kaarten ontwikkelen op het gebied van woordenschat voor de kinderen van groep 1 t/m 3 en deze uitproberen, en nadien toetsen (door een zelf opgestelde toets met woorden die behandeld zijn).

Tips en ideeƫn zijn heel erg welkom!!

Alvast bedankt!!
Blossem
blossem
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 jul 2009, 17:16
Groep: 0
PABO jaar: 4

Keer terug naar Afstuderen/Scriptie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron