Presentatie scriptie

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CVĀ“s

Moderator: timgearz

Presentatie scriptie

Berichtdoor juf suus op 08 dec 2007, 20:49

Half januari moet ik mijn scriptie op (mijn stage)school presenteren. Dit ga ik doen tijdens een vergadering. Ik heb ongeveer 20 a 30 minuten de tijd.
Mijn scriptie gaat over hoe ik de productieve oefenmethode ā€œmet sprongen vooruitā€ kan integreren in de rekenmethode De wereld in getallen.
Ik zou de presentatie graag een beetje interactief houden.
Jullie hebben mij ook erg goed geholpen bij de opzet van mijn scriptie.
Nu mijn 2e verzoekje: wie heeft er nog leuke, originele ideeƫn voor de presentatie op mijn stageschool?

Daarnaast moet ik mijn scriptie eind januari ook op de Pabo presenteren voor mijn scriptie begeleider en een gecommitteerde.
Ik krijg eerst 10 minuten de tijd om mijn scriptie te presenteren. Dit mag naar eigen invulling. Een PowerPoint vind ik persoonlijk wat saai. Mijn scriptie hebben ze tenslotte gelezen, dus ik hoef het niet helemaal uit te kauwen.
Ik had zelf gedacht op een stukje te filmen in mijn stageklas tijdens een rekenles. Maar als jullie nog suggesties hebben, hou ik mij aanbevolen.
Ook wil ik kort laten zien hoe ik als leerkracht ben gegroeid, maar daarbij ook nog lang niet uitgegroeid ben.
KORTOM, Wie heeft er ideeƫn voor een leuke, originele, interactieve en pakkende presentatie van ongeveer 10 minuten.
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist

Groep: 7
Aantal leerlingen: 27
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Presentatie scriptie

Berichtdoor Daffy op 08 dec 2007, 22:15

Als je gaat filmen, kan je misschien een VOOR-NA filmpje maken? De kinderen aan het woord laten, wat vinden zij ervan? Leraren aan het woord laten die het misschien (1 les) hebben uitgeprobeerd?
Daffy
PABOforum Peuter

Groep: 5
Aantal leerlingen: 24
PABO jaar: 4

Re: Presentatie scriptie

Berichtdoor Joke op 09 dec 2007, 13:32

Op stageschool: met een kangoeroe (knuffel) als inleiding?
Die kun je misschien, net als de 'luisterbeer' bij de kleuters, een rol laten spelen bij wie een bepaalde opdracht moet uitvoeren.
Het is voor buitenstaanders erg moeilijk om iets interactiefs te bedenken bij jouw scriptie zonder er verder veel van af te weten. Dus zet even op een rijtje wat je zou willen vertellen en misschien kunnen wij er dan iets interactiefs bij bedenken. Het een leent zich daar beter voor dan het ander.
Misschien kunnen we iets bedenken waarbij die knuffel dan weer een leuke rol kan spelen, zoals 'springen op de getallenlijn' of verliefde harten als je twee kangoeroes hebt.
De ene kangoeroe pakt een hartje met een cijfer erop en de andere kangoeroe moet dan het hartje zoeken dat erbij hoort.
Dat wordt vergeleken met het kant-en-klare materiaal uit de kist. (Die hartjes zitten aan elkaar vast.)
Ze zouden ook dienst kunnen doen bij de tweelinggetallen. Ga zo maar door.

Als je iemand anders hierbij een video-opname laat maken, kun je misschien de leukste of belangrijkste opnames gebruiken voor je opleiding. je groei zou je ook kunnen weergeven door zgn. opnames te maken terwijl je nog met je scriptie bezig bent, in de klas bezig bent met puur mondeling uitleggen.
Als je je presentatie afsluit met opnames in de klas waarbij de materialen duidelijk ingezet en toegepast worden en zijn is dat een erg duidelijk aantoonbare groei.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Groep: 0
Aantal leerlingen: 0
PABO jaar: 0

Keer terug naar Afstuderen/Scriptie