Na de CITO toetsen zijn wij op school druk bezig met de nieuwe groepsplannen. Voor rekenen en lezen heb ik de groepsplannen klaar.
Voor spelling en taal gaan wij nu voor het eerst aan de slag met groepsplannen. Onze IB-er is nu met verlof en de komende maanden ga ik haar vervangen.
Het is de bedoeling dat ik tijdens de eerstvolgende vergadering met een voorstel kom hoe we de groepsplannen taal/ spelling gaan vormgeven.
Taal gaat wel lukken, maar met spelling loop ik beetje vast. Schrijven jullie voor spelling/ werkwoordspelling 2 groepsplannen, of verwerk je spelling/ werkwoordspelling in 1 groepsplan?
Mij lijkt 1 plan het meest praktisch, maar ik loop dan vast als ik de kinderen in niveaugroepen ga verdelen. Als ik even kijk naar mijn eigen klas als voorbeeld.
Mijn groep 7 is een sterke klas wat betreft spelling ( 1 C score, 1 B score en de rest van de klas scoort A).
Werkwoordspelling is een ander verhaal, daar valt zeker 1/3 van de klas op uit.
Mijn vraag is dus: Hoe maak je voor spelling 1 groepsplan als de niveauverschillen tussen spelling/ werkwoordspelling zo groot zijn?
Ik ben naar jullie reacties.