[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Digipabo

Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 25 jun 2013, 11:35

Hoi Jeannette,

Wat leuk dat je de Pabo wilt gaan doen, als je staat te springen dan zou ik gewoon contact opnemen met INHOLLAND. Gaat veel sneller zo. Gert Mallegrom is altijd super snel met reageren.

Laat je even weten hoe het afloopt ben benieuwd.

Groetjes
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Jeannette_2013 op 25 jun 2013, 12:52

Hoi Lientje,

Bedankt voor je reactie! Ik heb hem meteen gebeld, maar kreeg zijn voicemail. Ik kreeg ook meteen zijn mailadres door, dus ik heb hem nu de hele situatie gemaild. Ben erg benieuwd. Ga jij nu definitief instromen in leerjaar 2? Jij gaat in september starten toch?

Groet, Jeannette
Jeannette_2013
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 24 jun 2013, 20:51

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 26 jun 2013, 16:28

Jeanette,

Goed dat je meteen actie hebt ondernomen. Zelf heb ik ook een mailtje gestuurd, omdat ik ook nog steeds niks gehoord heb. Dus nee het is nog niet definitief. Maar het lijkt me geen probleem, maar ja het is pas zeker als ik het zwart op wit heb natuurlijk.
Blijft dus nog even spannend, zeker nu we alles al doorkrijgen zoals de boekenlijst en aanmelden voor een stageplaats.

Zodra ik wat hoor laat ik het even weten.
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Digipabo - september

Berichtdoor Jeannette_2013 op 01 jul 2013, 21:49

Hoi Lientje en anderen,

Ik heb me vandaag aangemeld voor de digipabo in Den Haag vanaf september! Ik hoop vanaf het tweede jaar het versnelde traject te kunnen volgen, zodat het in totaal 3 jaar duurt in plaats van 4.
Wie gaan er nog meer in september?
Hoop snel post te krijgen, een boekenlijst etc.......

Groetjes, Jeannette
Jeannette_2013
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 24 jun 2013, 20:51

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor JufMomo op 02 jul 2013, 08:52

Zo, ik heb het gedaan. Me ingeschreven voor a.s. september voor de verkorte opleiding.
Heb er veel zin in!
JufMomo
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28 mei 2013, 03:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Blokfluit op 04 jul 2013, 20:34

Blokfluit
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 16 jan 2013, 20:35
Groep: 7
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 07 jul 2013, 12:53

Hoi Jeanette,

Heb je je boekenlijst al ontvangen? Gek he dat het over een paar weken al zover is. Zelf zit ik even in de knoop met de lijst maar ik heb al advies gevraagd. Ben benieuwd wat het is dat ik over het hoofd zie. Bij mij komt de lijst niet overeen met de studiewijzer. Tenminste dat lijkt zo. Heb al wel wat boeken binnen erg leuk om dat allemaal weer te lezen.
Heb zelf ook het versnelde traject gedaan toen. Prima te behappen jammer dat ik dat jaar moest stoppen. Ach ja. Nu gaan we er weer helemaal voor.

Jufmomo welkom bij de club.
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor santinga op 12 jul 2013, 21:57

Ik zag een vraag over de boeken. Ik ben een eerstejaars (verkorte variant). Alle boeken van de lijst heb ik gebruikt. Via studiewijzer en bol.com kun je kijken of de boeken ook tweedehands te koop zijn. Dat is mij goed bevallen. Ik heb ook via marktplaats gekocht. Let dan wel op of je de juiste uitgave hebt. En let dan vooral op: zijn de uitgaven die erna komen 'herzien'. Soms is het een kwestie van een andere hoofdstukindeling, maar er kunnen wel degelijk nieuwe inzichten in staan. En het is een heel gedoe om daar achter te komen.

De boeken die ik heb laat ik trouwens graag in mijn boekenkast staan, want ik weet zeker dat ik ze na de opleiding nog goed kan gebruiken! Mijn tip: aarzel niet te veel bij de aanschaf, je hebt ze nodig!

En veel plezier en succes met de opleiding natuurlijk.

Sanne
santinga
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 08 mei 2012, 09:17
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 17 jul 2013, 16:07

Hoi Sanne,

Bedankt voor het advies, heb inderdaad de meeste al gekocht, allemaal via BOL.com. Dat gaat prima. Maar de vraag ging over de lijst, dat ik een paar dingetjes niet snapte. En inderdaad er stonden een paar fouten in, heb vorige week de nieuwe lijst gekregen. VEEL beter!!!!

groetjes
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Sori29 op 05 sep 2013, 15:11

Hoi,

Ik heb net een nieuw bericht geplaatst over de verkorte Digipabo in februari 2014, maar heb nog inhoudelijke vraag voor mensen die deze opleiding al doen of gedaan hebben:

Wat is de studiebelasting bij de verkorte Digipabo? Hoeveel uur heb je per week nodig voor zelfstudie/huiswerk naast de stagedag?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Bedankt! :D
Sori29
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 17 jun 2013, 15:37
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Sanne1903 op 29 sep 2013, 18:38

Hallo allemaal,

Ook ik denk er serieus over na om in februari te starten met de digipabo. Het onderwijs trekt me ontzettend en ik werk altijd al heel graag met kinderen (zo organiseer ik bijvoorbeeld al jaren het kindervakantiewerk in ons dorp). Ik heb in 2007 mijn gymnasiumdiploma behaald en iedereen zei altijd dat 'maar' HBO doen zonde zou zijn. Ik wist niet zo goed wat ik wilde en heb me ingeschreven voor geneeskunde destijds. Ik vond baby's ook altijd erg leuk en dacht dan word ik maar kinderarts en miss neonataloog erna? Ik wist het allemaal ook niet echt. Toen uitgeloot voor geneeskunde en in belgië begonnen aan vroedkunde (verloskunde dus) vanwege de baby's he.. Auto-ongeluk gehad en moeten stoppen, 1e jaar moest ik dan overdoen, toen meegedaan aan de loting voor verloskunde in NL, in eerste instantie uitgeloot (15e op de reservelijst) en toen verder gaan zoeken, uitgekomen bij de PABO. Wat leek me dit ontzettend leuk en wat voelde ik me hier meteen goed bij! Ik ging mee op kamp en kreeg er alleen maar meer zin in. De dag dat ik terug kwam van het kamp kreeg ik een telefoontje dat ik alsnog met verloskunde kon beginnen. Pff wat een gedoe, weer twijfel, want verloskunde was nu een misschien eenmalige kans en de pabo kon altijd nog natuurlijk, maar voor mijn gevoel trok die pabo toch wel erg hard aan me... Na veel overleggen en raad vragen toch maar besloten om verloskunde te gaan doen en daarna eventueel de pabo.
Vorig jaar ben ik afgestudeerd als verloskundige en inmiddels heb ik een jaar werkervaring. Het werk op zich is leuk, maar het geeft me niet de voldoening die ik voel als ik werk met kinderen. Daarnaast trek ik het ontzettend veel onregelmatig werken niet goed. Ik wil weer terug naar het werken met kinderen, bijdragen aan hun ontwikkeling vind ik zo leuk en lijkt me zo fijn! Ik hou ervan om kennis te delen. :)

Dus zodoende dat ik me nu aan het orienteren ben op de mogelijkheden. Omdat ik al een HBO bachelor diploma heb in de sector gezondheidszorg moet ik het verhoogde instellingscollegegeld betalen. Dit betekent dat ik ruim 4000 euro collegegeld betaal per jaar. Ik hoop de verkorte variant te kunnen doen omdat ik al een HBO diploma heb. Dat zou betekenen dat ik dus bijna 8500 euro kwijt ben aan alleen collegegeld. Hierdoor ben ik genoodzaakt ernaast te blijven werken. Vandaar dat de digipabo me een goede optie lijkt. Bovendien hou ik ervan om dingen zelf uit te zoeken en veel te leren etc.

Groetjes,
Sanne
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Fvv87 op 20 nov 2013, 15:19

Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de Digipabo (versneld) hebben afgerond.
Kunnen jullie vertellen over je ervaringen ná de Digipabo?
Hoe kijken toekomstige werkgevers hiernaar? Word je misschien benadeeld omdat je de opleiding digitaal hebt gedaan?
Of omdat je minder stage hebt gelopen dan reguliere (voltijd) Pabo studenten?
Fvv87
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 20 nov 2013, 15:12

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 21 nov 2013, 20:00

Ik heb de digipabo vorig jaar afgerond en ik merk niet dat ik in het nadeel ben. Eigenlijk eerder het omgekeerde: ik had al een afgeronde HBO met bijbehorende werkervaring en ik breng dus juist iets extra's mee. Bovendien heb ik bewezen dat ik de juiste drive heb en zeer zelfstandig ben, anders lukt het je niet om zo'n opleiding in 2 jaar af te ronden. Ik heb vanaf september een baan van 4 dagen in de week en als ik om mee heen kijk, is dat een enorme luxe. Uiteraard allemaal tijdelijk, maar het is meer dan waar ik vorig jaar op durfde te hopen...
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Anita op 23 nov 2013, 12:24

Ik ben het eens met NafNaf. Waar je je diploma hebt gehaald maakt werkgevers niet zo heel veel uit... Je hebt je papiertje dus voldoet aan bepaalde eisen. Andersom geeft het juist positieve dingen aan. Je hebt zelfstandigheid en doorzettingsvermogen laten zien.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Johanna0305 op 24 feb 2014, 10:58

Hoi hoi,

Ik ben derde jaars aan de digipabo INholland (Den Haag) en mijn ervaringen met deze opleiding/hogeschool zijn niet best. Slechte studiehandleidingen, begeleiding en slechte bereikbaarheid van diverse docenten m.u.v. een aantal goede hoor. Vooral de tutors doen veel je voor maar vooral om de gevallen steken van hun collegae op te vangen. Als ik nu zou kiezen zou ik voor de deeltijd gaan. Dan kun je docenten nog tenminste in het gezicht aankijken en hen op hun fouten e.d. aanspreken. Je voelt je in het begin als een prinses (of prins natuurlijk :) ) als ze je binnen gehaald hebben maar hoe verder je komt hoe minder je krijgt! Ik heb al een aantal keren op het punt gestaan om te stoppen met deze studie alleen al vanwege de vreselijk frustratie die ik ervaar. Dus bezint eer gij begint!

Groetjes,
Johanna
Johanna0305
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 24 feb 2014, 10:26
Groep: 0
PABO jaar: 3

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron