2-jarige deeltijdopleiding Thomas More of Inholland?

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

2-jarige deeltijdopleiding Thomas More of Inholland?

Berichtdoor ELLEHCIM op 12 feb 2017, 16:37

Hallo, hallo!

Ik wil graag de PABO gaan doen en was benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben met Thomas More en Inholland. Ik wil de 2-jarige deeltijdopleiding gaan doen in Rotterdam, dus ik heb dan alleen de keuze uit deze twee scholen. Hier en daar heb ik wel ervaringsverhalen gelezen van mensen die op deze scholen zitten, maar ik was meer benieuwd naar specifiek de ervaringen met de 2-jarige deeltijdopleiding.

Voor nu neig ik veel meer naar Thomas More, omdat ik veel meer positieve verhalen lees over deze school in vergelijking met Inholland. Wel ben ik heel erg benieuwd in hoeverre de katholieke identiteit van Thomas More naar voren komt. Ligt dit er heel dik op? Is er ook de mogelijkheid om op niet-katholieke scholen stage te lopen? Wordt er van je verwacht dat je bijvoorbeeld religieuze lessen gaat geven op de basisschool en word je hier dus ook op voorbereid door Thomas More? Ik ben zelf moslim en draag ook een hoofddoek. Ik heb er geen problemen mee om op een katholieke school te zitten en stage te lopen op een katholieke basisschool, maar ik denk dat iedereen het zich wel kan voorstellen dat ik bijvoorbeeld niet zo snel Bijbelles zou gaan geven ;)
ELLEHCIM
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12 feb 2017, 16:12
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: 2-jarige deeltijdopleiding Thomas More of Inholland?

Berichtdoor Joke op 10 mei 2017, 22:51

Als je stage loopt op een katholieke school, zul je ook godsdienstlessen moeten geven, ben ik bang.
Ik denk dat je beter niet als moslimvrouw een katholieke opleiding kunt gaan volgen.
Maar waarom vraag je het niet na bij de opleiding? Ik kan er naast zitten.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron