[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 22 dec 2016, 13:05

Hoi allen,

DigiPabo Inholland Den Haag. Deeltijd, verkort (2 jaar). Wie heeft hier ervaring mee??

Zag op de site van Inholland staan dat het afleggen van een taal en reken test en het behalen van deze test bepalend zijn of je mag starten met de opleiding.
Dit is onderdeel van de studiekeuzecheck.

MIJN VRAGEN;

- Wat houdt zo een taal/reken test in/ wat kan je verwachten?
- Hoe bevalt de studie verkort?
- Eventueel adviezen m.b.t. voorbereiden op de studie?
- Kunnen alle praktijkopdrachten gerealiseerd worden op 1 stage dag per week?
- Zijn de digitale werk/leeromgevingen duidelijk?

Ik hoor graag van jullie! Ik heb er in ieder geval super veel zin in om te starten!!

Groeten!
Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor studeren op 23 dec 2016, 11:36

Hallo!

Ik ga in februari ook starten met de DigiPabo in Den Haag. Ik kan je nog niet veel vertellen, ik heb alleen de studiekeuzecheck al gedaan. Ik heb hiervoor niet geleerd, omdat volgens mij ze je op de studiekeuzecheck niet kunnen afwijzen maar alleen advies geven. Later in het jaar, wanneer je met de studie begint, krijg je wel een reken- en taaltoets. Ik vond de studiekeuzecheck wel te doen. Eerst een aantal persoonlijke vragen, vervolgens inderdaad taal en wiskunde. Bij taal waren het tegenstellingen/synoniemen en bijvoorbeeld welk woord goed geschreven wordt. Bij rekenen en wiskunde veel hoofdrekenen, ook met wortels, breuken etc. Ik wist ook echt niet alles meer, met name de vragen over zo'n X- en Y as wist ik niet. Nu in januari op een donderdag avond naar Den Haag om mijn motivatie verder toe te lichten, dit behoort tot de studiekeuzecheck.

Aangezien februari nog even duurt, heb ik de afgelopen weken al een aantal dagen mee gelopen in het onderwijs, in groep 8 en groep 4 en na de kerstvakantie in de kleuters. Zo kun je een goed beeld krijgen van het werkveld.

Ik lees graag mee voor meer informatie!

Groetjes
studeren
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 06 dec 2016, 09:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 25 dec 2016, 14:51

Hoi! Bedankt voor jou reactie!

Wat goed te horen dat jij de studiekeuzecheck vond meevallen!! Ik las op de site echter dat het advies dat zij geven voor een verkort traject wel bepalend is of je mag starten met de opleiding. Vandaar dat ik heel benieuwd was naar wat een studiekeuzecheck inhoudt. Ik heb nu wel een beter beeld, bedankt!

Wat goed dat jij al hebt meegelopen op jouw praktijkplaats! Ik denk dat ik dat ook ga doen, (in januari) om alvast weer in de (school) sfeer te komen.

Ik heb mij inmiddels ook aangemeld om te starten in februari. Hoop dat het inschrijvingsproces goed verloopt en ik ook in februari kan starten!
Wie weet treffen wij elkaar op 19 januari in Den Haag op de studiekeuzecheck bijeenkomst :).

Hopelijk krijgen wij nog andere reactie van mensen die al enige tijd met de studie bezig zijn....

Groeten!
Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor studeren op 26 dec 2016, 11:23

Hallo!

Ik ben ook van plan het verkorte traject te gaan doen, dus hopen dat ik word toegelaten. Ik ben 19 januari inderdaad ook aanwezig, helemaal in Den Haag! Ik heb voor februari nog geen stage geregeld. Vind dat een beetje onduidelijk. Er staat dat wanneer je in de buurt van Inholland woont, je een stageplaats krijgt toegewezen. Tja.. ik woon 40 kilometer van Inholland Alkmaar, geen idee of dat dus wel of niet binnen de regio valt. Ik zoek liever een stage dichtbij huis..

Succes met het maken van de studiekeuzecheck! Het zijn in ieder geval heel veel vragen in weinig tijd, dus zoveel mogelijk proberen te maken. Ik zou inderdaad ook graag wat andere reactie ontvangen over de studie zelf! Heb wel het een en ander op dit forum kunnen lezen over dat het veel tijd kost en niet heel moeilijk, maar juist heel veel werk is.

Groetjes!
studeren
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 06 dec 2016, 09:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Joke op 26 dec 2016, 17:34

Ga voor een stageplaats in de buurt alvast eens informeren op scholen. Misschien accepteren ze een van je opties.
Verder kan ik jullie niet helpen natuurlijk. Ik hoop dat er nog iemand reageert. Succes!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Sylb op 29 dec 2016, 08:37

Ik heb de 2 jarige variant van de digipabo vorige jaar augustus afgerond. Dus ben 3,5 jaar geleden begonnen, ik weet niet wat er ondertussen veranderd is. Het is best zwaar en je moet natuurlijk erg veel zelf doen en plannen. Wat mij heel erg geholpen heeft, zijn goede studiemaatjes. Dus besteed daar tijdens het startseminar ook echt tijd aan, Met wie zou je goed kunnen samenwerken en wie staat er een beetje het zelfde in. Door de steun aan elkaar hebben we alle 3 de studie in 2 jaar afgerond, en dat is een uitzondering.
Verder kan je zelf stageadressen zoeken (tenzij dat verandert is) dus zou dat zeker gaan doen. Zelf initiatief nemen is ook erg belangrijk om het af te maken.
Sylb
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 30 jul 2013, 16:48
Groep: 6
PABO jaar: 1

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 29 dec 2016, 16:15

Hey hey!

Onderstaande (met link) even van de website van Inholland gekopieerd. Als jij al positieve resultaten via de mail hebt gehad en de huiswerkopdracht, dan zal het vast goed zijn!
Ik heb een deel van de studiekeuzecheck alvast gemaakt, en het laatste deel ga ik morgen doen. Het rekenen ging wel heel snel 7 min haha heb nog net de helft kunnen invullen :( Hoop dat dat genoeg is.

https://www.inholland.nl/opleidingen/le ... keuzecheck

De Studiekeuzecheck voor de opleiding Leraar Basisonderwijs Digitaal bestaat uit één dagdeel. Voorafgaand aan de SKC krijg je het verzoek een online vragenlijst in te vullen, in deze vragenlijst worden o.a. vragen gesteld over je motivatie voor de opleiding. Ook is er een test voor taal- en rekenen. Je krijgt de resultaten van de vragenlijst op je mail, we vragen je daarna om een huiswerkopdracht te maken en deze mee te nemen naar de bijeenkomst. Tijdens de bijeenkomst op de pabo krijg je lessen en/of workshops van studenten en docenten en voer je in groepjes een motivatiegesprek.


Inderdaad dat het veel werk is heb ik ook al kunnen lezen op verschillende fora.

Wat betreft stage; ik heb wel zelf al een plek geregeld omdat ik zelf uit Amsterdam kom. En niet onder Regio Den Haag val.
Dit heb ik via de introductiesite gevonden;
Gebied regio Den Haag: Delft, Delfgauw, Den Haag, Nootdorp, Schipluiden, Pijnacker, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Wassenaar, Den Hoorn, ’s Gravenzande, Hoek van Holland, Honselersdijk, De Lier, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Wateringen, Zoetermeer, Katwijk, Voorhout, Warmond, Sassenheim, Leiden, Noordwijk, Noordwijkerhout en Leiderdorp


Dus dan zal Alkmaar er ook wel buiten vallen.
linkje meer info praktijkplaats; https://insite.inholland.nl/domeinen/ol ... 6-2017.pdf


Groeten!
Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 29 dec 2016, 16:28

Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Soup00 op 02 jan 2017, 20:03

Ook ik heb mij ingeschreven voor de digipabo in 2 jaar, dus zie jullie ook de 19e! Ben heel benieuwd. Studiekeuzecheck voor de helft al ingevuld. Talige onderdelen waren wel te doen, maar rekenen vond ik vrij pittig :shock: Is ook al zo'n 15 jaar geleden dat ik dat heb moeten doen... Ben nu moed aan het verzamelen voor het wiskundegedeelte ;)
Soup00
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 02 jan 2017, 19:59
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Zonnetje88 op 03 jan 2017, 15:45

Wat leuk allemaal! ik ga ook in februari starten. Ik moet alleen nog een stage vinden in Amsterdam.

@snoeppot; heb jij tips hoe dit te doen? Alvast dank!
Zonnetje88
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 03 jan 2017, 15:39
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 06 jan 2017, 12:53

Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Snoeppot op 06 jan 2017, 12:59

Snoeppot
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 22 dec 2016, 12:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Soup00 op 06 jan 2017, 14:22

Soup00
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 02 jan 2017, 19:59
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor studeren op 06 jan 2017, 19:20

De resultaten van de studiekeuzecheck ontvang je direct op je mail wanneer je alles hebt afgerond, ideaal dus! Wanneer de resultaten daarvan goed zijn, dan komt het vast goed tijdens de studiekeuzecheck bijeenkomst. Vind het zelfs een beetje jammer dat ik daarvoor helemaal naar Den Haag moet. Ik ben wel zeker van mijn keuze en Den Haag is ver weg. Ik heb ook een hotel aanbieding gekocht voor de drie dagen school eind januari. Mocht iemand anders ook lang moeten reizen.. ik heb een tweepersoonskamer in een hotel vlakbij Inholland dus er is nog een plekje vrij.. scheelt mij ook weer wat geld :) ik heb er zin in!
studeren
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 06 dec 2016, 09:44
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Digipabo Inholland 2 jaar iemand ervaring??

Berichtdoor Sylb op 07 jan 2017, 22:22

Sylb
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 30 jul 2013, 16:48
Groep: 6
PABO jaar: 1

Volgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten