Paar vragen over de deeltijd opleiding...

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Paar vragen over de deeltijd opleiding...

Berichtdoor DeeBee op 09 okt 2016, 17:29

Hallo Allemaal,

Ik heb nog even een paar vragen m.b.t. de deeltijd opleiding Inholland.

Ik ben 38 en moeder van twee kinderen van 6 en 8 jaar en ik wil het roer helemaal omgooien. Het lijkt mij ontzettend leuk om de tweede helft van mijn werkzame leven voor de klas te kunnen staan. Allemaal heel spannend, maar ik heb er ontzettend veel zin in. Nu heb ik nog wel twee vragen en hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.

- hoe is het verloop van de stagedagen, in het eerste en tweede jaar zie ik dat het een dag per week is, maar hoe zit dat nu precies in het derde en vierde jaar? Ik heb nu een baan voor 22 uur per week (4 dagen) en kan de inkomsten hieruit niet missen. Daarnaast zit ik uiteraard ook met de eventuele opvang van mijn kinderen.

- er staat op de website dat de studiebelasting naast de colleges 25-30 uur per week is, is dit inclusief de stage-uren?

- er zijn vast nog heel wat ouders met kinderen die de deeltijd variant volgen, Ik zou graag wat meer horen over hoe jullie deze deeltijd studie ervaren in combinatie met een gezin.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik zal in de toekomst vast nog vaak gebruik maken van dit forum :-)

Groetjes DeeBee
DeeBee
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 24 sep 2016, 13:17
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paar vragen over de deeltijd opleiding...

Berichtdoor Inhollandmedewerker op 10 okt 2016, 16:22

Hoi DeeBee,

Wat leuk dat je aan de pabo wil gaan studeren! Misschien kan een Inholland pabo student jouw vragen wel beantwoorden via: https://www.inholland.nl/opleidingen/le ... ca-hommes/

Met vriendelijke groet
Renske, Hogeschool Inholland
Inhollandmedewerker
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 10 okt 2016, 12:31
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paar vragen over de deeltijd opleiding...

Berichtdoor Linda1234 op 27 jun 2017, 19:59

Hallo,

Ik ben benieuwd of je inmiddels bent begonnen met de opleiding en hoe je deze dan ervaart in combinatie met je gezin. Zelf ben ik bijna 33 en moeder van 2 jonge kinderen en ik werk 23uur per week. Ik worstel dus met vrijwel dezelfde vragen als jij hieronder stelde.

Groetjes Linda
Linda1234
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 27 jun 2017, 19:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paar vragen over de deeltijd opleiding...

Berichtdoor Joke op 29 jun 2017, 21:53

Succes Linda, stuur DeeBee - als je geen antwoord krijgt - even een PB of een mail.
Dat kan via het forum. Kijk bij haar bericht in het vak rechts, onder haar naam staat PB en een envelopje voor een mail.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Paar vragen over de deeltijd opleiding...

Berichtdoor Linda1234 op 03 jul 2017, 09:32

Zal ik doen, dank je wel!
Linda1234
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 27 jun 2017, 19:49
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron