Zij instroom traject

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Zij instroom traject

Berichtdoor TamaraBlond op 19 feb 2016, 23:51

Hoi allemaal,

Net een inlog aangemaakt, heb veel vragen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen :).

Ik ben HBO verpleegkundige en heb daarnaast een aantal post HBO opleidingen gevolgd op zorggebied. In een grijs verleden ook de lerarenopleiding verpleegkunde afgerond.
Op dit monent werkzaam in een school voor spec.onderwijs en het voelt als 'thuiskomen'.
Zou heel graag docent in het SO willen worden. Mijn werkervaring en vooropleiding sluiten denk ik goed aan, nu nog de bevoegdheid halen. Geen kleine stap en ik onderschat de zwaarte van opleiding en beroep niet. Met mijn drukke leven als moeder van een gezin met 3 kleine kindjes, hypotheek dus echt wel parttime moeten werken misschien wel een droom die niet verwezenlijkt kan worden.

Maar wie weet! Heeft iemand ervaring met het zij intstroom traject voor primair onderwijs? Is dat een traject die haalbaar is? Waar begin je? Moet je eerst een werkplek/ stageplek vinden? Is de vergoeding voor studie&werk en hoeveel uur werk moet ik dan aan denken? Hoe hoog is de vergoeding? Gaat het via een verkorte deeltijd PABO? Is het haalbaar in 2 jaar en aan hoeveel uur stage/ studieuren op PABO en zelfstudie moet ik dan denken? Heeft iemand ervaring met de verkorte deeltijd in Flevoland? Zwolle, of Amsterdam (of Utrecht misschien?) Oh en stage in het speciaal onderwijs of werkplek, mag dat??
Nog veel meer vragen eigenlijk!

Hoor het graag! Zou in september willen beginnen... nu informatie inwinnen.

Groetjes Tamara
TamaraBlond
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 19 feb 2016, 22:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Zij instroom traject

Berichtdoor Joke op 21 feb 2016, 18:31

Welkom, Tamara.
Is het niet verstandiger om contact op te nemen met de opleidingen zelf? Ik zou je dolgraag helpen, maar weet er absoluut niets van af. En er verandert bovendien steeds weer wat, dus zeker weet je het nooit.
Ik heb allerlei termen voorbij zien komen in de loop der jaren, maar ik heb ze ook vaak weer zien verdwijnen.
Ik hoop voor je dat iemand op het forum er iets van af weet, maar ik vrees het ergste.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron