Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - telepabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 12 jan 2009, 18:22

hi ilse,

leuk dat je al echt aan de slag kan. hier nog even wachten op de spullen van Windesheim. wat staat er op het programma voor de eerste periode?
groetjes
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Groep: 0
Aantal leerlingen: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor ilse_vs op 12 jan 2009, 19:05

Wel ideaal dat je je al voor alles aan kan melden! Dan kan je eventueel dus toch doorwerken in de zomervakantie.
Ben wel erg benieuwd naar die eerste dag met zijn allen, nou ja met zijn allen, zoals het er nu voorstaat zijn er dus nog niet zo veel mensen.. Misschien ook allemaal wat latere inschrijvers.
Oh Ger ik weet trouwens niet of je de vraag aan mij stelde:
'Ilse ben jij ook al met taal bezig of ook alleen met rekenen?'
Ikzelf ben momenteel alleen met rekenen bezig en wil zeker over een week of 2 met taal kunnen beginnen (dan wil ik het rekenen zo goed als af hebben)

Hmm drie weekjes 'rust' klinkt raar.. Ben benieuwd wanneer het verdere pakket van de loi binnen komt, wil alles een beetje op een rijtje hebben :)

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby

PABO jaar: 1

Berichtdoor Nitsje op 12 jan 2009, 21:51

Ik kreeg te horen van het Windesheim dat we het materiaal van de LOI pas half februari krijgen, dat de LOI vaker 'wat later is', maar dat je dan wel vast je opdrachten van het blackboard kan halen, daar print je al je opdrachten uit, behalve als een opdracht uit meer dan 6 pagina's bestaat, dan krijg je het van de LOI. Ik weet niet precies wat we naast al die blackboard informatie van het LOi krijgen. Het zal allemaal wel duidelijk worden op de 31ste!
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 12 jan 2009, 22:57

ik had ook begrepen dat de LOI eigenlijk bijna enkel voor de werving is en verder eigenlijk zo goed als alles via Windesheim gaat. En als ik het zo lees gaat alles dus via blackboard. wel handig want dan kan je gewoon aan de slag.

ilse zijn er nog meer dagen in de eerste periode waar we heen moeten of zijn het die drie die je eerder hebt doorgegeven?
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 13 jan 2009, 12:44

Op zich wel fijn dat voornamelijk alles via het Windesheim gaat en alleen de werving en een paar readers via de LOI. Dat staat misschien toch iets beter op je diploma en zorgt misschien toch voor meer zekerheid bij een toekomstige baas.
Wel fijn dat ze die 6 pagina regel hanteren ipv bijvoorbeeld een 20 pagina regel. Ik vind het zelf namelijk altijd wel lastig om van de computer af te leren of te lezen.
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 13 jan 2009, 18:27

Diploma is van Windesheim en niet van de LOI. Denk dat we straks ook het beste gewoon kunnen zeggen dat we de PABO bij Windesheim doen en dan de AL variant. Het hele woord LOI kun je denk ik beter achterwege laten want die doen verder dus niets.

Heb gisteren van rekenen het eerste gedeelte afgekregen, hele getallen. Ga nu verder met meten en meetkunde. Het is wel weer even inkomen. Moest vooral goed nadenken over de staartdelingen, die doen ze in het boekje zo anders dan ik ze ooit (in een ver grijs verleden) geleerd heb. Bleek ik zelf de verkorte route te gebruiken.
Wil proberen boekje van rekenen uit te hebben voor de startdag, zodat ik me dan op taal en de andere vakken kan storten.

Kreeg trouwens vandaag de bevestigingsmail (met link naar boekenlijst) van de LOI binnen. Ook lekker vlot.

Ilse hoe lang duurde het voordat jij de spullen van Windesheim kreeg na je inschrijving bij Windesheim?
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 13 jan 2009, 21:14

net de introductie doorgelezen en mijn mailaccount bekeken. Die heb ik vast, nu lukt het alleen nog niet om op het portal te komen... maar het begin is er!
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 14 jan 2009, 00:12

Goh, wanneer heb ik die spullen ook al weer opgestuurd. Een week of 3/4 voor de kerstvakantie denk ik.
En ik kwam eerst ook niet op het portaal, weet niet wat de reden was, maar ik had een mailtje gestuurd naar al-pabo@windesheim.nl en toen kreeg ik de volgende dag antwoord dat het nu wel moest lukken en dat was ook zo.
Ik heb al wat opdrachten gemaakt die op het blackboard stonden, opdrachten over je eigen schooltijd. Leuk hoor.
Verder weet ik niet of alle informatie op het blackboard al voor ons meteen bedoeld is, want er staat soms bij dat je het voor zoveel november 2008 moet inleveren, dus het zal nog wel ge-up-date moeten worden.
Er staan inmiddels 5 mensen ingeschreven voor de startzaterdag, dus we zijn niet alleen!
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 14 jan 2009, 00:20

Wat nog wel lastig is, je moet je via het portaal inschrijven voor de contactdagen, daar heb je een bepaalde periode voor, anders kun je er niet meer heen, we moeten ons dus ook de komende dagen inschrijven voor 7 februari in Utrecht, maar er staat zo'n lange lijst voor die dag, dat ik nog moet onderzoeken welke nou voor ons gelden, want ze staan er voor de hele school, via het blackboard zou je dan weer kunnen lezen welke we moeten hebben, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ook ontdekte ik de volgende 2 contactdag data: 18 april in Utrecht en 9 mei in Zwolle.
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 14 jan 2009, 10:01

ik heb een e-mail gestuurd, dank voor de tip.
hopelijk morgen dus ook toegang. Kan ik het weekend alles op mijn gemak gaan bekijken.
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 14 jan 2009, 11:29

Wat een info allemaal!
Wat ik me een beetje af vroeg: Ger jij hebt toch de info verder nog niet ontvangen van het Windesheim? Want je zegt dat je al wel in je mailaccount hebt gekeken, hoe kom je daar dan aan? Want het lijkt me wel handig om ook al in het portaal te kunnen voor die inschrijvingen, aangezien je daar dus maar een paar dagen voor hebt..
Ilse, erg fijn dat je ons al een beetje op de hoogte brengt! Alvast wat data in m'n agenda kunnen schrijven is toch wel prettig!

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 14 jan 2009, 11:33

Oh en nog even iets 31 januari is natuurlijk in Zwolle, maar 7 feb en 8 mrt ook? Omdat we om en om zouden hebben en in april de dag in Utrecht valt :)
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 14 jan 2009, 12:06

Even drie reacties van mij achter elkaar :roll: ik heb mn mail al voor elkaar en hij doet het :)
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 14 jan 2009, 13:11

De contactdagen zijn echt om en om, dus: 31-1 Zwolle, 7-2 Utrecht, 7-3 Zwolle, 18-4 Utrecht, 9-5 Zwolle.
En het is me gelukt om me ook voor 7-2 in te schrijven, dat moet per vak, dus ik moest op het blackboard kijken hoe laat we welke vakken hebben en hoe die afgekort worden genoemd en dan kon ik mij in het portaal inschrijven, het was even zoeken, maar gelukkig staat overal een lijst achter met de namen van de mensen die zich al hadden ingeschreven, dus zo kun je controleren of je goed zit.
Ger jij doet geloof ik niet de reguliere PABO? En jij wel Ilse?
Je moet overal steeds kiezen tussen regulier, HBO/WO en nog een. De vakken (lessen) tijdens de contactdagen zijn ook in groepjes en die zijn daarvan afhankelijk. Vandaar.
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 14 jan 2009, 13:15

Pfoe dat van dat inschrijven moet ik ook nog even bekijken (kan nu ook al op blackboard en in het portaal) In die introductie staat het alleen heel anders beschreven, hoe dat inschrijven gaat..
Als het goed is doe ik gewoon de 'standaard' Pabo, de andere trajecten wil zeggen dat het versneld is toch?
ilse_vs
PABOforum Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)