Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - telepabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 11 dec 2008, 15:51

Hoi Lianne,

als het allemaal goed gaat met inschrijven begin ik ook februari 2009 :) de 21+ toets hoef ik niet te maken, dus dat scheelt al! Zelf ben ik een stukje jonger dan dat jij bent: 20. Heb zelf geen kinderen waarvoor ik thuis 'moet' blijven, maar heb slechte ervaringen met het voltijd naar school gaan.
Ik heb de boekenlijst per email aangevraagd bij het windesheim, zijn wel onwijs veel boeken! Zou inderdaad op marktplaats kijken en ik zou als ik jou was ook in een bieb kijken. En wachten met kopen tot je weet dat je het boek écht nodig hebt. (heb zelf veel ervaring met boeken kopen en er helemaal niks mee doen!!)
Ik zal proberen de boekenlijst via een berichtje naar je te sturen!
ilse_vs
PABOforum Baby

Groep: 0
Aantal leerlingen: 0
PABO jaar: 1

Berichtdoor Lianneb op 12 dec 2008, 10:54

Hoi!

Had je al een PB gestuurd :D

Leuk dat je ook in februari begint! Lijkt mij ook leuk contact te houden tijdens de studie! Ja, die toets, pffff... Ben erg zenuwachtig voor de uitslag. Heb er een goed gevoel over, maar hou toch in mijn achterhoofd dat ik het ook niet goed kan hebben gemaakt. Ach, we zien wel! Ik heb gisteren met ze gebeld. De uitslag was nog niet bekend, maar zal zeker volgende week bekend zijn, dus nog voor de vakantie! Duimen dan maar! Ik hoop dat ze alles meegenomen hebben: zowel de motivatiebrief, inzichttoets en NL. De eerste twee ben ik wel overtuigd van dat het goed is, alleen dat NL niet zo....

Kom je trouwens een beetje uit de buurt van Zwolle?
Lianneb
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 12 dec 2008, 14:10

Ben erg benieuwd hoe het is gegaan bij je! Fijn dat je de uitslag volgende week al krijgt! Zou er niet aan moeten denken dat je nog ruim 3 weken erop zou moeten wachten. Helaas kom ik niet uit de buurt van Zwolle of Leiderdorp, dus ik zal voor de contactdagen en de tentamens best een eind moeten reizen. En jij, woon jij een beetje in de buurt?
Ik vroeg me af of jij misschien weet of de contactdagen doordeweeks zijn of in het weekend? (Die waarvan je er 8 per jaar hebt)

Heb je er al een beetje zin in?
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 17 dec 2008, 13:06

Ik begin dus ook in februari met deze PABO. De 21+ toets uitslag kreeg ik na een week al! Als je rechtstreeks belt naar het studiecentrum van het Windesheim, helpen ze je meteen en als ze het niet weten, gaan ze het meteen voor je opzoeken, ben ik erg blij mee.
Al weet ik nog steeds niet wat voor een materiaal we van het LOI krijgen, want de boekenlijst is net zo lang als elke andere PABO.
Wat ik begrepen heb is dat ze op zaterdag (vanaf 9.30 uur) de contactdagen houden.
Leuk dat we hier al kennis met elkaar kunnen maken.

Groetjes Ilse
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 18 dec 2008, 16:51

Gefeliciteerd dat je de toets hebt gehaald :) Had al gehoord dat de uitslag erg snel bekend was, dan weet je tenminste snel waar je aan toe bent. Wat betreft de lange boekenlijst, dat klopt inderdaad! Van het LOI verwacht ik veel info over stage en waarschijnlijk veel info over wat we allemaal moeten maken, lezen en leren en voor wanneer dat is. Verder zullen ze wel wat readers verwerken in de spullen die ze ons toesturen denk ik.
Weet jij of je het eerste pakket toegestuurd krijgt wanneer je helemaal bent ingeschreven of gewoon echt per februari?
Over die zaterdagen, dat zijn geloof ik gewoon die startzaterdagen, je hebt ook nog iets van 12 contactdagen per jaar. Ik heb gebeld en die waren volgens de mevrouw die ik sprak doordeweeks. Maar vanaf half 10 al :o ik moet ongeveer 2 uur reizen voor ik in Zwolle ben, dus dat is dan vroeg vertrekken ;)
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 19 dec 2008, 07:57

Ik heb begrepen dat je de spullen inderdaad pas tegen februari krijgt, wel jammer, ik had het nu al willen hebben.

Ja, ik moet ook ongeveer zo lang reizen, ik kom uit Hoorn.

Ik heb al wel wat boeken 2de hands gekocht, ik weet dat je lang niet elk boek echt zal gebruiken, maar stel dat je er net een nodig hebt en je moet hem nog helemaal bestellen, vind ik ook zo'n gedoe. En je kan ze overal weer tekoop aanbieden, wel leuk om nu al vanalles te lezen in de PABO boeken.
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 19 dec 2008, 10:20

Pfoe ook zo'n reistijd, maar goed dat we maar een paar keer per jaar der heen gaan hè ;) Hmm dat we die spullen dan pas krijgen is idd erg jammer. Als je eenmaal de beslissing hebt genomen zo'n opleiding te gaan doen wil je ook echt gelijk beginnen (tenminste dat heb ik)
Qua boeken kopen, heb er zelf idd ook al wat gekocht. Zag op de boekenlijst dat je het boek 'reflecteren: de basis' vaak terugkomt (de eerste twee jaar geloof ik ieder blok) dus die heb ik al. En méér dan onderwijs, omdat deze een onwijs goede review op bol had (schijnt een onderwijsbijbel te zijn)
En effectieve instructie, een klein boekje met uitleg en daarbij verhalen uit de werkelijkheid, leest erg leuk.
Ben al een beetje begonnen met lezen en kijken naar opdrachten. Kan ik alvast een beetje wennen aan het thuis studeren ;)

Hoe denk je dat, dat bij jou zou gaan? Het thuisstuderen dan ;)
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 21 dec 2008, 14:01

Waar moet jij dan helemaal vandaan komen, Ilse?

Het thuisstuderen zal af en toe best pittig worden, je moet echt streng voor jezelf zijn. Maar het is ook wel lekker, want soms gaat het in een klas echt te langzaam en nu kun je zelf je tempo bepalen. En doordat je stage loopt, heb je een stok achter de deur om elke week te gaan studeren.

Ik heb er echt zin in, ik kan haast niet wachten om te beginnen (ik hoop dat ik dit gevoel 4 jaar vol kan houden) :D
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 23 dec 2008, 23:39

Hee hee,

ik kom uit Tiel (gelderland) bij deze studie is het ook wel fijn dat je vaste tentamens hebt. Soms heb je bij een thuisstudie dat je zelf mag/moet kiezen wanneer je tentamen doet en staat niks vast. Bij deze wel (als ik het goed heb ;)) Verder denk ik dat inderdaad ook het stage lopen wel helpt. En misschien toch ook wanneer je contact met medestudenten hebt, dan kan je elkaar helpen en ook een beetje motiveren.

4 jaar volhouden, klinkt wel als nog een lange tijd! Maar hoop wel dat het allemaal goed gaat!

Ben trouwens wel beniewd waarom jij voor een thuisstudie kiest, heb je al een andere baan, ben je het voltijdstuderen zat, of heb je een andere reden? Zelf ben ik het voltijd studeren echt zat, heb het idee dat je zoveel meer alleen thuis voor elkaar krijgt! De vormen van onderwijs op het hoger onderwijs in de voltijdssituatie vind ik ook wat minder, dit is namelijk vaak de hele tijd in groepen werken. Met mensen werken is natuurlijk helemaal niet erg ;) maar continu en bijna niks individueels doen, dat vind ik toch jammer.

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor Nitsje op 24 dec 2008, 00:16

Ja, grote stap weer studeren, ik heb ruim 6 jaar fulltime gewerkt en toen werd mijn vak fysiek te zwaar, dus wilde ik iets nieuws bedenken en het onderwijs leek mij altijd al interessant (veel familie zit ook in het onderwijs). Dus helemaal omscholen, en hiernaast ga ik 4 dagen werken (administratief).
Welke boeken staan op jou boekenlijst? Ik zag op 'boekhandelwesterhof.nl' (de boekhandel van het Windesheim) de boekenlijst van de PABO van het Windesheim en die zag er toch ff anders uit dan die ik via het LOI gekregen heb. Nu begin in dus te twijfelen of ik wel de goede lijst heb gekregen.

Ilse, ik heb je via deze site een e-mail gestuurd, das misschien makkelijker.
Nitsje
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 05 jan 2009, 18:03

Hier ook weer een juf in spe die het via Windesheim /Loi gaat proberen, als ik alles nog rond krijg voor de startdatum in februari.
Ik lees positieve maar ook negatieve reactie's. Ben dus erg benieuwd wat het gaat worden.

Iedereen veel succes en hopelijk tot op de startzaterdag in feburari!
basisschooljufworden
PABOforum Baby

PABO jaar: 0

Berichtdoor ilse_vs op 06 jan 2009, 21:29

Hoi hoi,

leuk dat je ook gaat beginnen, hoe ver ben je al in je inschrijving? Anders kan je er misschien een beetje achteraan bellen wanneer je bijvoorbeeld info hebt teruggestuurd ofzo, dan gaat het vaak wat sneller ;)

groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 07 jan 2009, 13:50

heb de bevestiging van de loi ontvangen en me via studielink aangemeld. vorige week, dus weet niet hoe snel ik dan wat hoor buiten de standaard bevestigingen via studielink. ik wacht deze week even af, als ik vrijdag nog niets gehoord heb ga ik gewoon even bellen.

weet je al wanneer de startzaterdag is?
basisschooljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor ilse_vs op 07 jan 2009, 15:59

Misschien dat je dan deze of volgende week bericht krijgt van het Windesheim, bij mij ging dat op zich wel snel achter elkaar, maar misschien duurt het nu net iets langer omdat je, je in de vakantie hebt aangemeld..
Ik weet zelf ook nog niet wanneer de eerste startzaterdag is, dat is afwachten tot de studie echt begonnen is denk ik.. Beetje lastig..

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby

Berichtdoor basisschooljufworden op 07 jan 2009, 22:08

heb je verder al wel dan boekenlijst ed. ontvangen? of krijg je alles pas op de startzaterdag?

het kriebelt zo om aan de slag te gaan, als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om het te gaan doen dan wil je eigenlijk meteen in de boeken kruipen. nou ja voor mij is het nog afwachten dus. maar ik ben wel heel benieuwd en heb er erg veel zin in.
basisschooljufworden
PABOforum Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)