Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - telepabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Lientjuh1983 op 20 feb 2008, 20:43

Hoi,

Hier gaat alles goed, het wordt steeds drukker maar dat komt ook omdat ik ga verhuizen. Wat leuk dat je stage bevalt! Ik heb ook een boekje voor mijn groep en laat de kinderen daar zelf iets in schrijven over hoe zij het vinden op school. Leuke dingen zetten ze erin! :D
Let je met gym wel op dat je eigenlijk niet bevoegd bent om gymles te geven? Pabo studenten die na 2001 (geloof ik, weet niet zeker) met de opleiding zijn begonnen mogen zelf geen gymles meer geven, dat moet door een vakdocent gebeuren.
Ik heb inderdaad ook beeldende vorming, dat is best veel werk. ook pedagogiek is veel. De reken en taaltoets heb ik gelukkig al gehaald. Probeer daar echt veel tijd en aandacht te besteden hoor! want het is best lastig.
Verder alles prima. Ik heb m'n planning rond en doe nu alleen het nodige voor de tentamens en de stage opdrachten. De overige zaken bewaar ik even imv de verhuizing, als het lukt heb ik de hele maand mei vrij zodat ik alles bij kan werken :D

Groetjes, Evelien
...:::Volg je hart:::...
Lientjuh1983
PABOforum Peuter

Groep: 0
Aantal leerlingen: 0
PABO jaar: 2

Berichtdoor grunn op 25 feb 2008, 23:18

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Omdat ik er over zit na te denken om de Pabo te gaan doen kwam ik erachter dat er eigenlijk belachelijk veel mogelijkheden zijn om te studeren. Afgelopen november was ik gestart met de deeltijdstudie. Maar omdat ik één tentamen niet heb gehaald, moest ik er alweer mee stoppen. Heel erg balen. Nu ben ik op zoek naar een andere variant waar ik mij ik kan vinden. Op internet (waar anders) kwam ik de studiemogelijkheid tegen bij de LOI. Vier jaar in deeltijd. Nu ging het forum heel erg lang over de Digi-opleiding, maar gelukkig....aan het einde ook nog wat LOI. Nu is mijn vraag: hoe staat het met de ervaringen van deze studievorm? Hoe reageren scholen op deze vorm? Ik kan mij nl. voorstellen dat scholen eerder kiezen voor een student van een "echte" school, dan voor iemand van de LOI...
Is er iemand die mij dit kan en wil vertellen?
Alvast bedankt!

Groet,
grunn
grunn
PABOforum Baby

PABO jaar: 0

Berichtdoor Bvanmierle op 27 feb 2008, 22:31

Hoi Hoi,

Nou hier ook eentje die februari is gestart met de PABO AL, maar snap er echt geen biet van af en toe hoor. Zooooo omslachtig allemaal. En als je vragen hebt komt er amper reactie van een docent. Het is best wel irritant moet ik zeggen. Hanneke jou zie ik geloof ik ook vaak in het discussieruimte verschijnen ;) ik vind het ook erg veel en ben echt bang dat ik super veel tijd te kort kom. En daarnaast kon ik ook pas vanaf half februari op blackboard dus dat schoot ook al lekker op niet waar.

Maar ik struikel echt over het feit dat het zoveel info is over alles, maar heel veel te onduidelijk is omdat er veel "typ foutjes" zijn vanuit Windesheim ivm de oude en de nieuwe leermethode. Er is nog heel veel gebasseerd op het oude zeg maar.

Ik vind dat wel storend, hoe ervaren jullie dat als ik vragen mag.. of ben ik nu echt zon miep die daaraan stoort... hahaha sorry voor mijn klaagzang, maar op blackboard krijg ik niet echt respons dus wellicht dat ik het hier wel krijg ;)

Ik ga weer eens kijken hoe een lesvoorbereidingsformulier werkt, want ook dat snap ik nog steeds niet! Geloof dat je dat altijd moet gebruiken, maar goed :lol: :shock:
Bvanmierle
PABOforum Baby

PABO jaar: 1

Berichtdoor surrender4 op 20 maart 2008, 16:09

Hoi,

Ik zit erover na te denken om per september over te stappen naar de LOI, maar ik twijfel zo erg!
Ik zit nu in de 1ste en ik hoop mijn propedeuse te halen, maar door omstandigheden is het voor mij erg moeilijk om de voltijd variant te blijven volgen. Dus aan de ene kant is het heel aantrekkelijk om over te stappen, maar aan de andere kant lijkt het me erg moeilijk omdat je dan alles zelf moet uitzoeken (geen college's etc.) Hoe ervaren jullie dat?

Ik heb ook nog een aantal vraagjes, hopelijk willen jullie ze beantwoorden?
1. Hoe gaat het op je stage in z'n werk. Krijg je vanuit de opleiding specifieke opdachten of moet je dit met je praktijkbegeleider afspreken en krijg je ook stagebezoek (indien ja, hoevaak)?
2. Is het moeilijk (toetsen, verslagen etc) en zijn ze streng met het beoordelen.
3. Moet je veel samenwerken of is het meer zelfstandig?
4. Het lesmateriaal, krijg je dat grotendeels van de LOI of moet je de boeken echt aanschaffen?
5. Als je wilt versnellen is dat dan mogelijk?

Ik heb heel veel vragen, maar ik voor mezelf erachter zien te komen of deze variant haalbaar is voor mij.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes...
Wie zijn doel niet kent, zal er niet komen!
surrender4
PABOforum Baby

Groep: 5
Aantal leerlingen: 26
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 4
Functie: Stagiaire

Berichtdoor Lientjuh1983 op 22 maart 2008, 17:33

grunn schreef:Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Omdat ik er over zit na te denken om de Pabo te gaan doen kwam ik erachter dat er eigenlijk belachelijk veel mogelijkheden zijn om te studeren. Afgelopen november was ik gestart met de deeltijdstudie. Maar omdat ik één tentamen niet heb gehaald, moest ik er alweer mee stoppen. Heel erg balen. Nu ben ik op zoek naar een andere variant waar ik mij ik kan vinden. Op internet (waar anders) kwam ik de studiemogelijkheid tegen bij de LOI. Vier jaar in deeltijd. Nu ging het forum heel erg lang over de Digi-opleiding, maar gelukkig....aan het einde ook nog wat LOI. Nu is mijn vraag: hoe staat het met de ervaringen van deze studievorm? Hoe reageren scholen op deze vorm? Ik kan mij nl. voorstellen dat scholen eerder kiezen voor een student van een "echte" school, dan voor iemand van de LOI...
Is er iemand die mij dit kan en wil vertellen?
Alvast bedankt!

Groet,
grunn

Hoi!
Waarom moest je door het niet halen van één tentamen gelijk van de opleiding af? Ik doe de pabo via LOI vanaf september 2007. Op zich heel leuk allemaal, maar het staat nog vrij in de kinderschoenen waardoor er veel wordt veranderd, er nogal wat communicatieproblemen zijn, en dat de studenten daar steeds de dupe van worden helaas. Wat betreft de basisscholen is het moeilijk om te zeggen wat zij hiervan vinden. Velen zien LOI als een of andere cursus. Dus het kan zijn dat scholen er moeite mee hebben. Maargoed, we leven in 2008, een heleboel gebeurt via de digitale leerweg, zo ook de pabo. Dus ze moeten er maar aan wennen, zeker als er een lerarentekort is.
Je moet natuurlijk zelf een keuze maken, als het bij je past zou ik ervoor gaan, maar houd er wel rekening mee dat je zeer gemotiveerd en gedisciplineerd moet zijn om deze opleiding te kunnen doen.
Succes!
Bvanmierle schreef:Hoi Hoi,

Nou hier ook eentje die februari is gestart met de PABO AL, maar snap er echt geen biet van af en toe hoor. Zooooo omslachtig allemaal. En als je vragen hebt komt er amper reactie van een docent. Het is best wel irritant moet ik zeggen. Hanneke jou zie ik geloof ik ook vaak in het discussieruimte verschijnen ;) ik vind het ook erg veel en ben echt bang dat ik super veel tijd te kort kom. En daarnaast kon ik ook pas vanaf half februari op blackboard dus dat schoot ook al lekker op niet waar.

Maar ik struikel echt over het feit dat het zoveel info is over alles, maar heel veel te onduidelijk is omdat er veel "typ foutjes" zijn vanuit Windesheim ivm de oude en de nieuwe leermethode. Er is nog heel veel gebasseerd op het oude zeg maar.

Ik vind dat wel storend, hoe ervaren jullie dat als ik vragen mag.. of ben ik nu echt zon miep die daaraan stoort... hahaha sorry voor mijn klaagzang, maar op blackboard krijg ik niet echt respons dus wellicht dat ik het hier wel krijg ;)

Ik ga weer eens kijken hoe een lesvoorbereidingsformulier werkt, want ook dat snap ik nog steeds niet! Geloof dat je dat altijd moet gebruiken, maar goed :lol: :shock:

Hoi,

Het is inderdaad onduidelijk en lastig, zeker in het begin. Je moet even je draai vinden in de digitale leeromgeving. Dat krijg je snel genoeg onder de knie. Ik ervaar de opleiding ook als lastig als het gaat om de informatie die we krijgen, de dingen die langs elkaar heen worden gecommuniceerd, erg lastig allemaal. Ik vind persoonlijk dat je van zo'n opleiding, waar je een best bedrag voor betaald, wel mag verwachten dat ze enige duidelijkheid scheppen in de manier van hoe geleerd moet worden door de studenten. Nu is het zo dat het al-team en de docenten elkaar continu tegenspreken omdat de docenten niet gewend zijn aan deze studievorm. Daaruit komen de problemen vooral met betrekking tot opdrachten die in onze variant nauwelijks uitvoerbaar zijn. Ik heb meerdere malen gebeld en geklaagd, maar ben helaas nog niet tevreden. Ik ben me daarom ook aan het oriënteren op een deeltijdopleiding. Misschien dat het daar wat makkelijker gaat, ik vind het zelf niet leuk om 's avonds naar school te moeten gaan. maarja, deze manier van studeren is voor mij alleen ideaal als de personen die het sturen ook duidelijkheid creëeren voor de studenten, en helaas is dat heel vaak niet het geval.

surrender4 schreef:Hoi,

Ik zit erover na te denken om per september over te stappen naar de LOI, maar ik twijfel zo erg!
Ik zit nu in de 1ste en ik hoop mijn propedeuse te halen, maar door omstandigheden is het voor mij erg moeilijk om de voltijd variant te blijven volgen. Dus aan de ene kant is het heel aantrekkelijk om over te stappen, maar aan de andere kant lijkt het me erg moeilijk omdat je dan alles zelf moet uitzoeken (geen college's etc.) Hoe ervaren jullie dat?

Ik heb ook nog een aantal vraagjes, hopelijk willen jullie ze beantwoorden?
1. Hoe gaat het op je stage in z'n werk. Krijg je vanuit de opleiding specifieke opdachten of moet je dit met je praktijkbegeleider afspreken en krijg je ook stagebezoek (indien ja, hoevaak)?
2. Is het moeilijk (toetsen, verslagen etc) en zijn ze streng met het beoordelen.
3. Moet je veel samenwerken of is het meer zelfstandig?
4. Het lesmateriaal, krijg je dat grotendeels van de LOI of moet je de boeken echt aanschaffen?
5. Als je wilt versnellen is dat dan mogelijk?

Ik heb heel veel vragen, maar ik voor mezelf erachter zien te komen of deze variant haalbaar is voor mij.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes...

Hoi, ik zal je vragen proberen te beantwoorden

1. Wat stage betreft krijg je opdrachten die je moet uitvoeren en deze daarna verwerken in een portfolio. Je kan stagebezoek aanvragen. 1 keer is in ieder geval verplicht. Een major onderdeel duurt 10 weken, dus in die tijd moet je minimaal 1 keer stagebezoek hebben gepland.
2. Qua inhoud zal het niet veel verschillen dan andere vormen van de opleiding. Je krijgt na elk major onderdeel toetsen. In het eerste jaar is het vooral de basiskennis. Je hebt voor elke toets meen ik 2 tot 3 kansen. De laatste tentamens die ik heb gemaakt zijn later herzien omdat er zoveel mensen zijn gezakt, dus wat dat betreft vind ik het op het gebied van beoordeling wel in orde. Maar uiteindelijk ben je er natuurlijk zelf verantwoordelijk voor dat je de toetsen haalt.
3. Afstandsleren is veel zelfstandig werken. Je kunt wel via mail contact houden met studiegenoten, of met iemand afspreken uit de buurt, maar er zullen weinig opdrachten zijn waarbij je moet samenwerken met iemand anders, omdat dat voor sommigen dus niet haalbaar is.
4. LOI verzorgt alleen wat readers, maar deze zijn ook online te verkrijgen. Je krijgt van Windesheim een literatuurlijst, houd er rekening mee dat je met afstandsleren echt wel alle boeken moet aanschaffen, anders heb je geen studiemateriaal.
5. Versnellen weet ik niet, je kunt wel vrijstellingen krijgen voor bepaalde onderdelen.

Hopelijk heb ik je zo geholpen! Succes met je keuze!

Groetjes, Evelien
Lientjuh1983
PABOforum Peuter

Berichtdoor surrender4 op 06 mei 2008, 12:20

Hoi Evelien,

Sorry voor mijn late reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met Windesheim en het is mogelijk om het DCBO diploma te halen. Dit vind ik erg belangrijk. Tevens kreeg ik te horen dat je 4x per jaar stagebezoek krijgt, dat vind ik wel erg veel of zie ik het verkeerd?. Hoelang blijft zo iemand dan in de klas?
Voor de rest ben ik erg tevreden met de hele opzet van de opleiding en ik denk dat ik voor het LOI ga kiezen i.p.v. het NTI, want ik twijfelde heel erg. Maar goed in ieder geval bedankt voor de informatie.

Mijn allerlaatste vraag: Is deze vorm van opleiding goed te doen?

Groeten,
Wie zijn doel niet kent, zal er niet komen!
surrender4
PABOforum Baby

Groep: 5
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 4
Functie: Stagiaire

Berichtdoor Lientjuh1983 op 15 mei 2008, 21:02

surrender4 schreef:Hoi Evelien,

Sorry voor mijn late reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met Windesheim en het is mogelijk om het DCBO diploma te halen. Dit vind ik erg belangrijk. Tevens kreeg ik te horen dat je 4x per jaar stagebezoek krijgt, dat vind ik wel erg veel of zie ik het verkeerd?. Hoelang blijft zo iemand dan in de klas?
Voor de rest ben ik erg tevreden met de hele opzet van de opleiding en ik denk dat ik voor het LOI ga kiezen i.p.v. het NTI, want ik twijfelde heel erg. Maar goed in ieder geval bedankt voor de informatie.

Mijn allerlaatste vraag: Is deze vorm van opleiding goed te doen?

Groeten,

Hoi hoi,

Goed te horen dat je voor LOI gaat. Je kan idd voor het DCBO gaan, dat is weer een pluspuntje dan. 4 keer per jaar stagebezoek kan best kloppen, maar ik heb nog een oriëntatie stage gedaan en heb dit jaar maar 2 bezoeken. Maar in principe loop je 10 weken stage per major, en je doet 4 major onderdelen per jaar. Daar hoort dus 4 keer stagebezoek bij. Ik vind het fijn omdat je dan echt contact hebt met je begeleider en vragen kunt stellen. Deze persoon woont een les bij die ongeveer een half uurtje duurt, daarna spreek je het na en wordt er met de docent die jou begeleidt gesproken. Ik vind het altijd erg leerzaam hoor.

Tja, of de opleiding goed te doen is moet je zelf bepalen natuurlijk. Ik ben werkzaam in de kinderopvang voor 20 uur per week en vind het soms best zwaar erbij. Ik heb dan ook besloten om bewust iets achter te gaan lopen, zodat het iets beter bij te benen is. Het is helemaal afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en eraan wilt besteden. Ik wil heel graag, maar het is gewoon heel erg veel werk, maar dat moet je er voor over hebben zeg ik dan.

Groetjes, Evelien
Lientjuh1983
PABOforum Peuter

Berichtdoor ikwiljufworden op 21 mei 2008, 20:11

Hoi! hier ook weer eens een reactie van mij. Ik ben inmiddels alweer sinds februari bezig met de Pabo via de LOI en ik moet zeggen dat het me erg zwaar valt, zoveel zelf te moeten doen zonder regelmatige feedback van de opleiding. Zeker omdat ik het gevoel heb dat je eerst twee weken van de nieuwe MA alles aan het uitzoeken bent op Blackboard en dan kun je pas beginnen. Alsof je altijd met een achterstand begint.

Ik vind het vak wel echt superleuk, de stage is geweldig, maar de theorie....Het is absoluut niet moeilijk, maar veel en ik vind het zwaar i.c.m. een kind van 3 en drie dagen per week werken (met m'n stagedag erbij ben ik dus 4 dagen de hort op).
Ik vind bovendien ook dat je ontzettend veel reflectieverslagen, POP en PAP enzo moet schrijven. Het lijkt wel alsof je complete eerste jaar vooral bezig bent met jezelf ontdekken en binnenste buiten keren, terwijl je toch van de doelgroep van de afstandsleren-variant mag verwachten dat ze al wat levenswijsheid en zelfinzicht hebben.
Soms lijkt het alsof ze de voltijd reguliere opleiding in een AL-variant hebben gestopt. Plus de leraren zelf zijn ook niet altijd even enthousiast omdat ze vinden dat hun vak niet echt tot hun recht komt via de AL-variant. En je merkt gewoon dat ze nog erg aan het zoeken zijn naar de juiste indeling en naar mogelijkheden om verschillende trajecten op te zetten voor mensen met vrijstellingen etc.
Kortom, ik ga zeker (nog) niet opgeven, maar het valt me in 1e instantie wel tegen, hoe zwaar het is.
voor zover mijn vrolijke bijdrage :lol:
groetjes, Hanneke
ikwiljufworden
PABOforum Baby

Berichtdoor Ally op 02 jul 2008, 09:13

Hoi,

Ik start per 1 september met de LOi-Windesheim PABO. Nu lees ik dat er stagebezoek komt wat ik wel prettig zal vinden. Ik woon echter in Rotterdam. Komen ze dan ook naar Rotterdam of is dat te ver voor ze?

Groetjes Ally
Ally
PABOforum Baby

Berichtdoor sjoerd1977 op 29 aug 2008, 00:08

Dag beste mede forum gebruikers.

Ik heb enkele belangrijke vragen en ik hoop dat iemand van jullie hem kan beantwoorden.

A_ de loi pabo opleiding staat deze gelijk aan een normale pabo opleiding?

B stage lopen mag dat ook op je eigen school? ik werk als klass ass in het speciaal onderwijs

C ALs het goed is is het veelal in de avond leren, tentames maken op locatie en een dag in de week stage lopen, klopt dit?

alvast bedankt
sjoerd1977
PABOforum Baby

PABO jaar: 0

Berichtdoor Bvanmierle op 12 sep 2008, 22:56

daaag mensen,

Nou ik ben inmiddels gestopt op het windesheim en zit nu gewoon op de HVA de pabo te volgen, weliswaar in Almere maar goed.. en dit gaat tien x beter.. ik ewet waar ik aan toe ben en alles er eigenlijk om heen is gewoon tien x beter.

Ik zou Windesheim nooit of te nimmer aan iemand aanraden, vind het echt een piep school, totaal niet wetende waar ze mee bezig zijn.. ik kreeg nog geen maand geleden mijn studiepunten lijst, nou ik had allemaal tienen.. wel knap als je geen tentamens hebt gedaan...

Veel mensen uit mijn omg vinden dit soort opleidingen niet goed voor toekomstige leerkrachten, want ze zien dit niet als volwaardige studiepunten. Je kan niet op afstand een basisleerkracht worden. En helaas ook ik ben het daarmee eens. Het windesheim weet veelal niet waar ze mee bezig zijn, en prutsen maar wat aan, en dat gaat ten koste van veel studenten die deze opleiding met veel liefde willen volgen om welke reden dan ook...

Ik wens de mensen succes met het volgen van deze opleiding via het Windesheim... het is op zich een goede school, maar het afstandsleren traject is echt belabberd.

Sorry mijn mening :lol:
Bvanmierle
PABOforum Baby

Berichtdoor Marjolein1985 op 19 nov 2008, 22:29

Zo is er over elke school wel wat te klagen natuurlijk...Nou staat Windesheim ook niet heel goed aangeschreven, maar ik ken er wat mensen die het juist wel een fijne school vonden.

Ik zit zelf ook te denken over de loi pabo. Ik ben namelijk in verwachting van mijn eerste kindje.
Ik ben nu derdejaars in deventer, maar wil dus overstappen. Zodat ik veel thuis kan zijn en toch studiefinanciering krijg.
Ik ervaar het onderwijs wat ik nu volg (voltijd) als een beetje nutteloos. Steeds dat heen en weer gereis, en de lessen stellen vrij weinig voor.
Ik kan net zo goed een thuisstudie doen.

Weet iemand of je ondertussen al kan instromen in het 3e of 4e jaar? En hoe dat zit met vrijstellingen?

Hoop op een reactie...
Marjolein1985
PABOforum Baby

PABO jaar: 3

Berichtdoor Swinta op 24 nov 2008, 11:02

Bvanmierle schreef:daaag mensen,

.. ik kreeg nog geen maand geleden mijn studiepunten lijst, nou ik had allemaal tienen.. wel knap als je geen tentamens hebt gedaan...

Ha ha, die tienen, dat zijn allemaal enen! Ze hanteren een puntentelling van 10 tot 100! :D

Wel fijn dat het nu beter gaat met je studie.
3 september begint school! Ik heb er zin in! :)
Swinta
PABOforum Peuter

Groep: 8
Schooltype: Katholiek

Berichtdoor Lianneb op 10 dec 2008, 11:45

Ik ga ook starten met de PABO LOI-Windesheim per 1 februari 2009

Gisteren heb ik de 21+Toets gedaan op het Windesheim. ´s Ochtends om 9.45uur moest ik aanwezig zijn en om 10.00uur starte de toets. De eerste toets bestond uit vier onderdelen. Allen redelijk te maken: vormen, rekenen, 2x taal; een soort IQ test, althans zo kwam het bij mij over.

Daarna nog een onderdeel waarin je je gegevens in moet vullen en een vragenlijst met ´Wat is op jou van toepassing´ moest aanvinken. Ook erg eenvoudig. En daarna twee Nederlandse teksten waarover je vragen moest beantwoorden, zowel open als gesloten vragen, evenals een samenvatting schrijven. Dit vond ik wel erg pittig.

Ik heb er een goed gevoel bij, maar je weet nooit. Ik hoorde al dat wanneer je hiervoor niet slaagt de toets pas over een jaar weer over mag doen! Dus we gaan heel hard duimen de komende weken. Ze gaven mij gisteren aan dat de uitslag binnen 14 dagen bekend zou zijn, dus ik hoop dat ik volgende week wat hoor, daarna start de kerstvakantie.

Ik heb voor deze vorm van studeren gekozen, omdat ik een gelukkige moeder ben van 2 kinderen waar al veel geregel bij komt kijken. De jongste gaat in januari ook naar school en dat geeft mij de mogelijkheid in die uren te studeren.

Mijn ervaringen met Windesheim tot nu toe: Allereerst ging het al mis met het inschrijven. Ik had mij ingeschreven via LOI en via Studielink. Echter kreeg ik geen reactie van beide partijen. Ik heb eerst gebeld met de LOI, waar ze mij aangaven dat ik contact op moest nemen met Windesheim. Windesheim gebeld, 4 a 5 keer doorverbonden alvorens ik de juiste persoon aan de lijn kreeg. Deze vond het allereerst al vreemd dat ze bij de LOI geen verdere informatie konden geven, gezien beide instellingen je van dezelfde informatie moeten kunnen voorzien. Ze bieden de opleiding immers aan.
Windesheim heeft mij even verder op weg geholpen en een aanmeldingsformulier + een aanmeldingsformulier voor de 21+ toetst per mail toegestuurd. Alles dezelfde dag netjes ingevuld en op de post gedaan. Een week later kreeg ik een mailtje van het betreffend contact persoon, dat er nog niets binnen was gekomen en dit moest binnen zijn voor 1 december anders kon ik niet deelnemen aan de 12+ toets. Afgesproken dat ik alles per email zou toesturen, zodat het zeker op tijd was en ik de bevestiging had dat het is binnengekomen.
Telefonisch is mij van alles uitgelegd over de toets, hoe laat ik er moest zijn, wat de onderdelen waren, hoeveel tijd de toets in beslag neemt, welke gebouw ik moest zijn etc. etc. Daar was ik blij van, want ik kreeg pas afgelopen zaterdag bericht over de toets, terwijl deze dinsdag al was.
Ik had nog een aantal vragen en heb gebeld. Gelukkig gelijk juist doorverbonden. Toen kreeg ik te horen dat ze nog steeds het juiste formulier niet in hun bezit hadden?! Raar....Ze had mij de formulieren toch gemaild en dezelfde heb ik teruggemaild, nadat ze mij aan hadden gegeven dat het niet was aangekomen met de post.
Ik moest het dan dinsdag voor de toets maar invullen.
Dinsdag vol goede moed naar toe gegaan. Daar aangekomen kreeg ik het formulier wat ze bedoelden. (het formulier wat ik dus ook per mail had gestuurd?!)

Ondanks bovengenoemde foutjes, vind ik ze op het Windesheim erg vriendelijk en behulpzaam. Ze proberen al je vragen te beantwoorden en als iemand iets niet weet wordt het nagevraagd. Dat maakt deze kleine foutjes wel weer goed.

Verder is mij de gehele verdere voortgang van de opleiding onduidelijk. Ik ga ervan uit dat ik alle informatie ontvang nadat ik de toets heb gehaald en dan wat wijzer te worden wat er allemaal in het eerste jaar gedaan moet worden en hoe snel ik een stage plek moet zoeken.

Dan rest mij nog één vraag. Jullie hebben een boekenlijst gehad voor het eerste jaar. Kan iemand dat hier neerzetten of even mailen, dan kan ik vast het één en ander op marktplaats o.i.d. opzoeken.

Zijn er trouwens nog meer mensen die starten in februari 2009?
Lianneb
PABOforum Baby

Berichtdoor Lianneb op 10 dec 2008, 11:46

Hoe oud zijn jullie eigenlijk allemaal? :)

Gisteren toen ik erheen reed dacht ik nog, zal wel de oudste zijn (28), maar dat viel gelukkig wel
mee. Iedereen die een toets moest doen was rond die leeftijd.
Lianneb
PABOforum Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)