[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - LOI pabo

Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Jamie84 op 02 feb 2009, 18:25

Wie zou mij kunnen helpen met een voorbeeld van een beschrijving van proeve van bekwaamheid?
Jamie84
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 12:57
Groep: 0
PABO jaar: 3

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 04 feb 2009, 19:51

Wat een gedoe allemaal met je stage, wel balen dat bij veel scholen de plaatsen al bezet zijn! Dat jullie met 16 mensen zijn in de groep vind ik nog best veel, ik weet nog wel dat we vorige week dachten dat we in totaal met 16 mensen zouden zijn ;)
De toets van de liedjes duurt inderdaad nog even, ben al blij dat we ze niet allemaal uit het hoofd moeten kennen!

Weten jullie trouwens hoe we bij het huiswerk voor rekenen moeten komen? Je moet ervoor naar de cito site en daar zouden dan opdrachten staan. Ik kan ze niet vinden en er stond op bb dat we ze voor 7feb 'moeten' maken..

Groetjes..

Ps jamie 84 ik denk dat je beter op een ander forum kunt kijken aangezien wij allemaal beginnen in het eerste jaar en dus nog niks te maken hebben met die proeve van bekwaamheid...
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 05 feb 2009, 10:44

BB BVRT als je bij formulieren kijkt, staat daar een rekentoets. ik heb zaterdag geen rekenen. volgens mij heb ik dat de 2e zaterdag.
heb 20 scholen gebeld, 1 belt terug vandaag met mogelijke plek. dus even duimen!
rest allemaal vol en hebben dus samenwerking met HS Leiden. Die deelt dus de studenten gewoon op scholen in. hoop dat ik en plek heb, zit wel een beetje met de stage in mijn maag anders. Heb ook al buiten leiden gebeld, zelfde verhaal. Doen met INHOLLAND of HSLEIDEN zaken...
ga nu maar duimen voor die ene school en anders maar weer ander plan maken.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 05 feb 2009, 23:41

Misschien heb je het al lang gevonden, maar toch nog mijn tip, ilse, voor de toets die we voor zaterdag moeten maken (kost niet zoveel tijd hoor)

Je gaat naar 'Basisvaardigheden rekenen en taal' , dan 'Cursusmateriaal' , dan 'toegevoegde materialen' , dan 'zelftest'.

Ik vond dit niet echt rekenen, ik had begrepen dat we moeten rekenen, maar dit is toch echt die test die we moesten doen.
Anders staat er bij 'toegevoegde materialen' , dan 'startzaterdag 31 januari' , dan 'rekentoets'. Dat is wel een rekentoets, die we nog niet hebben gehad.

Tot zaterdag!
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 09 feb 2009, 11:50

Daar zijn we weer, na een hele lange zaterdag met lessen ;) ik vroeg me af of jij (Ger) al een stage hebt ondertussen en hoe je de contactzaterdagen ervaart (zijn er bij jullie ook nog bergen vragen? En mensen die het soms even niet meer zien zitten?)
Verder wilde ik even trots melden dat mijn eerste tekenopdracht af is :) die met de 5 aanzichten.. Vandaag verder met de 2de week en het weekend maar weer aan bvo besteden ;)

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 09 feb 2009, 12:14

hi ilse,

ja lange dag was het zaterdag he!
ik ben ook lekker drukl bezig. nu met boek taaldidactiek, erg leuk om dit allemaal te leren!

tja de zaterdagen.... bij ons zijn er al mensen afgevallen. heel bizar. maar het is ook erg veel stof en als je je dat van te voren niet gerealiseerd had is het wel ven slikken. de zaterdagen zelf vind ik wel een beetje tegenvallen. de eerste dag was vooral uitleg over blackboard en hoe het vak eruit ziet. tja dat had ik allemaal al op bb gelezen.
afgelopen zaterdag gaf wel wat extra uitleg over sommige vakken, en bij nederlands was het echt zinvol. pedagogiek was gewoon een college dat vond ik wel leuk. andere in mijn groep weer niet. die hadden zoiets van tja dat kan ik zelf ook wel lezen......

we zijn met 20 studenten, afgelopen zaterdag zijn er 11 gekomen. dus ik weet niet of er al 9 zijn afgevallen maar van 1 weet ik het zeker. andere wellicht gewoon te druk of zo. ik heb er iig veel vertrouwen in. nog geen stageplek, maar ik ga als het nu niet lukt gewoon pas later beginnen met stage. en dan maar wat verder van mijn woonplaats.

wat me wel opvalt is dat er erg veel verslagen gemaakt dienen te worden. maar goed, daar komen we wel doorheen!

jullie ook succes met studeren.
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Nitsje op 11 feb 2009, 16:49

Gebruiken jullie de mappen van de LOI? Ik eigenlijk nooit. Af en toe open ik ze, omdat ik ze niet voor niks heb gekregen, maar het is toch niet nodig. Alles staat ook op het blackboard en dat is ook nog meer up-to-date. Ook de site van de LOI gebruik ik nooit, voegt niet echt iets toe.
Dit is geen klacht ofzo, maar ik vroeg me af of jullie er nut in zien.
Verder valt die 40 uur studie best mee (tot nu toe).Liggen jullie een beetje lekker op schema en valt het goed te combineren met werk, hobby en sociaal leven ed.
Nitsje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 03 nov 2008, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 11 feb 2009, 19:43

Hmm al 1 afgevallen, dat is wel erg snel! Bij ons waren er ook mensen niet op de contactzaterdag, maar ik neem aan dat die gewoon een keertje niet konden. We zullen wel zien hoe het er de volgende keer uit ziet (denk dat er veel mensen zijn die het toch erg moeilijk gaan krijgen)

Qua loi materiaal heb ik tot nu toe hetzelfde 'probleem' (het is natuurlijk niet echt een probleem, maar weet niet echt hoe ik het moet benoemen) Ik vind alleen de slb en de lwt wel handig, omdat je nu belangrijke dingen kan markeren. Die twee vakken vind ik namelijk wat 'vager' dan de rest en dan vind ik het wel fijn om wat belangrijke dingen te arceren om alles een beetje op een rijtje te hebben..

Ik denk dat de 40 uur ruim genomen is (als je al kijkt naar de 15 uur die ze voor iedere knutselopdracht nemen) Zelf kom ik in ieder geval niet aan die uren.
Tot nu toe vind ik het aardig te combineren, bvo doe ik voornamelijk in het weekend, omdat ik er dan lekker voor kan gaan zitten. De rest gebeurd nu even maandag en 's avonds, vanaf volgende week heb ik weer wat meer tijd overdags.

Groetjes
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor basisschooljufworden op 22 feb 2009, 17:35

hi ilse en ilse,

hoe is het bij jullie?
ik ben niet zo vaak hier, nu bezig met opdracht voor NE. Kringgesprek. En heb hier ook even de zoekfunctie daarvoor gebruikt. vandaar weer even op het forum. alle tijd gaat nu wel in de studie zitten.

vind het mee en tegenvallen. het is veel. maar ook wel weer te doen. wat lastig is is dat sommige dingen af en toe gewoon niet zo duidelijk zijn. maar goed, gaandeweg komen we erwel.

niet iedereen gaat idd naar de lesdagen. met ons groepje hebben we nu afgesproken dat iemand een kort verslagje maakt van de dag. en dat mailen naar iedereen. dan ben je ook op de hoogte als je niet gaat.

ik heb nu nog geen knutselwerkjes, wellicht de volgende module.
vind alles wel erg interessant en leerzaam!
basisschooljufworden
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 05 jan 2009, 16:58
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor nicole_mud op 02 maart 2009, 15:06

Hallo allemaal,

ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie deze kunnen/willen beantwoorden..

- is er een reden (misschien wel meerdere) waarom jullie voor de pabo in combinatie met de LOI gekozen en niet voor de pabo in combinatie met het NTI?
- heeft 1 van jullie of misschien wel meerdere ervaring met het instromen in een latere fase i.v.m. vrijstellingen?
- kunnen jullie makkelijk een stageadres vinden?

Groetjes,
Nicole
Van het concert des levens krijgt niemand een program..
Avatar gebruiker
nicole_mud
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 4

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 07 maart 2009, 19:49

Hoi Nicole,

vandaag heb ik het er nog met 'Nitsje' over gehad, het NTI in combinatie met het fontys staat heel slecht aangeschreven. Wanneer je de site leest vind ik zelf dat je ontzettend weinig over de opleiding te weten komt en dan heb ik het gevoel dat het daar al mis gaat.
Instromen in een latere fase ivm vrijstelling is vaak vrij persoonlijk. Heb je bijvoorbeeld je P al, dan kan je vrij makkelijk beginnen in het tweede jaar, maar heb je gewoon meerdere vakken gehaald dan zou je even contact op moeten nemen met het Windesheim. Die kunnen je beter vertellen hoe dat zit.
Zelf heb ik makkelijk een stage kunnen vinden op een school hier om de hoek. Wanneer je op zoek gaat naar een stageplek zeg je gewoon dat je de pabo bij het windesheim doet en dat je een al (afstandsleren) traject doet. Het LOI heeft verder ook helemaal niks met de studie te maken, je krijgt er alleen een paar readers van..

Ik hoop dat je zo een beetje verder geholpen bent ;)

Groetjes Ilse
ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Daantjedolphin85 op 11 jan 2010, 19:43

hoi

in september 2009 ben ik begonnen met de Pabo LOI opleiding, ik werk hiernaast nog 4 dagen in het onderwijs (onderw. assistent) en het valt mij tegen.
ik heb 1 stagedag, op de maandag, deze mocht je zelf kiezen. Toch blijkt dat ik geen andere keus heb dan op een dinsdag mijn eindgesprek te hebben.
dit is dus lastig aangezien ik dan werk, maar ik moet het zo maar zien te regelen.
ja je bent heel flexibel en je kan je tijd zelf indelen wat heel fijn is, maar er zitten ook zeker nadelen aan! je bent bijv. ook heel afhankelijk van wanneer leerkrachten je mail beantwoorden. En als klasgenoten het ook niet weten, dan zit je mooi.
persoonlijk vind ik het veel te veel voor als je ook nog een baan van 4 dagen in de week erbij hebt. (als je thuiskomt, werk voorbereiden voor de volgende dag én bezig zijn met je studie)
met 2/ 3 dagen werken zou het moeten lukken denk ik.

groetjes Danielle
Daantjedolphin85
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 21 sep 2009, 11:22
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Anita op 11 jan 2010, 19:55

Ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun baan als onderwijsassistent kunnen combineren met stage. Dat zou natuurlijk al veel meer lucht geven in jouw geval. Is dat een optie? Of stagelopen in een andere groep op de school waar je ook werkt, dan zit je maar met een locatie.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Daantjedolphin85 op 14 jan 2010, 19:25

hoi anita,

ja dat zou zeker heel fijn zijn, maar dit kan helaas niet. Ik werk 4 dagen en mijn werkgever kan me hierin niet tegemoet komen.
en ik vind het ook wel fijn om zo, via de stages, andere scholen te leren kennen.
er zijn wel medestudenten die hun studie krijgen betaald en hier extra tijd voor krijgen.

gr. Danielle
Daantjedolphin85
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 21 sep 2009, 11:22
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor rvanheugten op 16 apr 2010, 19:33

rvanheugten
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 03 aug 2006, 11:47
Woonplaats: beek en donk

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron