[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - LOI pabo

Ervaringen - LOI pabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor orden33 op 22 apr 2010, 19:41

Ik wil misschien de loi pabo gaan doen vanaf september.
Zijn er nog meer mensen die met die gedachten spelen?

Mijn vragen voor studenten die met de opleiding bezig zijn:

is er een schema met welke opdrachten je wanneer moet doen? weekschema studie?
loopt t studeren gelijk met schema stage?
zijn er vaste opdrachten die je moet doen op je stage?
Is de opleiding overzichtelijk, goed te volgen?
en...combineren jullie de studie met een baan?zoja hoveel werken jullier ernaast?

hopende op reacties

groetjes janko
orden33
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 20 apr 2010, 18:33
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor taske op 02 mei 2010, 10:55

taske
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 01 mei 2010, 20:29
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor JoVi op 17 mei 2010, 07:19

Ik overweeg ook om de Pabo te gaan volgen via de Loi/Windesheim.
Ik heb een aantal pagina's van deze site bekeken en al aardig wat informatie gevonden.
Toch hoop ik dat mensen, die nu deze opleiding volgen, nog iets meer kunnen vertellen over de opleiding.
Hoe is zo'n contactdag ingevuld? Heb je een vast programma? Ik lees dat je je moet inschrijven voor colleges/lessen. Hoe werkt dit?
Is alle informatie duidelijk of moet je veel zelf uitzoeken? Zijn opdrachten duidelijk?
Hoe is de begeleiding vanuit de opleiding? Heb je veel contactmomenten met een coach of mentor?
De tentamens zijn volgens mij niet op de contactdagen. Hoe gaat het dan en hoe is de voorbereiding hierop?
Heb je op de contactdagen een vaste 'klas' of kom je telkens verschillende studiegenoten tegen?
Hoeveel tijd ben je elke week kwijt aan zelfstudie? Heb je hierbij veel steun aan de digitale leeromgeving, leerkrachten en/of studiegenoten?
Wel veel vragen, maar ik hoop dat iemand mij een antwoord kunt geven.
Groetjes, Jolanda.
JoVi
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 16 mei 2010, 21:07
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor orden34 op 25 mei 2010, 13:14

kan iemand mij meer vertellen over de loi pabo?

ZIjn de opdrachten die je met stage moet gaan doen in bepaalde volgorde?
en als dit niet t geval is, verzin je ze dan zelf?
zijn de tentamens op bepaalde dagen voor bepaalde vakken of lopen leerlingen hierbij niet gelijk
en doet iedereen andere tentamens op verschillende dagen.dus, lopen we allemaal gelijk in de studie?

hoeveel contactdagen zijn er ongeveer per jaar en zijn die altijd op zaterdag?

Is er ook iemand die weet op welke datum dit jaar de startzaterdag is?
en als laatst: word je goed begeleid met een portfolio..of moet je alles zelf uitzoeken?

groetjes janko
orden34
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 06 nov 2009, 22:22
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Tulp op 21 jun 2010, 17:38

Hai Janko en Jolanda,

Ik wil me ook inschrijven voor september bij loi pabo
Heb nog wel dezelfde vragen als jullie maar aan eerdere reacties te lezen is het allemaal duidelijk genoeg om normaal het traject door te komen.
Ik heb de knoop nog niet helemaal doorgehakt, ga me vanavond nog iets verder inlezen. Zijn julli er al wel uit?

Groetjes Nienke
Tulp
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 21 jun 2010, 17:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor orden34 op 21 jun 2010, 18:22

hoi nienke,
leuk dat je ook de pabo wil doen.
Ik ben zelf ook nog alles af aan wegen,voornamelijk financieel.

doordat de regel voor tegemoetkoming is veranderd, krijg ik maarwaarschijnlijk 1x een deel terug.
Verder ben ik ook een hele tijd de voors en tegens betreft loi of nti tegen elkaar aan t afwegen.
Mijn keuze gaat dan ws naar de nti fontys. dit vanwege t iets vaker contact, elke maand ga je naar school
ipv 1x per kwartaal loi. verder is mijn gevoel nti/fontys beter vanwege t feit dat ik via mail veel beter alles
beantwoord heb gekregen op mijn vragen.

Wat mij nog erg aan twijfelen brengt over pabo: mijn vrouw en ik willen graag binnen 1 a 2 jaar een kleine.
als dit gebeurd dan zal mijn vrouw daarna nog maar 27u gaan werken ipv 36u.dus dat betekent minder salaris ook.
dit naast t inleveren wat ik moet doen vanwege de studie.

groetjes
orden34
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 06 nov 2009, 22:22
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor JoVi op 21 jun 2010, 18:24

Hallo Nienke,
Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en ga toch niet via de LOI bij Windesheim studeren, maar via de NTI bij de Fontys in Eindhoven. Dit sprak mij meer aan.
Groeten, Jolanda.
JoVi
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 16 mei 2010, 21:07
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor ilse_vs op 25 jun 2010, 14:59

ilse_vs
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 nov 2008, 19:10
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor tomtomgo op 20 sep 2010, 19:37

Even een vraag aan jullie, hopelijk zijn er mensen op dit forum die mij hiermee kunnen helpen.
Ik ben, op een haar na, 50 jaar en overweeg een omscholing tot leerkracht in het basisonderwijs. Momenteel werk ik bij de GGZ, als thuisbehandelaar in de kinder- en jeugdpsychiatrie.
Ik heb een afgeronde HBO-opleiding en denk dus dat ik in aanmerking kom voor de verkorte opleiding. Door een full-time baan en het feit dat ik alleenstaand ouder ben, is het volgen van een reguliere PABO-opleiding, bijvoorbeeld die van AVANS in Breda (mijn woonplaats), niet haalbaar en heb ik mijn pijlen gericht op een digitale variant. Op internet vind ik een hoop aanbieders, waardoor ik niet goed weet bij welke opleiding ik me het beste kan gaan inschrijven.
Ik heb de afgelopen tijd veel gelezen in de studiegidsen van:
- LOI (in samenwerking met Windesheim)
- NTI (in combinatie met Fontys Eindhoven)
- Digipabo van inHolland
Wie kan mij helpen met informatie, waardoor het maken van een keuze makkelijker wordt?
Alvast bedankt voor de hulp.

Ton van Son
tomtomgo
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 20 sep 2010, 19:22
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Tulp op 16 maart 2011, 22:47

Hai Ton, ik weet niet of je ondertussen al besloten hebt wat je wil gaan doen, maar met de LOI/Windesheim variant is het niet mogelijk om full time te werken (weet even niet hoe dat bij NTI en Digi is). Je loopt één dag per week stage, daarnaast is het allemaal best veel werk. Maar ik vind het het wel waard; tijdens de stage zie je waar je het voor doet en dat geeft je energie om zelf alle stof eigen te maken.

Succes met je keuzes
Tulp
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 21 jun 2010, 17:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor bookoholic op 18 apr 2011, 11:44

Ik zit inmiddels ook te denken aan de LOI-Pabo via het Windesheim. Maar nu heb ik dus vernomen dat de samenwerking tussen Windesheim en LOI in de zomer van 2012 stopt. Weet iemand wat er nu gebeurt met al die studenten? Gaan deze automatisch over naar het Windesheim?
bookoholic
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 18 apr 2011, 11:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Jufjade op 27 apr 2011, 19:24

Ik heb begrepen van de studiecoordinator afstandsleren van Windesheim dat we er inprincipe niets van merken, behalve dat de LOI ertussenuit is...... Schijnt vooral lastig geweest die extra schijf ertussen.
Jufjade
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 05 feb 2011, 20:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor EmmaVK op 25 mei 2011, 14:06

Ik loop al jaren rond met het idee om de Pabo te gaan doen, maar net nu het privé weer zou moeten gaan lukken kreeg ik de schok van mijn leven bij het doorlezen van wat studiegidsen. Er geldt blijkbaar een nieuwe regel: "studenten die al een HBO-opleiding in zorg of onderwijs hebben gevolgd betalen het verhoogde collegegeld van 6500 euro per jaar." Of zo. Dit is op mij van toepassing, dus dat is snel bekeken, bij deze instellingen wordt het niets (scheelt weer in de keuzes! :?). Bij LOI/Windesheim lees ik niets over die bepaling, maar ik ben bang om slapende honden wakker te maken als ik ze bel en ernaar vraag.
Kan iemand in dezelfde situatie me vertellen of het inderdaad niet geldt? De lerarensalarissen moeten erg hard omhooggaan wil ik 13-16.000 euro aan collegegeld er ooit nog eens uit gaan halen...
EmmaVK
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 25 mei 2011, 13:48
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor EmmaVK op 25 mei 2011, 16:32

Helaas, laat maar, ik heb het al gevonden. Windesheim vraagt zelfs 7300 euro. :shock: Ach ja, dat lerarentekort, dat valt toch reuze mee, en 'levenslang leren' moeten zorg- en onderwijswerkers ook maar met een korreltje zout nemen... Als de nood aan de man komt gaan we gewoon weer naar klassen met 50 kinderen, toch? :? Ik ga op zoek naar alternatieven. Zouden ze in België ook een Digipabo hebben???
EmmaVK
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 25 mei 2011, 13:48
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - LOI pabo

Berichtdoor Leonie* op 16 dec 2011, 14:20

Ik ga in februari beginnen. Zijn er dan nog meer mensen?
Ik heb me gister aangemeld via de LOI en ik doe vandaag de brief voor Windesheim op de bus. Ik doe namelijk de verkorte route van 2,5 jaar. Ik ben heel benieuwd wanneer ik de boekenlijst en het lesmateriaal krijg!

Voor de mensen die al eerder zijn begonnen. Hoe hebben jullie een stage gezocht? Krijg je vanuit LOI/Windesheim eisen mee waaraan je stageschool moet voldoen? En moet je wachten totdat je alle papieren binnen hebt voordat je kunt zoeken?
Leonie*
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 16 dec 2011, 12:59
PABO jaar: 1

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron