[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Australie

Australie

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Australie

Berichtdoor Mascha op 28 aug 2003, 14:35

Hallo allemaal,

Wie weet er iets over werken in een australische school? Mijn diploma kan ook Bachelors of education genoemd worden geloof ik, maar weet iemand toevallig of dat ook gewoon geccepteerd wordt en of ik dus gewoon daar aan de slag kan?

Voorlopig is het nog niet zo ver, want ik begin volgende week pas met de PABO.... :)
Mascha
 

Re:werken in Australie

Berichtdoor jade35 op 29 aug 2003, 01:14

ik heb zelf een aantal jaren in Engeland gewerkt, voor dat ik dat ging doen had ik geinformeerd bij het consulaat of ik nog iets speciaals moest doen, ik moest mijn diploma ( kopie) naar het ministerie van onderwijs en wetenschappen van Engeland sturen, zij keken daar of het voldeed aan de eisen die zij stellen, gelukkig was dat zo en kon ik zonder problemen aan de gang.
Mijn advies is dus: vraag informatie bij het consulaat of de ambassade van Australië, zij kunnen je dan vast vertellen wat je moet doen.
Een optie is ook om op een internationale school te gaan werken ( als die zit in de streek waar je eventueel gaat wonen) .
Succes met je studie en verdere plannen.
jade35
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 504
Geregistreerd op: 14 aug 2002, 19:43
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re:werken in Australie

Berichtdoor Ilja op 06 sep 2003, 18:04

Hoi Jade35,

Waarschijnlijk gaan we een jaar of 2 in het buitenland wonen i.v.m. het werk van mijn vriend. Ik ben in juni 2004 afgestudeerd (als het goed is ;) )
Ik wilde graag wat meer weten over de stappen die je hebt ondernomen om les te gaan geven in Engeland: heb je zelf les gegeven op een internationale school, op een Engelse basisschool of een andere optie?

Engeland is zeer waarschijnlijk de plek waar we naartoe verhuizen, vandaar dat ik je dit vraag.
Zijn er dingen waar ik speciaal aan moet denken wanneer ik daar wil gaan werken?

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!!!
Juffie van de leukste groep 1/2 in Almere!
Avatar gebruiker
Ilja
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 09 jun 2002, 17:31
Woonplaats: Pabo Almere

Re:werken in Australie

Berichtdoor jade35 op 06 sep 2003, 21:46

Leuk hoor in Engeland les geven, maak je borst maar nat !!
Ha ha dat was een geintje.
Je moet eerst zorgen dat je een kopie van jouw diploma opstuurt naar the department of education and science, zij zetten jouw nederlandse diploma dan om in een diploma dat erkend wordt in Groot-Brittanië.
Ik had bij het Britse consulaat informatie gevraagd over het werken in het onderwijs in Engeland. Ik wist al dat ik niet in Wales, Schotland of Noord-Ierland wou gaan wonen.
Van het consulaat kreeg ik een lijst met schoolbesturen van het hele land, toen heb ik gekeken in welke streek ik absoluut niet wilde wonen/werken. Ik heb geen rijbewijs dus een dorpje in the middle of .......nowhere was geen optie, er moest een goed openbaar vervoernetwerk zijn.
Uiteindelijk kwam ik uit bij Manchester, een hele lelijke stad, de mensen zijn geweldig, heel open, what you see is what you get. Wel erg vochtig, veel astmatische kinderen.
Daar heb ik diverse schoolbesturen gebeld, en met 1 persoon van de onderwijsafdeling van de gemeente Manchester een afspraak gemaakt nadat hij mij zo goed als zeker een baan beloofd had.
Toen ik daar kwam, was er in eerste instantie alleen veel invalwerk, maar ik mocht op kosten van de gemeente een korte cursus volgen voor herintreders. Mijn mond viel open want in Engeland geven ze heel anders les dan hier in Nederland. Om daar nou op in te gaan is te veel werk, maar indien je interesse hebt kan ik je wel via email meer info geven.
Om een lang verhaal kort te maken, er werd mij voor na de zomervakantie een baan aangeboden in een junior 1 groep, vergelijkbaar met onze groep 5. Op een streng katholieke school, ik voldeed niet helemaal aan de katholieke opvatting, dus bij het solliciteren voor de vaste aanstelling werd er een meisje aangenomen dat naar de zelfde kerk ging als de directeur ;)
Toen kreeg ik een andere baan op een infantschool, daar heb ik alle groepen gehad, de leerkrachten hadden daar curriculumtime, een ochtend of middag waarin zij vrijgesteld waren van het lesgeven, maar dingen deden voor het vakgebied waar zij verantwoordelijk voor waren.
Ook hielpen zij hun collega's in de klas als die dan moeite had met dat vak.
Erg leuke school, de dingen die ik daar in de praktijk geleerd heb, daar heb ik nog dagelijks profijt van.
Daar heb ik anderhalf jaar naar mijn zin gewerkt, maar uiteindelijk ben ik zoals je ziet toch terug naar Nederland gegaan.
Omdat mijn engels zo vreselijk goed was ( ik weet dat het heel erg verwaand klinkt, maar het is echt zo) kon ik invalwerk doen op de nederlandse EN de engelstalige afdeling van een internationale school hier in de omgeving.
Als je nog meer vragen hebt dan mail me maar, ik zal kijken of ik je dan kan helpen.
O nog even iets leuks, waarschijnlijk verhuis ik volgend jaar naar Dubai, volgens mijn man's nieuwe werkgever ( iemand uit Dubai) kan ik meteen aan het werk daar, ik ben benieuwd.
jade35
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 504
Geregistreerd op: 14 aug 2002, 19:43
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Australie

Berichtdoor juf Kristel op 18 nov 2004, 22:34

juf Kristel
 

Berichtdoor timgearz op 04 maart 2005, 16:14

13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype:
Functie:

Berichtdoor tine op 04 maart 2005, 16:51

wauw, wat gaaf!!
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor timgearz op 14 maart 2005, 18:45

13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype:
Functie:

Berichtdoor Summer op 06 mei 2005, 14:54

Avatar gebruiker
Summer
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 13 jul 2004, 09:28
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Sannelie op 19 nov 2005, 19:41

Sannelie
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 03 mei 2005, 11:25

Berichtdoor Summer op 19 nov 2005, 21:38

Hey Sannelie,

Leuk joh, nog een Australia-fan :D !!
Als alles mee zit en ik een stageplaats kan vinden, dan ga ik feb 2007 (in mijn derde jaar) voor drie maandjes naar Oz.
Ik ben zelf aan het zoeken naar een stageplek. Ik ben flink aan het netwerken. Verder heb ik ook een bureau in de arm genomen die de contacten al heeft en die ook een juiste plek voor mij gaat zoeken.
(stageplek en verblijfplaats.)

Qua financiën zit het voor mij goed. Ik heb zelf flink gespaard, heb m'n studiebeurs ernaast en vanuit onze pabo krijgen we een kleine bijdrage (wellis waar achteraf, maar alle kleine beetjes helpen.). Ook zijn er verschillende beurzen die je kunt aanvragen als je in het buitenland stage gaat lopen.

Ook mijn planning is om uiteindelijk met het hele gezin naar Oz te emigreren. Het liefst naar WA (omgeving Perth).

Lijkt me leuk om hier en daar alvast ervaringen uit te wisselen wat betreft de vooruitzichten op een stageplek en het emigreren in het algemeen.

Succes,
Summer
Avatar gebruiker
Summer
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 13 jul 2004, 09:28
Woonplaats: Eindhoven

Re: Australie

Berichtdoor Sonja32 op 15 maart 2008, 09:46

Hi allemaal,
wat leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over Australie. Ik ben zelf drie jaar geleden geemigreerd en sta inmiddels alweer twee jaar voor de klas op onze plaatselijke Montessori school in West Australie. Als er dus vragen zijn, kan ik misschien helpen.
Ik heb mijn Permanent Residency Visa aangevraagd op basis van het leerkrachtentekort hier, maar zoals gezegd is dat drie jaar geleden, ik weet niet of dat nu ook nog kan. Een goede website om te bekijken is http://www.immi.gov.au of de NOOSR website. Dat is de instantie die je diploma gaat bekijken om te zien of je er punten voor krijgt. Alle permanente visas gaan dus op een puntensysteem: je leeftijd telt mee, je opleiding, je kennis van de Engelse taal en nog wat extra dingen. Het is niet makkelijk om een visum te krijgen, maar wat mij betreft is het het zeker waard.
Het onderwijs werkt hier wel anders dan in Nl. Je hebt het openbare systeem en het prive systeem. Ik werk zelf op een private school, omdat het hier verplicht is om voor het openbaar onderwijs eerst een paar jaar in de outback les te gaan geven. En daar had ik op dat moment geen zin in. De meeste private scholen zijn of religieus, of een speciale school zoals Montessori, Steiner (Antroposofisch) of een andersoortige school.
Mijn dag ziet er iets anders uit dan vroeger: Elke dag school van half negen tot twaalf, en dan van 1 tot drie. Geen woensdagmiddag meer vrij jammer genoeg! Een jaar bestaat uit twee semesters, vier terms. Tussen elke term zit twee weken vakantie, de grote vakantie is in december/januari en duurt meestal 7 of 8 weken. Niet verkeerd! Er zijn wel ontzettend veel regeltjes, wetten en Curriculum voorwaarden hier, waar je als leerkracht tonnen papierwerk aan overhoudt. Liability (aansprakelijkheid) is een hot topic, het is zelfs mogelijk om als oudleerling je basisschool aan te klagen als je jaren later vindt dat je niet genoeg hebt geleerd. Vandaar het papierwerk, je moet alles kunnen onderbouwen: testen, observaties, rapporten etc. Pffff. Dat is wel ff wat anders dan het redelijk relaxte Hollandse systeem. Maar de kids... die zijn overal hetzelfde. Er zit altijd een clowntje, een boefje en een engeltje in iedere klas. Net als vroeger in Nederland! :lol:
Nou, vraag maar raak hoor! Groetjes van Sonja
Sonja32
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 15 maart 2008, 09:34
Woonplaats: Margaret River, West Australie
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Australie

Berichtdoor joyce8448 op 18 feb 2010, 20:19

Hallo!

Wat leuk om dit allemaal te lezen.
Ik ben op dit moment druk aan het regelen om volgend jaar met 2 anderen stage te lopen op een basisschool in australie.
Waarschijnlijk (slechts) voor drie maand. Ik hoop echt dat er een school gevonden gaat worden.
Wat ik wilde vragen, kunnen wij het best een Working Holiday Maker visa aanvragen? Of zijn er ook speciale visas voor stagiaires.
Verder zag ik dat er meerdere beurzen aangevraag kunnen worden. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben zelf al druk aan het zoeken, maar een beetje hulp is zeker niet verkeerd en ik kan alle centjes gebruiken...

Ik hoop dat er nog iemand reageert gezien de data van de vorige berichten....

Groeten Joyce
joyce8448
PABOforum Baby
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 09 mei 2008, 12:29
Groep: 6
PABO jaar: 3

Re: Australie

Berichtdoor jufanne1989 op 04 maart 2010, 13:20

Hoi!

Ook ik ben bezig met het regelen van een stage in Australië, Sydney om precies te zijn. Ik ben van plan van half augustus tot half december stage te lopen, 3,5 maand dus met de 2 weken vakantie er afgeteld. Ik regel dit via stagehuis, een organisatie die je kan helpen met het vinden van een stageplek.
Joyce, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het allemaal regelt.. Wanneer wil je vertrekken en waar wil je precies naartoe en hoe kom je aan een school? En wat wil je precies doen op je stageplek? In ieder geval erg leuk om te lezen dat er nog meer mensen dit interessant vinden!!
Over dat visum, volgens mij moet je inderdaad dat Working Holiday visum hebben, stagehuis gaf daar de volgende redenen voor:

• Het is een erkend visum en bekend bij alle Australische bedrijven.
• Het is betrekkelijk eenvoudig te verkrijgen bij de ambassade in Berlijn, of via internet
• Het kan in een korte periode aangevraagd worden.
• Relatief lage kosten, $ 180 AUD wat overeenkomt met ongeveer € 120,-.
• Mocht een stagebedrijf niet bevallen dan kun je met dit visum eenvoudig van bedrijf wisselen, met
een ander type visum zit je meestal vast aan het stagebedrijf en kun je later onmogelijk wisselen.
• Dit visum geeft ook de mogelijkheid om een legaal bijbaantje te nemen zodat je wat geld kan
verdienen. Met dit visum kan je 6 maanden voor dezelfde werkgever werken. Het visum is een jaar
geldig dus geeft genoeg ruimte om ook nog te reizen als je dat wilt.
• Je moet 18 jaar of ouder zijn, maar niet ouder dan 31.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Groetjes Anne
jufanne1989
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 19 feb 2010, 17:43
Groep: 5
PABO jaar: 2

Re:

Berichtdoor Joke op 04 maart 2010, 18:38

Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten