Ik zat op het forum te kijken, en kwam hier terecht. Ik moet als opdracht vanuit de pabo een uitdagend geintegreerd leerarrangement maken, waarbij alle vakken geintegreerd zijn, en rekening gehouden wordt met adaptief onderwijs.
Nu zat ik ook te denken om rondom het thema de tijdmachine te werken, ik heb al veel aan de ideeen die hier staan. Ik wil werken vanuit een verhalend ontwerp. Mijn verhaal gaat dan over een meisje dat een tijdmachine heeft gemaakt, maar nu niet weet in welke tijd ze terecht is gekomen. Ze stuurt via de tijdmachine voorwerpen uit die tijd. Kan de klas haar helpen te ontdekken waar ze is? UIteindelijk komen er voorwerpen uit de toekomst, dat is het belangrijkste deel van de tijdmachine. Hier wil ik het langst rond werken.
Nu had ik eigenlijk een vraag..Het is toch de bedoeling van een verhalend ontwerp dat de kinderen zelf besluiten wat ze gaan doen om het probleem op te lossen? Hoe heb je naar het knutselen geleid? Ik neem aan de kinderen daar zelf niet op gekomen zijn?
Heeft iemand verder nog ideeen hoe ik taal en rekenen hierin kan integreren? Of ideeen rondon het thema toekomst.
Alvast ontzettend bedankt, ik vind het namelijk nog best lastig om dit in elkaar te gaan zetten!!
Groetjes Barbara
Misschien staat mijn vraag er een beetje wazig, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel