De kinderen op mijn stage hebben op dit moment muziekles van een gastdocent. Hierbij behandelen ze verschillende landen met hun soorten muziek.
Ik merk aan de kinderen dat ze de lessen erg leuk vinden en nu wil ik hierop aansluiten. Ik heb hiervoor een plan gemaakt, die nog uitgewerkt moet worden. Ik wil met de kinderen verschillende stromingen van muziek gaan behandelen. Hierbij wil ik de muziek zelf introduceren door de kinderen naar stukken muziek te laten luisteren en hier eventueel nog wat over te vertellen. Hierna gaan ze in tweetallen of in groepen een zelf gekozen een soort muziek uitwerken (deels adaptief onderwijs). Wat ze gekozen hebben moeten ze uiteindelijk aan elkaar gaan presenteren. Bij het presenteren ligt de manier NIET vast. De kinderen kunnen bijvoorbeeld een poster, presentatie, tentoonstelling, muziekles maken, maar ook andere dingen die aangedragen worden kunnen worden uitgevoerd.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie over dit plan denken. Hebben jullie tips of andere ideeen? Ook ben ik benieuwd welke stromingen in de muziek jullie zouden behandelen, want daar ben ik nog niet helemaal over uit!