[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Sollicitatie

Sollicitatie

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Juffadime op 05 jan 2016, 11:21

hoi allemaal!

Ik wil jullie nog even op de hoogte houden van mijn situatie :

Ik heb het gesprek gister inmiddels al bijgewoond. De directeur en de opleider in de school zaten aan tafel, samen met mij. Het ging eerlijk gezegd net zo als het 1e gesprek. Ik bedankte hen in het begin voor dat ze dit gesprek met me wilden voeren en gaf hen aan dat ik 1 groep wil, ipv. 2. De directeur vroeg weer naar allerlei dingen en probeerde me alweer te overtuigen om 2 groepen tegelijk te doen. De opleider in de school ook.
Aan het einde van het gesprek vertelde de directeur dat ik nog even moest nadenken hierover en ik mijn keuze per mail of telefoon duidelijk kon maken.
Ze hebben me veel dingen verteld die ik eigenlijk ook weer niet leuk vond om aan te horen, zoals:
Dat ze geen behoefte hebben aan een lio stagiaire eigenlijk en dat ze dit zien als een kans voor om de ontwikkeling van de lio stagiaire te vergroten. Dat hij straks een kwalitatieve startbekwame leerkract wilt aannemen die al veel ervaring heeft, dus ook 2 groepen tegelijk kan draaien.. wat jammer zeg. Want iedereen studeert af in 1 groep, dat weet hij. Als ik dit doe zal ik alleen 'opvallen'. Zo waren er meerdere dingen die ik even niet kan bedenken.
Ze lieten me een rondleiding maken door de groepen 3 en 6. De leerkracht van groep 6 is zwanger zag ik. Dat zal vast de reden zijn waarom ze straks daar wel een lio stagiaire willen hebben, ook al zegt hij van niet.
En de leerktacht van groep 3 is pas bevallen en is heel moe.. heeft vele redenen.
Nu wil ik de school een mail sturen (ja een mail, want ik ben het zat aan de telefoon, dat ze me telkens weer willen overhalen), om mijn keuze bekend te maken. Ik wil me graag terugtrekken. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat het best zou kunnen zeggen, positief, maar toch ben ik eigenlijk wel een beetje boos omdat het zo lang heeft moeten duren. Ik weet dus niet of dit me gaat lukken. Iemand enig idee?

Verder: ergens heb ik het idee dat de directeur aan het bluffen was. Ik heb ergens het gevoel dat als ik tegen hem zeg dat ik me terugktrek, hij me wel 1 groep gaat aanbieden. De groep met de zwangere leerkracht.
Toch wil ik niet meer op die school blijven op de een of amdere maniet. Ik weet namelijk niet of ik ze nog kan vergrouwen. Deze situatie heeft me in de war gebracht en wie weet wat ze me nog meer gaan vragen als ik daar straks al werk.... dus: hoe kan ik reageren als hij me toch 1 groep aanbiedt?

HELP! Echt, helppp!! Ik ben zo in de stress geraakt hierdoor. Mijn lio gaat 8 februari al beginnen en ik heb nog steeds geen plekgevonden. De 2e ronde voor het solliciteren is nu ook al begonnen en ik ben nog steeds bezig met deze school!!!!!! :(((
Juffadime
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 nov 2015, 21:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Sollicitatie

Berichtdoor super_juf op 05 jan 2016, 20:18

Allereerst mijn complimenten voor jou, omdat je op je gevoel afgaat! Ik heb even teruggelezen en mijn eerste gedachte was:'Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om daar stage te lopen.' Als zij je nu al onder druk zetten; hoe zal dit dan zijn als je daar lesgeeft? "Ach, wil jij dat even regelen, als het niet teveel werk is?" Dit is dan snel gevraagd. Oke, misschien generaliseer ik nu, maar dit gevoel krijg ik erbij.

Maar goed, een vriendelijke afwijzing vraag je nu om. Altijd eerst positief beginnen!
"Allereerst wil ik u bedanken vooruw tijd en de moeite die u in mij hebt gestoken. U heeft meerdere argumenten opgenoemd om mijn ontwikkeling als leerkracht te ontplooien. Ik heb deze argumenten goed in overweging genomen. Toch wil ik geen twee groepen draaien in mijn LIO-stage en wel om de volgende redenen. Mijn doel is om af te studeren en daarbij moet ik Mij richten op de competenties. Dit kan ik alleen als ik mij volledig kan richten op een groep. Ik vind het niet eerlijk naar de kinderen toe als ik hen niet de volledige aandacht kan geven en dit vind ik ook niet prettig voor mijn leerproces."

Je hoeft niet expliciet aan te geven dat zij je onder druk hebben gezet. Je zou je mail gewoon kunnen afsluiten met: "Dit alles heeft mij doen besluiten om te solliciteren op een andere school. Nogmaals bedankt voor uw tijd."
Jij bent niet verplicht om dit laatste te verantwoorden naar de school. Je kunt het ook mededelen.

Hopelijk kun je straks beter slapen! ;-) succes!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Erick op 05 jan 2016, 20:33

Ik sluit me helemaal aan bij het antwoord hierboven. Toen ik las dat de school eigenlijk geen LIO-stagiaire wilde, wist ik het wel. Of het de school opgedrongen is of niet, dat weet ik dan niet en het maakt even niet uit. Wanneer de school er namelijk zelf al geen zin in heeft en er dus geen teamleden bereid zijn om een LIO-stagiaire de begeleiding te geven die de student nodig heeft, hoe begin je dan aan de stage? Volgens mij is een stagebegeleider dan niet direct gemotiveerd om met je aan de slag te gaan.

In welke regio ben je ook al weer op zoek naar een stageplek?

Heel veel succes. Het feit dat je doorzet en duidelijk voor ogen hebt wat je wel en niet wilt, is super belangrijk. Het gaat helemaal goed komen! Ik duim voor je.

Erick :)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Juffadime op 06 jan 2016, 00:07

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie steun en ideeën! !
Het heeft me echt een boost gegeven om hier doorheen te kunnen komen.
Zeg, wat was dit een nare situatie!
Vandaag heb ik de school toch maar netjes gebeld en mijn definitieve keuze doorgegeven.
Ik ga daar geen stage lopen.

Wel heb ik nu het volgende:
Omdat het zo lang heeft geduurd op deze school, zijn er al veel scholen die geen lio stagiaire meer nodig hebben,omdat zij die al hebben. Er zijn dus weinig vacatures meer over. Vooral in de stad waar ik woon.. balen. Er is nog 1 school over waar ik kan solliciteren.
Het gaat om een groep 2 in een daltonschool. Het gaat om een groep van 34 kleuters. De groepsleerkracht blijft meer dan gewoon bij de groep betrokken. Ze zullen een rol blijven spelen in de ondersteuning. Zo hebben ze het nu ook geregeld met een onderwijsassistente. Daarbij denken ze aan het organiseren van kleine kringen buiten het lokaal.

Toen ik de vacature van de school las, leek het me gewelsig. Continurooster, 21 eeuwse vaardigheden, dalton, leerKRACHT methode..
Maar een klas met 34 leerlingen en misschien nog de onderwijsassistente die ik straks moet begeleiden ja of nee.. ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Dit is nu de enige school dicht bij mij in de buurt.
Verder is er nog een andere school die een lio'er wil voor 2 groepen, groepen 1 en 2. Wel in 1 klaslokaal natuurlijk.

Elke keer komen er steeds lastige dingen bij mij kijken. Ik vind het zo jammer dat dit zo gaat.

Zouden jullie solliciteren op deze school? Wat denken jullie erover?? :(
Morgen willen ze graag bericht van me. Ik heb verteld dat ik er een nachtje over zal slapen. Ik zit alleen met het aantal kinderen dat me een beetje teveel lijkt. Jullie mening is van harte welkom.

Slaap lekker!
Juffadime
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 nov 2015, 21:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Joke op 06 jan 2016, 00:11

De onderwijsassistente is er voor jouw steun hoor, die hoef je niet meer te begeleiden, die is al afgestudeerd.
Dalton-onderwijs is heel zelfstandig onderwijs. Met een O.A. moet dat zeker goed te doen zijn. Je kunt zelf een groepje dat het nodig heeft begeleiden, terwijl de O.A. de rest in de gaten houdt, maar andersom kan ook. heerlijk lijkt me dat.
En groep 1 en 2 wordt gewoon als 1 groep gezien.
Dus beide scholen zijn geschikt, kies dus welke leeftijdsgroep je het beste ligt.
Ik zie op beide scholen geen probleem, geen spijkers op laag water zoeken, want dat haalt het plezier in je LIO eruit.

P.S. Ik was alleen verbaasd te lezen dat je begeleider van de pabo ook geprobeerd heeft om je op die andere school beide groepen te laten doen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Mniekske op 06 jan 2016, 12:43

Ik kan alleen inhaken op de grootte van de klas. Ik zou me daar niet stuk op kijken. Ik heb zelf mijn LIO gelopen in een klas van 35 leerlingen, zonder OA. Hier heb ik ontzettend veel van geleerd qua klassenmanagement, leerlingen zelfstandig maken, duidelijke regels en routines maken zodat je de onnodige vragen ondervangt etc. Zeker met een OA zou ik 34 leerlingen niet meteen afkappen. Verder is de OA er natuurlijk om jou te helpen. Je stuurt haar wel aan in de zin van duidelijk maken wat je wilt dat zij doet aan activiteiten met de leerlingen, maar waarschijnlijk heeft ze geen complete begeleiding van jou nodig.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Sollicitatie

Berichtdoor miekiemousie op 08 jan 2016, 20:24

Wat vind ik het super hoe goed je naar jezelf luistert. Een compliment van mijn kant.
Ik ben ook wel erg benieuwd welke regio je zoekt.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Juffadime op 25 jan 2016, 20:46

Mensen van het goede leven! Bedankt nogmaals voor al jullie steun!!
Hierbij wil ik jullie doorgeven dat de vervelende situatie toch nog is opgelost.
Ik ga stage lopen in een groep 2 op een hele leuke basisschool.
Aanstaande maandag begin ik met mijn LIO....SPANNEND!!

Mijn begeleidster heeft tegen me gezegd dat ik de 1e en 2e week beter kan observeren en daarna kan beginnen.
Hoop niet dat ik dan alles in 1 keer zou moeten, zoals hele dagen lesgeven natuurlijk. Maar wel rustig opbouwen..
Maar goed, dat zie ik dan wel. Hebben jullie misschien iets wat jullie mij willen meegeven?
Waar kan ik op letten tijdens het observeren? Wat zijn de dingen die ik tijdens de 1e paar weken echt goed moet kennen voor ik goed kan beginnen volgens jullie?
En wat betreft de leerlingen? Ik vind het erg spannend allemaal, omdat ik het lesgeven erg heb gemist!! Dus jullie ideeën en tips zijn welkom!!

Groetjes
Juffadime
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 nov 2015, 21:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Joke op 26 jan 2016, 00:26

Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Juffadime op 26 jan 2016, 13:13

Super! Deze dingen heb ik allemaal meteen maar genoteerd! Dankje, Joke!
Juffadime
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 nov 2015, 21:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Sollicitatie

Berichtdoor Erick op 26 jan 2016, 20:13

Heel veel succes! Na een wat minder leuke periode gaat er dan nu een hele leuke, maar ook spannende tijd starten!
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar LIO-stage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron