Lint- of blok LIO?

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Re: Lint- of blok LIO?

Berichtdoor Juf Ellen85 op 04 mei 2010, 14:00

Mariekje schreef:Lijkt me een realistischer beeld geven dan dat je een lintlio loopt? Als je je eigen klas hebt moet je (normaal gesproken) ook de hele week voor de klas staan.

Dat is inderdaad mijn motivatie voor een blok lio. Het was mij alleen niet bekend dat ik bij een lint ook een blok van minimaal vier weken fulltime voor de klas sta.
Wat jij beschrijft, dat je 's avonds nog achter de computer gaat werkt voor mij niet. Ik weet dat als ik fulltime voor de klas sta ik er vol voor ga en geen energie meer heb voor mijn scriptie..

Ik heb nu een planning gemaakt voor lint lio:
Start in augustus (gelijk de eerste schooldag) 2 dagen (i.v.m werk)
Totaan de kerstvakantie 3 dagen (andere twee dagen lessen / minor).
Zes weken lang fulltime
Drie weken twee dagen (drie dagen minor / afstudeerwerkstuk).

Zo zit ik aan 65 dagen lio, minimaal een blok fulltime van vier weken, en totaal 105 dagen op stage staat in de beschrijving. Maar ik snap niet helemaal hoe ze dit zien, want die dagen hoor je in te plannen? Omdat je je minor ook in de praktijk uitwerkt..

Na de vakantie heb ik gesprek op mijn LIO school, dus ga het ze gewoon voorleggen.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Fulltime bovenbouw juf :D
- http://ell.yurls.net -
Juf Ellen85
PABOforum Kleuter

Groep: 7
Schooltype: Openbare Daltonschool
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Lint- of blok LIO?

Berichtdoor Juf Ellen85 op 28 mei 2010, 12:05

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een LINT lio en mijn lio school is dolenthousiast dat ik zoveel dagen kom.
Als het goed is ben ik rond de meivakantie klaar en kan ik dan evt. nog fulltime aan mijn minor / afstudeerwerkstuk / scriptie, iets wat nog niet af is.
Nu maar hopen dat mijn begeleider er ook mee akkoord gaat, omdat je volgens mij met een lint lio het hele jaar hoort te blijven.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Fulltime bovenbouw juf :D
- http://ell.yurls.net -
Juf Ellen85
PABOforum Kleuter

Groep: 7
Schooltype: Openbare Daltonschool
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Vorige

Keer terug naar LIO-stage