Portfolio

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Portfolio

Berichtdoor JufSietske op 23 dec 2009, 11:49

Hallo allen,
ik ben bezig met mijn portfolio maar loop tegen een aantal dingen aan. Zo moet ik de volgende dingen bewijzen (dat ik daar aan voldoe).
- kwaliteitsstructuur op leerlingniveau
- kennis van de professionele infrastructuur

Ik snap niet precies wat ze hier mee bedoelen. Wie kan mij helpen en voorbeelden geven??

Bedankt!
Groetjes Sietske
JufSietske
PABOforum Baby

Groep: 7
Schooltype: PC en Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invalleerkracht

Re: Portfolio

Berichtdoor Joke op 28 dec 2009, 15:53

Ik snap het ook niet precies. Weet niemand van je medestudenten het? Kun je anders misschien naar een leraar mailen? 't Is wel een rottijd en jij wilt verder. :(
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Groep: 0

Berichtdoor ik-je op 28 dec 2009, 16:21

Ik net een half jaar geleden afgestudeerd zou het ook niet zo Ć©Ć©n, twee, drie kunnen noemen. Maar aan proffessionele infrastructuur denk ik dan: op welke manier zit de organisatie in elkaar? Dus MR, OR, bestuur, directie. Welke invloed hebben ze? Kun je echt zelf alles in de klas bedenken of zit je ook aan regels gebonden? (om het maar even cru te verwoorden)

En dan kom ik een beetje bij het andere punt uit: op welke manier wordt de kwaliteit gewaarborgd? Hoe kan de school laten zien dat ze aan eisen voldoen? Ik neem aan dat het een beetje die richting op moet gaan.
ik-je
Paboforumholist

Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk

Berichtdoor JufSietske op 28 dec 2009, 19:07

Klopt, op de Hogeschool is op het moment niemand te vinden :) En mijn medestudenten doen het niet zo precies punt voor punt. Ik ben een beetje pietje precies :lol:

Als iemand nog een idee heeft. Alles is welkom. Ik heb nu een pruts verhaal gemaakt ... :shock:

Bedankt!
JufSietske
PABOforum Baby

Berichtdoor ik-je op 28 dec 2009, 19:57

@Juf Sietske: herkenbaar zo was ik als student ook. En juist als je het punt voor punt doet, is er een structuur te vinden.
ik-je
Paboforumholist

Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk

Berichtdoor Mniekske op 29 dec 2009, 17:02

Bij kennis van de professionele infrastructuur denk ik inderdaad ook aan hoe een school in elkaar zit qua taken; MT, IB, RT, groepsleerkrachten, schoolbestuur, OR, MR etc.
Ove rhet andere puntje heb ik geen idee wat daarmee bedoeld wordt./ Sorry.
Mniekske
PABOforum Adolescent

Schooltype: SO
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor JufSietske op 29 dec 2009, 17:17

Hoi allen,

bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad het punt 'Kennis van professionele infrastructuu' zo geĆÆnterpreteerd zoals jullie noemen.

'Kwaliteitsstructuur op leerling-niveau' heb ik nu geĆÆnterpreteerd als verschillende niveaus bieden in de klas: bijvoorbeeld snelle, zwakke en gemiddelde leerlingen. hierbij de instructie en het klaarwerk en de keuzeopdrachten betrokken.

Ik denk dat ik het maar zo laat.. het neemt anders veel een beetje teveel tijd in :) Nu maar even genieten van de vakantie!
JufSietske
PABOforum Baby

Berichtdoor *Monique* op 29 dec 2009, 22:59

Misschien een late reactie voor jou, maar bij ons op de pabo bedoelen ze met die professionele infrastructuur ook de wegen die bewandeld moeten worden met 'zorginstellingen' wat te doen als een leerling onderzocht moet worden? Met welke instanties heeft een basisschool allemaal contact? Denk niet alleen aan Bureau Jeugdzorg etc, maar ook bijvoorbeeld aan de voorschoolse en tussenschoolse en naschoolse opvang etc.
Ik hoop dat je er nog wat mee kan. Het andere punt heb je geloof ik wel goed geinterpreteerd!
Succes met alles....!
'Het leven gaat om dromen... Juffen laten ze uitkomen!'
*Monique*
PABOforum Peuter

Groep: 3
Schooltype: Katholiek
Functie: Groepsleerkracht

Keer terug naar LIO-stage