Hoihoi!
Ik zat jullie net ff jullie reacties door te lezen.. en wat betreft die weektaak- en zelfstandig werken- leerdoelen, vroeg ik me af of je dat in je LiO wel echt helemaal kan veranderen, ik bedoel, het is nog niet je eigen klas, en je moet toch vooral leren 'mee te draaien' op een school, of kan je ook echt eigen veranderingen aanbrengen? Het zal wel per school verschillen he...
Ik ben nog steeds een beetje aan het klooien met die doelen, misschien maak ik er wel een too big deal van hoor... ik zou willen dat ik ze niet hoefde te maken... heb t gevoel dat het wel nuttig is, maar vooral extra tijd kost naast de rest van je busy schedule.. maargoed, ik heb een paar doelen al, en nu hoop ik op een beetje reflectie van jullie
...
1. Visie, grondslag en identiteit van de school in mijn handelen binnen de klas en stageschool kunnen weerspiegelen... (tiz een evangelische school he.. vandaar)
2. Mijn klassemanagement optimaliseren , flexibel met planning omgaan & vlekkeloze lesovergangen te organiseren..
3. Een prettig pedagogisch klimaat in mijn groep te creeeren, waarbij ik de groep stimuleer m.b.t de sociale omgan
4. Prettige band met collega's ontwikkelen, en ook op een professionele manier daarmee omgaan, bijv. in vergaderingen
5. De belangrijkste dingen over oudercontacten leren en een paar daarvan in de praktijk kunnen toepassen
6. Een mapje aanmaken waarin ik ideetjes, spelletjes, activiteiten en opdrachten verzamel voor de momenten op een dag die zich daarvoor dienen (bijv laatste 10 minuten voor einde vd schooldag
Ik ben heeeel benieuwd of jullie mijn doelen enigszins relaiseerbaar vinden en/of nuttig... of dat ik ze wat moet specificeren ofzo...
Kortom:
BRING IT ON!!!
Liefs, Sharon!