[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - eventjes mijn hart luchten...

eventjes mijn hart luchten...

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor juf karina op 15 jan 2010, 09:22

en hebben jullie nog tips/ adviezen?

ik ben nu net afgestudeerd van de pabo en druk op zoek naar een vaste baan, ik werk nu op invalbasis, momenteel val ik in voor een zwangerschapsverlof en heb het ontzettend naar mijn zin, maar over drie weken moet ik daar weer weg en moet ik dus weer op zoek naar iets anders. Ik heb al gesolliciteerd, maar daar is verder niks uit gekomen, wat dus betekend weer terug naar het invallen en de onzekerheid dat daarbij komt kijken.
Nu wil ik het liefst een eigen groep kleuters en een vaste school, maar hier in het noorden is het zo ontzettend moeilijk om er tussen te komen. En ik heb mijn zoekgebied al wat vergroot, maar ik zit ook een beetje met de reistijd.
hoe zijn jullie er tussen gerold met een vaste baan in het onderwijs? en vooral voor degenen hier in het noorden.
ik zit er al aan te denken het elders in nederland te proberen, want daar zijn wel banen beschikbaar. maar daar zitten ook nadelen aan, dat het allemaal zo ver weg is, qua familie en vrienden die allemaal wel hier wonen en reistijd en huisvesting.
jullie tips/ ideeen?
lesideeen:
"Education is not the filling of a pail, but the lighting of a fire"
juf karina
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 297
Geregistreerd op: 28 okt 2004, 18:23
Woonplaats: drenthe
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Anita op 15 jan 2010, 17:06

Ik kom niet uit het Noorden, maar ook hier was het een paar jaar geleden helemaal niets. Ik heb van het begin af aan elke invalklus aangenomen. Ik zorgde ervoor dat ik het programma draaide dat gevraagd werd, zorgde ervoor leuke extra dingen te doen. Ik toonde interesse in de school, liet merken dat ik in alle groepen inzetbaar was, zorgde dat ik alles netjes en nagekeken achterliet etc.
En dan nog is het maar een soort van roulette....Ik kreeg steeds meer contacten, wat natuurlijk de kans groter maakte om gebeld te worden.
Een truc van mij was trouwens om regelmatig op de sites van scholen de nieuwsbrieven langs te lopen. Als ik dan las over zwangere juffen en overspannen collega's dan zorgde ik dat mijn algemene brief daar op die school terecht kwam. Op een gegeven moment heb ik ook een mail rondgestuurd met een beetje een arrogante tekst dat ze deze mail met mijn telefoonnummer maar naast de telefoon moesten hangen. Dat heeft toen gezorgd voor een aantal langere vervangingen. Maar het helpt dus echt om een beetje brutaal te zijn en jezelf duidelijk kenbaar te maken als beschikbaar. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens gereageerd toen Fransje hier op het forum liet weten geen invaller te kunnen vinden. Wij zitten in dezelfde regio en zo heb ik daar een paar dagen ingevallen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Robje op 15 jan 2010, 17:24

Hier in 't zuiden is ook alles vastgekoekt op de scholen (80 sollicitaties op 1 vacature schijnt normaal te zijn). Toch verliep mijn overstap makkelijk; baan opgezegd zonder een nieuwe te hebben, 2 maanden bewust her en der ingevallen en nu zwangerschapsvervanging. Volgende week een gesprek en de kans dat ik vast fulltime mag blijven is 95% (5%= je bent pas zeker als je ondertekend hebt...), maar ja, ik ben dan ook een man....
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor bovenbouwjuf op 15 jan 2010, 17:30

Ik ben hier in het noorden ook alweer voor het 3e jaar aan het invallen bij verschillende stichtingen. :(
Toen ik nog in het midden van het land woonde had ik direct na afstuderen een fulltime baan.
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor juf suus op 15 jan 2010, 18:14

Een beetje geluk speelt ook mee. Toen ik vorig schooljaar op mijn huidige baan sollciteerde, kwam ik ook redelijk makkelijk door de sollicitatieprocedure. Terwijl er wel meer dan 60 reacties waren. De dag nadat ik was aangenomen, werd ik door 2 scholen gebeld, of ik interesse had in een vacature. Zo zie je maar hoe het loopt., terwijl ik daarvoor op heel veel functies had gesollciteerd.
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Sowieso op 15 jan 2010, 18:18

Ik weet niet waar in drenthe je zit, maar in Hoogeveen zijn toevallig 2 tijdelijke vacatures voor kleutergroepen op 1 school!

Ik heb 1 jaar ingevallen en gemerkt dat je echt een 'imago' op kunt bouwen. Ik werd gebeld door een directrice die langdurig een invaller zocht, later bleek ze op advies van een andere directrice mij gebeld te hebben. Met solliciteren heeft dat imago mij toch wel echt geholpen, want het leverde mij een paar goede referenties op!
Na een jaar invallen heb ik zo een tijdelijk fulltime contract in de wacht gesleept (voor 1 jaar), in mijn eigen woonplaats!
Maar eerlijk is eerlijk: als man heb je toch wel een streepje voor denk ik. En daarnaast heb ik eigenlijk ook gewoon mazzel gehad.
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor bovenbouwjuf op 15 jan 2010, 18:23

Klopt. Ik ben het een keer niet geworden, omdat de stichting de enige man die gesolliciteerd had, binnen de stichting wilde houden. Dus moest die man van hoger af aangenomen worden, ongeacht mijn kwaliteiten. Ik kreeg het advies de volgende keer wel weer te solliciteren, want ze zagen mij toch wel zitten... Ik heb van een andere school / directeur dus dit verhaal later gehoord over die man en deze aanname procedure :?
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor juf karina op 15 jan 2010, 20:13

bedankt voor alle hoopvolle reacties, soms heb ik echt het gevoel nooit een vaste baan te krijgen hier in het noorden. Het is inderdaad veel geduld hebben en contacten opbouwen, dat zie ik ook wel als een positieve kant van het invallen. Alleen als je vaak een dag of twee moet invallen is het moeilijk om een indruk achter te laten. Ik doe mijn best, zorg dat alles goed wordt gedaan, ik kletst mee in de pauze met de collega's en ga niet direct om half 4 naar huis, maar blijf nog even thee drinken en zorg altijd dat ik iedereen gedag zeg op mijn laatste invaldag.
Ik probeer hoop te houden, ik begin nog maar net. maar heb soms wel de balen als ik zie dat er in andere banen, wel wat makkelijker werk is te vinden.
lesideeen:
"Education is not the filling of a pail, but the lighting of a fire"
juf karina
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 297
Geregistreerd op: 28 okt 2004, 18:23
Woonplaats: drenthe
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor miekiemousie op 15 jan 2010, 20:31

Ik ken het op zich wel, maar ook weer niet.
Aan mijn eerste invalbaan ben ik heel snel gekomen. Het was daarbij wel een uur heen en weer een uur terug rijden. Toch heb ik het wel gedaan, want het is weer ervaring! Ondertussen heel veel gesolliciteerd, ook heel veel gesprekken gehad en het steeds weer niet geworden omdat ik weinig ervaring had. Ik werd er op een gegeven moment gek van dat ik zelfs voor tijdelijke vacatures (2-4 mnd) afgewezen werd op ervaring! Dat kan je toch zien aan mijn CV?!

Uiteindelijk ben ik toen de zomervakantie in gegaan zonder werk. Jammer, maar het was niet anders. Laatste week van de zomervakantie kreeg ik een mail of ik nog beschikbaar was en wilde solliciteren. Er was toen ruimte bij de kleuters, maar daar was ik niet voor uitgenodigd. Er was ruimte voor een ADV-vervanging op een school, waarbij je in 3 verschillende klassen stond, maar was in iedergeval een half jaar was (uiteindelijk een heel schooljaar). En daarnaast voor tijdelijk een bijna fulltime groep 6. Ik heb toen eerlijk aangegeven dat het beter bij mij past om één klas te hebben, ook al is het dan maar voor kortere tijd dan de invaller. Ik ben daarop aangenomen voor de groep 6 en kon 2 dagen later beginnen. (Oeps...ik zat toendertijd midden in een verhuizing...)
Ik heb toen 2/3 maanden op deze schoool gedraaid. Ik was blijkbaar goed bevallen op de school, want ben hierdoor zonder sollicitatie of dat ze me ooit gezien hadden, aangenomen op een andere school binnen de stichting. Van deze school had een een gesprek op mijn huidige school, waar ik nog steeds werk.

Wat ik met dit verhaal aan wil geven, invallen werkt! Het lijkt niet altijd zo, maar als je beschikbaar bent en je bevalt wordt je snel benaderd als ze iemand nodig hebben. Zo ook op mijn huidige school. Er heeft even geleden iemand tijdelijk (2 weken) ingevallen voor een persoon. Deze persoon is meteen weer benaderd toen bleek dat iemand anders vrij moest hebben door privé omstandigheden. Kortom, als je bekend ben, heb je voorrang!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Joke op 15 jan 2010, 20:48

Maar wat als er een invalpoule is waar bep. figuren weer voorrang hebben waarom dan ook?
Soms waren we verplicht iemand in een klas te zetten die totaal niet geschikt was omdat ze meer recht had.
Daar konden we gelukkig -gezien onze schoolpopulatie - nog wel eens onderuit komen. Maar toch!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor ik-je op 15 jan 2010, 21:05

Nou... in het midden van het land (tussen de grote steden) is er ook weinig meer te vinden. Ik ben daarom naar een andere provincie verhuisd. Ik hoop wel weer terug te gaan naar de randstad, maar op dit moment ben ik gewoon blij dat ik iets heb.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor pippi78 op 15 jan 2010, 22:18

Bij onze stichting kun je altijd solliciteren. (omgeving Harderwijk). Als je door de sollicitatierondes komt, kom je op een invallijst.
Mijn ervaring is dat er bij ons erg weinig invallers op de lijst staan.Vaak als je aangenomen bent als invaller, kun je binnen een paar dagen aan de slag.

Ik weet niet of je in het noorden van Drenthe of in het zuiden woont?
pippi78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 24 maart 2002, 12:28

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor juf karina op 16 jan 2010, 11:03

ik woon in drenthe. het is dus overal eigenlijk hetzelfde. Het is eigenlijk gewoon veel geduld hebben en geluk dat je juist op een school terecht komt waar ze iemand nodig zijn.
straks in februari eindigt de zwangerschapsverlof en zet ik mezelf weer beschikbaar in de invalpoule. het is inderdaad zo dat je dan wel op meerdere scholen je gezicht kunt laten zien, en dan maar hopen dat er iets uitkomt.
lesideeen:
"Education is not the filling of a pail, but the lighting of a fire"
juf karina
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 297
Geregistreerd op: 28 okt 2004, 18:23
Woonplaats: drenthe
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Sjantil op 16 jan 2010, 13:37

Dit is een erg herkenbaar verhaal. Ik woon ook in het Noorden en het heeft even geduurd voordat ik wat vastigheid heb gekregen.
Ik heb al met al meer dan vier jaar invalwerk gedaan. Ik had geluk dat ik na mijn afstuderen direct in kon vallen op een school: in eerste instantie voor een paar weken, maar ik heb het hele volgende schooljaar daar uiteindelijk ook gewerkt. De directeur heeft er echt voor gestreden dat ik mocht blijven, maar van hogeraf moest er iemand anders aangenomen worden (met meer rechten etc.)
Omdat ik wel had laten zien dat ik sterk was in groep 7/8 kon ik altijd veel aan de slag op andere scholen binnen de stichting. ik heb vaak langdurige vervangingen gehad. Daarna meerdere malen de pech gehad dat anderen voor moesten gaan; dat is erg frustrerend.

Afgelopen zomer gesolliciteerd op een baan voor leonardo-onderwijs, aangenomen onder voorbehoud omdat niet zeker was wanneer ze gingen starten. Uiteindelijk niet gestart na de zomervakantie, maar ik kon na een paar weken wel meerdere kleinere vacatures vervullen op die school (ik hing elke week aan de telefoon). Ik heb nu dus nog geen eigen groep, maar werk wel fulltime op één school en dat vind ik al heerlijk. Volgend schooljaar krijg ik mijn eigen groep en daar kijk ik nu al naar uit. Ik weet al dat het met grote zekerheid groep 6/7/8 gaat worden. Ik kijk er nu al naar uit.

Dus ik weet heel goed hoe het is om steeds niet te weten waar je aan toe bent. Over het algemeen heb ik het invallen als zeer positief ervaren en ik weet zeker dat het voor mij ontzettend goed is geweest. Omdat ik de pabo verkort heb gedaan, heb ik op deze manier heel veel ervaring opgedaan en kun je me nu voor elke groep neerzetten: ik red me wel.

Vorig schooljaar heb ik heel veel gewerkt via . Ik rolde na een paar weken al in een langdurige vervanging en vond het erg prettig werken omdat je één of twee contactpersonen hebt. En ik weet niet precies waar je woont, maar als Groningen stad voor jou haalbaar is, zou je misschien ook bij ons op de invallijst kunnen. Afgelopen week ben ik twee dagen van mijn werkzaamheden afgehaald om voor de kleuters te staan (en daar baalde ik ontzettend van), omdat er niemand beschikbaar was. Dus volgens mij kunnen er nog wel wat mensen bij en het is een grote school, dus altijd wel wat te doen. Als het voor jou te doen is, stuur me dan even een PB.

Ik hoop dat je gauw weer voor langere tijd aan de slag kunt. Succes!
Sjantil
PABOforum Peuter
 
Berichten: 171
Geregistreerd op: 14 sep 2008, 16:46
Woonplaats: Het Hoge Noorden
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: eventjes mijn hart luchten...

Berichtdoor Joke op 16 jan 2010, 13:42

Wat jammer Sjantil dat het na de zomervakantie niet gelukt is die groep op te starten.
Veel succes verder.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten