[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - De week van... (colums + reacties)

De week van... (colums + reacties)

Geef hier jouw mening over de beschreven aspecten, over de opvoeding, onderwijs en ICT door Erik van der Pol en Kees van Til

Moderators: timgearz, Columnisten

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor joyce1982 op 29 okt 2010, 16:18

Bij ons ziet de verdeling er als volgt uit: (ik weet niet of ik alle aantallen precies goed heb)
1-2a: 20 leerlingen, aan het eind van het jaar zijn het er 28
1-2b: 20 leerlingen, aan het eind van het jaar zijn het er 28
3: 24 leerlingen
4-5: 14+12= 26
5-6: 28 leerlingen (12 + 16)
7-8: 29 leerlingen (16 + 13)

Ik ben nu al benieuwd hoe ze het bij ons volgend jaar gaan verdelen.
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Sowieso op 02 nov 2010, 18:08

En toen was vakantie ineens om, en ben ik het paboforum een beetje vergeten (en ook om een opvolger te zoeken :oops: , dus ik zal Yvonne even een pb-tje sturen).

Ik hoorde trouwens vandaag op school dat bij ons 55% van de leerlingen een 'weging' heeft. Volgens mij is dat de reden voor de kleine klassen.
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Joke op 02 nov 2010, 19:05

Yvonne is al geregeld toch? Hebben wij met z'n allen gedaan, haha. Kon jij even met je gedachten elders zijn. ;)
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor ElsjeFiederelsje op 02 nov 2010, 21:43

Het grootste deel van onze kinderen heeft laag opgeleide ouders. Daar zal het mee te maken hebben?
Avatar gebruiker
ElsjeFiederelsje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 07 sep 2010, 20:07
Groep: 4
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Yvonnetje op 03 nov 2010, 03:04

Nou, het was me het weekje wel hoor! En eigenlijk is de hectiek nog niets een over ook...
Ik ben vanochtend vergeten m'n dagboek mee naar school te nemen, dus vandaag wordt em niet. Morgen ga ik er aan denken om hem mee te nemen en dan zal ik jullie van een 'Chinese week van' voorzien.
Nog eventjes geduld dus!
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Anita op 03 nov 2010, 20:41

Ben benieuwd! :D
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Joke op 03 nov 2010, 21:31

Ik ook, lijkt me heel interessant om te lezen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Yvonnetje op 04 nov 2010, 09:08

Nou, hier komt-ie dan, mijn 'week van'. Hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen!

Eerst even wat korte info zodat jullie mijn week zeer waarschijnlijk beter zullen begrijpen.
Via een programma geef ik Engelse les op een trainingsschool, Richard English International. Dit in Shaoxing, China(zo'n 2 uur ten zuiden van Shanghai). Ik ben officieel geen leerkracht, maar een 'intern'. Neemt niet weg dat ik gewoon zelfstandig m'n lessen draai en daar de verantwoordelijkheid voor heb. De meeste lessen geef ik in het weekend, mijn 'weekend' is op maandag en dinsdag.
Ik woon samen met Kylle, een Amerikaans meisje die al bijna een jaar in China is. We hebben hier een kleine, maar heel gezellige, vriendengroep ('the boys', een aantal Amerikaanse en Engelse jongens die op de universiteit werken).

Woensdag 27-10
M'n weekend zit er weer op. Vandaag begint de dag weer om half 10. Een heerlijke tijd, zeker omdat ik bijna nooit voor middernacht in bed lig... Dat krijg ik hier niet voor elkaar, thuis gaat dat moeiteloos. De eerste weken moest ik om half 9 beginnen, dit is een stuk beter.
De morgen begint al heerlijk Chinees. Ik ben netjes op tijd op school voor m'n Chinese les, maar wanneer een aantal mensen vertrekken, begin ik me af te vragen wie me de les gaat geven. Ik vraag m'n leidinggevende (die m'n rooster maakt)wie deze week mijn les zal geven. Ze reageert verbaasd; oh, heb je nu Chinese les? Er is niemand die het je nu kan geven, dus het gaat niet door. Dus... voor niets naar school gekomen. Ik besluit m'n mail te checken na een weekend zonder pc. Hierna ga ik naar het centrum, op zoek naar een winterjas. Die heb ik niet meegenomen en ook hier begint het inmiddels af te koelen. Helaas pas maatje Chinees me niet echt (of beter; echt niet) en zal ik me een jas moeten laten maken (goh, vervelend ;)).
Na het shoppen naar huis gegaan. Daar was Kylle nog en die zag er toch wel belabberd uit. Ze voelde zich het hele weekend al beroerd, maar de verkoudheid had nu echt doorgezet. Ze wilde perse naar de dokter (=ziekenhuis) en kon daarna niet meer lesgeven. Het rooster werd omgegooid en ik kwam voor een verrassing te staan. 's Middags geef ik les aan Tim, een 17-jarige jongen die in januari naar The States gaat. Zijn lessen duren 1,5 uur. De les werd nu gehalveerd en ik moest de les van Kylle gaan overnemen. Dit betekende dat ik snel even een powerpoint moest bekijken, spelletjes moet bedenken en naar een basisschool in de stad moest om daar aan 35-40 kinderen les moest gaan geven. Altijd fijn, het improviseren!
Na een les van een uur zat m'n werkdag er rond half 5 op en nam ik de bus naar huis. Onderweg noodles voor Kylle en mij gehaald en thuis gegeten. De rest van de avond lui gedaan en een filmpje gekeken en kou geleden. Onze verwarming werkt nog niet, dus zit ik 's avonds in m'n dekbed gewikkeld op de bank. Rond half 12 duik ik m'n bed in, luister nog wat naar muziek en schrijf in m'n reisdagboek. Om 12 uur doe ik het licht uit.

Donderdag 28-10
Vandaag begint de dag veel te vroeg. Om 7 uur gaat de werken al! Met moeite weet ik uit m'n bed te komen, dat (ondanks het keiharde matras) toch wel een fijne plek is. Een half uurtje later sta ik dik aangekleed en met warme thee buiten op de bus te wachten. Waarom zo vroeg? Omdat we een bbq hebben van het werk. :D Yes, een bbq, in de morgen. De Chinezen zijn maar een klein beetje vreemd... De reden van de bbq is dat we de afgelopen maanden zo hard hebben gewerkt en wel een beloning verdienen. Al snel blijkt dat ik in de verkeerde bus ben gestapt en ik kom een half uur later aan op de plek waar ik met m'n Chinese collega's heb afgesproken. Met ons 5-en gaan we met een andere bus naar het platteland. Bij de bushalte staat de directeur ons al op te wachten met de auto om naar het park te gaan. Na de een kort stukje met de auto lopen we een soort van park/bos in. In het midden is een vijver en daar omheen staan allerlei tafels met gaten er in. Hier komt je 'bakje' met houtskolen te staan. We maken de meegebrachte groenten schoon en het vlees wordt gemarineerd, of in de zon gelegd om te ondooien ;) De Chinezen zijn dol op eten, ik vraag me regelmatig af waar ze al het eten laten! Zo veel eten ze, maar ze blijven zo dun! M'n collega's zijn dol op mais, zonnebloempitten en 'chicken wings'. En dat allemaal om 10 uur 's ochtends.
Het is een mooie plek en ondanks dat er bijna alleen maar Chinees gesproken wordt is het toch best een leuke ochtend. Afgezien van het feit dat het superkoud is. Bij het weggaan vraag ik of we onze spullen niet een beetje moeten opruimen. "Nee, we hebben betaald voor deze plek en eten, de eigenaren ruimen het wel op." Oke... overal je rotzooi laten slingeren is iets wat hier de normaalste zaak van de wereld is, maar waar ik niet aan kan en wil wennen.
Na m'n les in de middag ga ik weer naar huis, heb van 3 tot half 7 pauze. Thuis eten Kylle en ik wat en kijken we een paar afleveringen van How I Met Your Mother.
's Avonds ben ik op school voor ' telephone English'. Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat 'English' een persoon was die ik moest bellen:p, maar ik moet m'n leerlingen bellen en Engels met hen spreken. Vanavond is er maar 1 die ik hoef te bellen en de rest van de avond surf ik wat op het net.
Om half 9 ga ik naar huis. We zetten Alice in Wonderland op, maar ik vind er niks aan. Kan m'n ogen amper open houden en om 11 uur lig ik al in bed.

Vrijdag 29-10
Om 8.15 weet ik mezelf met veel moeite uit m'n bed te slepen. Ik ben echt geen ochtendmens! Snel douchen en om 9 uur sta ik met m'n gekoesterde travelmug met thee bij de bushalte. De bus is afgeladen vol en iedereen kijkt in mijn richting zodra ik instap. Ik ben aan de starende blikken gewend, maar kan er niet aan wennen ;) Voordat ik de school binnenloop haal ik om de hoek m'n ontbijt. Voor 3,5 rmb (35 cent) krijg ik m'n geliefde sojamelk en een pannenkoek-achtig ding met ei, een zoetig sausje en sambal. Normaal gesproken zit er nog iets deeg-achtigs tussen, maar dat is helaas al op. Wat logisch is, want half 10 is heel laat voor ontbijt. De Chinezen maken zich dan al op voor de lunch die om 11 uur begint.
Na m'n ontbijt heb ik de Chinese les die ik woensdag miste. Een priveles dit keer, want Kylle is nog steeds ziek. Het blijft een hele uitdaging om deze klankentaal maar een beetje onder de knie te krijgen. Dezelfde lettercombinaties kunnen (met verschillende tonen) op 4 manieren worden uitgesproken en hebben dan ook 4 betekenissen. Gelukkig weet ik me te redden en heb ik de taxi's nog altijd duidelijk kunnen maken waar ze naar toe moesten :)
Tussen de middag naar een winkelcentrum geweest met een van m'n collega's.
's Middags geef ik weer les aan Tim. Aan hem is te merken dat het vrijdag is, want hij is wat minder alert en goed dan dat hij op de andere dagen was. Eergisteren hebben we 'used to' geleerd en geoefend, maar vandaag heeft hij geen idee meer wat het is... Soms lijkt het of hij een vorm van dyslexie heeft. Wanneer ik de meiden van m'n werk hier over vertel hebben ze geen idee waar ik het over heb. Hier in China worden gedrags- en leerproblemen totaal niet onderkend. Ze zijn er niet en kinderen hebben ze niet... Aan het eind van de les spelen we galgje om het alfabet en spellen van woorden te oefenen. Tim heeft de grootste lol als ik verlies!
's Avonds geef ik nog een les; gogo 1. Deze kinderen zijn 6/7 jaar. Elke week komt er weer een nieuw kindje bij, inmiddels heb ik 9 kinderen in dit klasje. Ik herhaal een aantal woorden met ze en leer ze een aantal nieuwe. Ze leren de woorden op volgorde van het alfabet, wat er soms voor zorgt dat ze de gekste woorden moeten leren. Wat ik ze vandaag leerde; girl, goat, hat, hippo, igloo & iguana. Losse woorden en zonder context. Een van de jongens is moeilijk te betrekken bij de les, vraagt veel negatieve aandacht. Thuis in Nederland zou ik hier wel op kunnen reageren, maar hier maakt de taal het toch echt wel heel lastig!
Na school halen we de thuis 'the boys' op van de bus en nemen we ze mee naar de foodnightmarket. Vlak bij ons huis is er elke avond een markt waar je de lekkerste dingen kunt eten. We halen wat dingen op en nemen het mee naar huis om het daar met elkaar op te eten. In plaats van de geplande film kletsen we de rest van avond. Rond middernacht vertrekken ze weer.

Morgen/later over zaterdag t/m dinsdag. Ga nu even snel naar huis, wat eten en dan moet ik over 2,5 uur weer op school zijn.
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor JufH op 04 nov 2010, 11:50

Sjonge, wat een gaaf verhaal om te lezen joh. Zo'n totaal andere cultuur... Heel gaaf allemaal!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Anita op 04 nov 2010, 18:03

Erg leuk om te lezen inderdaad. Bijzonder om op zo'n manier een tijdje deel uit te mogen maken van zo'n cultuur!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Juf Amy op 04 nov 2010, 19:51

Heel leuk om te lezen!
Avatar gebruiker
Juf Amy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 308
Geregistreerd op: 27 sep 2007, 13:28
Woonplaats: Eindhoven
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Yvonnetje op 15 nov 2010, 09:49

We zijn al weer 2 weken verder, maar hier dan toch eindelijk het tweede deel van mijn week.

zaterdag, 30-10
Heerlijk wat langer kunnen slapen, de eerste les begon om 10.45. Les ging oke, weer veel spelletjes gespeeld en zo geprobeerd de woorden aan te leren.
's Middags m'n les voor zondag voorbereid. Daar gaat het vooral om veel praten, maar ik zorg toch altijd wel voor voldoende materiaal.
's Avonds had moest ik eigenlijk de 3e les geven, maar dit verruilde ik voor de 2e. Hierdoor was ik eerder klaar en omdat ik plannen had gemaakt kwam dit goed uit. Na de les naar de 'nightmarket'. Een markt met allerlei prullaria; oorbellen, kleding, mutsen, make-up, en nog veel meer. Ik had nog wat spullen nodig voor m'n Halloween-outfit. Alles kunnen vinden en op sommige dingen wist ik nog wat leuke korting te krijgen. Wanneer je hier op de markt wat koopt, moet je afdingen. Doe je dat niet, dan wordt je bij wijze van uitgelachen. Mij gaat het afdingen steeds beter af, ik denk dat ik de kunst van m'n vader afgekeken heb, hij is er erg goed in. Hij probeert het zelfs regelmatig in Nederland bij grote aankopen ;)
Ondertussen krijg ik al weer trek, dus terwijl ik richting bus loop koop ik op straat wat te eten. Bij de bushalte blijkt de bus niet meer te gaan. Ik heb geen zin in een taxi, dus ik besluit te lopen. Zo'n 20 minuten tot een half uurtje.
Na m'n wandeling denk ik 'onze' vertrouwde hostelbar binnen te stappen. Niets is minder waar. De bar is afgeladen met onbekende buitenlanders en ik word aan iedereen voorgesteld. "Help, wat gebeurt er? Waar zijn 'the boys?!" is wat ik denk. Na een minuutje of 10 zie ik een van onze vrienden van boven komen. Was erg blij om hem te zien en vloog hem om de nek, haha. Tot middernacht met ons 6en gekletst en toen overgestoken naar de kroeg. Daar nog paar uur gezeten en gekletst. Vooral m'n huisgenote had het gezellig, want ze bleek het ineens erg goed te kunnen vinden met een van de jongens. haha. Iets wat niemand had zien aankomen.

zondag 31-10
Kwart voor 8 opstaan is veel te vroeg na de korte nacht van gisteren! Om 9 uur begint mijn les. Het zijn twee blokken van 2,5 uur waarin ik les geef aan twee meiden van ongeveer mijn leeftijd. Superleuk, vooral omdat hun Engels goed genoeg is om echte gesprekken te kunnen voeren. Ik laat ze veel praten en wijs ze tussendoor op fouten, op het gebruik van grammatica en leg nieuwe dingen uit. 's Middags geef ik ze een test en die maken ze vrij goed.
Na de les naar huis om de spullen voor het Halloweenfeest op te halen! Ik verkleed me als iets 'engs'. Helemaal in het zwart, zwarte nagels en met m'n buffsjaal is zelfs m'n haar zwart. M'n gezicht is lijkbleek, op m'n ogen en mond na, die zijn zwart. Ik ben eng genoeg, want zelfs een van m'n collega's is bang voor me ;)
Het feest bestaat uit spellen die de kinderen in de verschillende lokalen kunnen spelen. Mijn spel is een ballonnenestafette. Was er al snel klaar mee, waarna ik ging helpen bij een spel met bloem. Ik ging zwart het lokaal in, kwam er wit weer uit!
Na het feest richting uni om de jongens onze outfit te laten zien. We zouden eigenlijk film kijken, maar dat ging niet meer door. M'n huisgenootje ging film kijken met de jongen van de avond ervoor. Ik ging met een van de jongens iets eten.

Maandag & dinsdag, 1/2-11
Twee heerlijke luier- en uitslaapdagen. Die kon ik wel gebruiken na de korte nachtjes van het afgelopen weekend. Ik kijk een aantal films, lees m'n boek uit en doe verder niet zo veel.
Op een van de dagen ga ik naar de kapper. Een uitdaging, want ze spreken er geen Engels. Gelukkig weet ik uit te leggen wat ik wil. Het resultaat is oke. Ik heb m'n laagjes, maar m'n pony is veel te kort (lijkt op een baby-krul) en ze hebben m'n haar gestyled! Ziet er belachelijk uit...


Dit was mijn week. Was een leuke week. Inmiddels zijn er al weer twee weken voorbij die niet minder boeiend waren. China blijft me verrassen en verbazen!

Voor de volgende 'week van'; is er iemand die wil??
Eind februari met m'n nieuwe baan beginnen. Ditmaal aan de universiteit :) In Shenyang, China.
Yvonnetje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 487
Geregistreerd op: 16 okt 2005, 13:29
Woonplaats: Shaoxing, China.
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Joke op 17 nov 2010, 10:49

HelenP is bereid om volgende week 'de week van ....' te schrijven.
Als er al iemand anders is, doet ze het de week daarna wel.
Laat even weten wie het anders doet als er al wat afgesproken is.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor timgearz op 17 nov 2010, 18:57

Yvonne bedankt voor je week :D erg leuk om het "chinese onderwijs in te duiken"
13/14: Groep 5, 12/13: Groep 6, 11/12: Groep 7, 10/11: Groep 7, 09/10: Groep 4, 08/09: Groep 4,



Avatar gebruiker
timgearz
PABOForum team
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 12 feb 2005, 19:32
Woonplaats: Den Haag
Groep: 5
Schooltype:
Functie:

Re: De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Joke op 17 nov 2010, 21:01

:oops: Ik had nog niet gereageerd en ik vond het juist zo leuk om te lezen hoe het daar in China gaat. Leuk dus, Yvonne, bedankt!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Columns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron