[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - [november 2004] Ook Sint reorganiseert

[november 2004] Ook Sint reorganiseert

Geef hier jouw mening over de beschreven aspecten, over de opvoeding, onderwijs en ICT door Erik van der Pol en Kees van Til

Moderators: timgearz, Columnisten

[november 2004] Ook Sint reorganiseert

Berichtdoor Patrick op 17 okt 2005, 16:21

Pakjesboot 12 is in Alkmaar aangekomen. En dit jaar heeft Sint mij benoemd tot Reorganisatiepiet. Weer eens iets anders als de Wegwijspiet, de Hoofdpiet, de Hulppiet of de Sportpiet. Hij zei: "Piet het wordt tijd dat we meetbare kwaliteitseisen op ons product gaan toepassen. Piet we gaan reorganiseren. We moeten wel, anders moet ik straks als kerstman verder.... Piet zie het als een uitdaging, een nieuwe kans. Zet het allemaal op papier! En vergeet ook de lange termijnplanning niet."

Maar eerlijk gezegd: 'ik word er niet vrolijk van.' Reorganisaties vreten ongelooflijk veel energie. Ik heb al 5 nachten niet geslapen. Al die pakjes moeten aan de huidige kwaliteitseisen voldoen en alle Pieten moeten worden geschoold. Ik heb mijn handen eraan vol. Alles draait om kwaliteit en alle eisen moeten op papier.

Ik ben dit jaar ook met de bordes-speech van de Sint belast. Sint had geen tijd, want hij moest een 24 pagina dikke enquête invullen over de resultaten van het afgelopen jaar: een zogenaamd kindfeedbacksysteem om te kijken of kinderen wel tevreden waren met hun kado's.
Ik ben zo vrij geweest de speech hier en daar iets aan te passen.

(ik: bordje ZIE GINDS KOMT DE STOOMBOOT opsteken)
"Lieve kinderen, Sint moet jullie iets vertellen. Sint zit in een reorganisatie. En zoals jullie allemaal wel weten moet ook ik mijn mantelkoord (lees broekriem) flink aanhalen. Het staat ook in het Rode Boek van Sint. Piet geef jij het boek even aan?" (Ik pak het boek uit de jutezak en geef het aan Sint.)
"Hoofdstuk één, twee en drie zijn dit jaar helemaal gewijd aan kwaliteitszorg en vernieuwingen. Dat betekent dat ik flink wat namen heb moeten schrappen. Ik verzoek dan ook de Hulpsinterklazen en Hulppieten deze kinderen verder onder hun hoede te nemen. Bedankt alvast. Ik kom daar later misschien nog even op terug. Omdat Sint zo veel heeft moeten schrijven over kwaliteit en brandveiligheid zijn er dit jaar veel minder pakjes gemaakt. Maar de pakjes zijn wel voorzien van een speciaal anti-brandlaagje. Voorheen konden we ze zomaar door de schoorsteen gooien, tegenwoordig moet dat met beleid. Lieve kinderen: 'zulke goede pakjes hebben jullie nog nooit gehad.' Je kunt er van op aan dat ze geen vlam zullen vatten als ze door de schoorteen zakken!" (ik: bordje APPLAUS VOOR SINT opsteken)

"Jullie zullen wel denken nu ik hier met 3 Pieten op het bordes sta: 'waar zijn al die andere Pieten gebleven?' (ik bordje opsteken: JA SINT, WAAR ZIJN AL DIE PIETEN?)
Wel lieve kinderen ik heb een flink aantal Pieten in Spanje moeten laten. Een stuk of dertig is overwerkt en tien anderen zijn bezig te stoppen met het schoorsteenroken. Op de boot mag namelijk niet meer geoefend worden vanwege de nieuwe milieu-eisen. Enkelen van hen komen derhalve zwemmen, direct een goede oefening voor het pakjes-redden-op zee-certificaat. Ik verwacht ze met dit weer rond 5 december in Nederland. Even afwachten hoe de stroming staat. Als het tegenzit kunnen ze direct weer terug.....
De MuziekPieten volgen op dit moment een nascholingscursus: kerst met Sint. Ook zij komen iets later. Je moet immers vooruit kijken." (ik: bordje SINT KIJKT VOORUIT opsteken en daarna direct het bordje APPLAUS)

"Jullie hebben natuurlijk al gezien dat Sinterklaas slechts met één pakjesboot is aangekomen. Er worden namelijk nogal wat eisen gesteld aan de pakjesboten van Sinterklaas. Pakjesboot 11 is afgekeurd.

Er komt te veel roet uit de schoorsteen. Pakjesboot 13 wordt verbouwd omdat de slaapplaatsen van de Pieten niet meer voldoen aan de huidige kwaliteitseisen en Pakjesboot 10 is niet meer zeewaardig. Kortom, ook Sint zit dit jaar een beetje krap in z'n materiaal. Hopelijk is dat volgend jaar weer beter." (ik: bordje opsteken MAAK GELD OVER OP DE GIROREKENING VAN SINT)

"Maar lieve kinderen, toch wordt het een fijn feest. Want ondanks de reorganisatie vier ik nog gewoon mijn verjaardag. Dus maak zoveel mogelijk tekeningen. En omdat ook Sint met zijn tijd meegaat, stel ik voor dat jullie ze digitaal versturen. In Spanje print ik ze dan allemaal uit om de openhaard mee aan te steken. Dat maakt me lekker warm als ik weer thuis voor de openhaard zit." 'Kijk, daar gaat de tekening van Josje en daar die van Mirah. Oh, die geven lekkere warmte zeg! Dank je wel hoor' (ik: bordje opsteken met e-mailadres van Sint mailto:SINTERKLA@S.SP)

"Tot slot nog even aandacht voor het schoenzetten. Kijk eerst even wat voor weer het 's avonds wordt, want als het regent mogen de Pieten het dak niet meer op van de Arbo (i.v.m. roetneerslag moet de tijd in de schoorsteen tot een minimum beperkt blijven). Alleen de speciaal getrainde Bungypieten komen daarvoor in aanmerking. En Sint gaat echt niet meer alleen het dak op. Ik heb de cursus namelijk wel gedaan. We hebben zoveel tijd besteed aan het op papier zetten van al die kwaliteitseisen voor het schoorsteenbungy-jumpen, dat de cursus voor de Pieten erbij in is geschoten. Sorry hoor, maar dat ging niet meer lukken voor 5 december. Deze nemen we mee in ons werkplan voor de lange termijn. Ik hoop alleen wel dat ons scholingsbudget toereikend is.
Om toch tegemoet te komen aan jullie wensen, stelt Sinterklaas voor bij regenachtig weer de pakjes buiten bij de voordeur te zetten." (Ik denk: 'hallo zeg Sint heb ik voor niets al die pakjes bespoten met een anti-brand laagje. In de handleiding staat niets geschreven over pakjes bij de deur zetten'.) (ik: bordje STOMME HANDLEIDING, IK WIL EEN CURSUS opsteken; Sint weet van niets, stille protestactie van mijzelf))

"Voor de Hulpsinterklazen en Hulppieten heeft Sint nog één opmerking: voordat je met al die kinderen aan de slag gaat, zorg dan wel dat je een goede kwaliteitsverzekering hebt afgesloten. Alleen dan mag je de officiële Sint en Piet ondersteunen in zijn aktiviteiten en kom je in aanmerking voor het kwaliteitstempel '5 december'. Je kunt je ook aansluiten bij de belangenvereniging 'Sint en Piet in Nederland'. (ik: bordje WORD LID opsteken) Na afloop van het feest zullen we een enquête opsturen aan alle leden zodat we de kwaliteit van het Sinterfeest achteraf kunnen meten en evalueren."

"Door deze reorganisatie weet ik zeker dat het Sinterklaasfeest dit jaar nog beter en fijner wordt! Als je er maar in gelooft! Ik wens iedereen een heel fijn feest."

"Ook namens de Reorganisatiepiet."
Groep 7 met 30 leerlingen
Afbeelding Afbeelding

Avatar gebruiker
Patrick
PABOForum team
 
Berichten: 1060
Geregistreerd op: 07 okt 2001, 13:49
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Keer terug naar Columns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron