[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Neem een kind, volg een cursus

Neem een kind, volg een cursus

Geef hier jouw mening over de beschreven aspecten, over de opvoeding, onderwijs en ICT door Erik van der Pol en Kees van Til

Moderators: timgearz, Columnisten

Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor demaster op 10 maart 2003, 21:32

Voor me ligt de snelgids 'photoshop 7'. Waarom eigenlijk niet 'opvoeden 6'?Je kunt het zo gek net bedenken of er zit wel een handleiding bij: van pollepel tot Ikea-pakket. Bij een kind ontbreekt die handleiding echter. Maar neem van mij aan dat een kind complexer in elkaar steekt dan een zelfbouwpakket. Het roer moet om. OPVOEDEN moet gecertificeerd worden.
En wie weet gaat dat lukken, want de nationale opvoedcursus 2003 wordt binnenkort ingevoerd. Het wordt tijd dat iedereen die kinderen 'neemt' beseft dat opvoeden 'een kunst' is.

In een tijd van welvaart, al is die misschien weer een beetje op z'n retour, komen er steeds meer kinderen die onhandelbaar zijn of gevaar lopen voor hun ontwikkeling (bron: RD, 1-2-'03). Plaatsing in een jeugdinrichting is met 20% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De Raad voor de kinderbescherming is de laatste stap van de jeugdhulpverlening. Zij schrijft: "Een opvoedcursus mag net zo vanzelfsprekend zijn als als een kraampakket voor de bevalling."
Kijk dit is pas ferme taal. Een paar praktische suggesties:
Afbeelding
en stukje uit de reclameboodschap van Prenatal. Omara net in verwachting: "Siets, ik heb van prenatal een mooi pakketje via de post gekregen. Vul jij even het formulier voor de opvoedcursus in...anders moeten we het hele pakket weer terug sturen."

OC & W schrijft in het gele katern als aanvulling op artikel 8 van de basisschool: Ouders kunnen hun kind alleen nog maar aanmelden op een school met certificering van de opvoedcursus. Komen ouders hun kind opgeven zonder dat zij de cursus hebben gevolgd, stuur ze dan door naar postbus 51 met de verwijzing 'dwarse ouder(s)'.

Het Cito intussen handenwrijvend in vergadering bijeen: Wij willen het rendement van leren koppelen aan de opvoedcursus voor ouders. We hebben nu al een opvoedtoets ontwikkeld voor kinderen die nog niet eens geboren zijn. Dat wordt een topper op de markt. Opvoeden begint al in de baarmoeder!

Even een ballonnteje oplaten over L. van Gaal: STOP nu met voetballen. Voetballen is uit, opvoeden is het beste! Wordt lid van de vereniging "ODZ" (Opvoeden Doe je Zo). Deze woensdag spelen we een thuiswedstrijd tegen BCO (de Barceloonse Club voor Opvoeden). Het thema is "knuffelen" en "hoe word ik de beste?"

Hallo dromer, zeg we hebben het hier wel over het jaar 2003 hoor! We zijn hier toch van alle gemakken voorzien met welvaart en enige materialistische inslag; met scholen, waaronder pabo's om kinderen handelbaar te maken; met vele culturen voor de integrale levenservaring; met bergen narcisme om vooral jezelf belangrijk te vinden. Daar past opvoeding toch helemaal niet bij!

Ho, ho, maar om even aan te sluiten bij Sire: van wie zouden ze die onhandelbaarheid dan eigenlijk hebben? Heeft dat niets met de opvoeding te maken dan?

Het wordt tijd de keerzijde eens te bezien. Het is slechts een klein groepje dat uiteindelijk in een jeugdinrichting komt en de rest gaat toch allemaal goed?
In zijn boek 'geweld als uitdaging' beschrijft G. van den Brink dat ontsporing van jongeren (zinloos geweld) juist te maken kan hebben met een toename van inspanningen van ouders voor kinderen en hun verwachtingen waaraan de kinderen moeten voldoen. Dit betreft dan ook die groep waarin het schijnbaar allemaal heel goed gaat.

Nu snap ik het als opvoeder helemaal niet meer. Ga ik straks een nationale opvoedcursus volgen, loop ik het gevaar dat ik mijn kinderen te veel zelfvertrouwen en eigenwaarde geef.
Al dat gedoe over opvoeden. Opvoeden wordt te veel in de publiciteit gebracht in combinatie met problemen: is er geen probleem, dan vinden we er wel één.

Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk. Laat ik mij nu eens voor één keer plat uitdrukken. Wie het dan nog niet snapt...?
Opvoeden is als een bundel cirkels. Dat is het speelveld. De begrenzingen en overlappingen van die cirkels vormen de normen, de inhouden vormen de waarden. De grootte van het speelveld, waarbinnen het kind zich ontwikkelt, varieert en wordt bepaald in interactie tussen ouder(s) en kind. Een ouder die het speelveld te klein houdt, beperkt het kind in zijn ontwikkeling. Een ouder die het speelveld te groot maakt creëert chaos. De kunst van het opvoeden is antwoord te vinden op de volgende vragen: hoe groot mag het speelveld zijn? welke begrenzing leggen we aan? en welke inhouden stoppen we erin? That's all!

Ik weet één ding: de metafoor is qua invulling voor ieder kind weer net even iets anders. Antwoorden vind je door te kijken, te praten, te lezen, te zoeken, te luisteren en te schrijven (waarom denk je dat ik die columns schrijf?)

Doe mee om het opvoeden nu eens in een gunstig daglicht te zetten en bestel nu bij de Master het OPVOED-T-SHIRT. (slechts €20):
1) OPVOEDEN: ik wou dat ik het niet kon.
2) OPVOEDEN: ik ben bijna gecertificeerd!
3) OPVOEDEN: begin voordat je je bezint!
5) OPVOEDEN: niet bekwaam, wel geschikt!
4) OPVOEDEN: neem een kind, volg een cursus!
5) OPVOEDEN: mag het een cirkeltje meer zijn?
6) OPVOEDEN: wij leveren een handleiding erbij!
7) OPVOEDEN: ........................bedenk er zelf een en mail 'm naar mailto:info@demaster.nl

Dit is de start van de nationale-opvoed-wave. Ik zet 'm wel in, wie volgt?
see you
Avatar gebruiker
demaster
Columnist
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 16 sep 2002, 18:39
Woonplaats: Heinenoord
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Tam op 12 maart 2003, 14:16

Wie doet je wat...
Avatar gebruiker
Tam
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 04 mei 2002, 13:05
Woonplaats: Den Haag

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Rhea op 12 maart 2003, 21:51

Tja, inderdaad her en der wat overdreven van leukigheid. Maar met een kern van waarheid!! Want als het opvoeden straks alleen nog maar op ons de (toekomstige) leerkracht neer komt dan mogen we morgen wel voor meer geld gaan demonstreren!! Dan heb je aan 4 jaar (of korter/langer) echt niet genoeg!!
Rhea
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 14 jun 2002, 09:41

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor ManonH op 06 jul 2003, 16:15

Gebeurt al bij mij
OPVOEDEN: neem een kind In mijn geval een hele klas en volg een cursus. Nou dat wordt de PABO bij mij. ;D
Het is een leuk artikel. Ik vond het niet alleen grappig, maar ook pijnlijk. Vooral, omdat ik het niet eens een slecht idee vind. Is het dan al zo ver dat we over dit soort gevallen gaan schrijven?
Maar goed wanneer is een kind brutaal en wanneer is het erg vrij en zelfstandig opgevoed. Hoe groot is de ene cirkel en hoe groot is de andere. Dat ligt aan de ouders zelf.
Dus voor we een cursus gaan opstarten, moeten we eerst het opvoeden een iso-certificaat geven. Daarin staat dan precies omschreven wat opvoeden is.
Dus allen kom met criteria voor de iso-certificatie van opvoeden:
Criterium 1: Het kind spreekt altijd met 2 woorden, d..w.z. niet alleen ja of nee, maar ja juf of nee juf
totaal onervaren, maar aanstormend juf
Avatar gebruiker
ManonH
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04 jun 2003, 19:07

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Geoffrey op 07 jul 2003, 12:22

[quote author=ManonH link=board=19;threadid=1769;start=0#msg20814 date=1057504514]
Criterium 1: Het kind spreekt altijd met 2 woorden, d..w.z. niet alleen ja of nee, maar ja juf of nee juf
[/quote]

Dat méén je niet! We leven in het jaar 2003, hoor! :o
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor ManonH op 07 jul 2003, 12:25

Nee, ik meen het inderdaad niet. Was ;D gezichtje vergeten.
Dit is gewoon humoristisch voortborduren op de visie. Dus als je nog criteria hebt voor de opvoedkursus
totaal onervaren, maar aanstormend juf
Avatar gebruiker
ManonH
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04 jun 2003, 19:07

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Geoffrey op 07 jul 2003, 12:50

Oef, gelukkig! ;D

Ik geef toe: als kinderen even iets te vrij worden en even moeten dimmen, dan laat ik ze wel weer weten wie de baas is. Beetje zoals dit:

Ik: 'Nou is dit de laatste keer geweest dat ik jou door de klas hoor praten, goed begrepen?'
Kind: '...ja.'
Ik: 'Ja, meester.'
Kind: 'Ja, meester.'

Maar, brr.... ik kreeg een beetje de kriebels toen ik dacht aan de mogelijkheid dat ik steeds moet horen: '2+2=4, meester Geoffrey.' of 'Ik heb mijn werk af, meester Geoffrey.' Nee, laat mij maar lekker ongedwongen met die kinderen omgaan, dat vind ik fijner dan dat overdreven beleefde gedoe. ;)
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor ManonH op 09 jul 2003, 09:44

Net zo als je een kind zegt dat het is voor zijn eigen toekomst, wanneer hij niet wil werken. Dan hoor je je eigen leerkracht praten.
totaal onervaren, maar aanstormend juf
Avatar gebruiker
ManonH
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04 jun 2003, 19:07

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Sylvia op 05 aug 2003, 08:23

Hoewel het er niet altijd op lijkt, doen de meeste ouders hun best om hun kinderen op te voeden tot prettige volwassenen. Veel van hen zouden het inderdaad fijn vinden om wat handvatten aangereikt te krijgen, maar opvoeden, doen we dat niet allemaal? Dus ook de oude man die over straat loopt en een opmerking plaats tegen een puber die tegen een deur staat te trappen, of die mevrouw die een paar kleuters van de gladbak afhaalt. Moeten we die ook allemaal een opvoedcursus geven, ook al hebben ze zelf geen kinderen? Wat doe je als je kind in zijn enthousiasme voor een stuk speelgoed de ingang van de winkel verspert en een mevrouw je kind afblaft in plaats van gewoon even beleefd te vragen of hij opzij wil gaan? Die mevrouw aanspreken op haar gedrag? Zeggen dat ze een cursus moet gaan volgen? Tja opvoeden is zo makkelijk nog niet. En wat voor cursus moet dat dan zijn? Hij moet wel begrijpelijk zijn voor de lager opgeleiden en niet te saai voor de hoger opgeleiden. En ouders die SPW of Pabo hebben gedaan, krijgen die vrijstellingen?
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Geoffrey op 05 aug 2003, 14:24

Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor juf_miriam op 12 aug 2003, 11:07

Maar toch...sommige mensen zijn gewoon niet capabel om kinderen te krijgen...Als ik bij mij op school alleen al kijk naar hoe sommige kinderen behandeld worden, stel ik me daar toch vraagtekens bij. En die ouders krijgen dan NOG een kind...

Sommige mensen moeten eerst eens op hun verantwoordelijkheden gewezen worden, voordat ze aan kinderen beginnen...

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor jade35 op 12 aug 2003, 13:08

en wie bepaalt welke mensen dat dan zijn ?????
de zogenaamde deskundigen ??? en wie bepaalt dan wie dat zijn en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik ga er van uit dat de meeste mensen / ouders hun best doen en soms is hun best anders dan dat andere mensen zouden willen................ ook de mensen die het niet zo goed doen in jouw ogen zijn opgevoed door hun ouders en ook daar kunnen we dan nog wel even over doorgaan .
ik heb zelf 2 kinderen en heb gezien mijn omstandigheden9 te ingewikkeld) vreselijk mijn best gedaan.... bij mijn oudste was mijn best nog niet goed genoeg, heb vanaf haar 5e om hulp gevraagd bij 'deskundigen', ze is nu 13, er is altijd met het vingertje naar mij gewezen, ze is in mei weggelopen en opgevangen in een opvang en observatiegroep, daar kwamen ze uit dat het niet aan mij ( als ouder) lag, maar dat mijn dochter speciale begeleiding nodig heeft, er wordt gedacht aan borderline/asperger/schizofrenie en noem nog maar een paar syndromen op, niemand weet het, vandaag moest ze weer naar huis, zij wil niet en wij weten nog steeds niet wat er met haar aan de hand is en hoe wij met haar om moeten gaan op een manier die bij haar past. De zogenaamde deskundigen snappen alles maar doen geen zak....
mijn dochter is om 10.30 vertrokken en nog steeds niet thuis, is ze volgens de leiding van het opvanghuis ook niet van plan, wij staan machteloos, weten niet waar we moeten zoeken en zijn vreselijk bang dat ze ergens eindigt waar niemand wil dat zijn/haar kind eindigt......
Waarom dit verhaal........... het is zo makkelijk om te oordelen, maar oordeel niet .............. er is soms veel meer aan de hand dan dat je zo ziet...... als je eens wist waar ik allemaal al voor uitgemaakt ben, door mede-ouders, leerkrachten( dus collega's) en 'deskundigen'
jade35
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 504
Geregistreerd op: 14 aug 2002, 19:43
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor Lienke op 12 aug 2003, 13:41

Jade, dit is vreselijk, jullie zullen nu wel een moeilijke tijd beleven en dat ook nog in ze zomervakantie...

Is er ook maar iets waar wij jou misschien mee kunnen helpen?

Ik zag van de week een programma wat ook over uzlke problemen ging, was een goed programma, waarin mevr. Kohnstam (hoe schrijf je dat) commentaar gaf. Ook zij gaf aan dat het niet altijd ligt aan de ouders, maar dat problemen ook kunnen ontstaan door de kinderen zelf.
Lienke
 

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor brigitte op 12 aug 2003, 14:29

jeetje Jade, dat is heftig allemaal. Wat lijkt dit me moeilijk voor jullie. Zeker als je om hulp vraagt, maar die niet krijgt en wel van alles verwten wordt. Veel sterkte!
Avatar gebruiker
brigitte
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 529
Geregistreerd op: 26 aug 2002, 21:46
Woonplaats: Vlaardingen

Re:Februari 2003 - Neem een kind, volg een cursus

Berichtdoor JufKim op 13 aug 2003, 07:07

Jade, ook van mijn kant heel veel sterkte hiermee. Wat ellendig voor een gezin (en voor een kind)

Dan nu weer zo iets: Las gisteren (of misschien al eerder) in de krant dat een of andere filosoof het idee geopperd heeft om ouders geen kinderbijslag meer te geven. Hij vindt dat de kinderbijslag moet worden uitgekeerd vanaf ongeveer het tiende levensjaar van het kind. Mits het kind tot die tijd op het rechte pad is gebleven en dus niet in aanraking is gekomen met de politie. Zodra het kind in de daarna volgende jaren met de politie in aanraking komt, moet de kinderbijslag worden stopgezet. De premie die ouders vanaf het tiende jaar van hun kind krijgen wordt wel veel hoger, zodat ze uiteindelijk nog net zoveel ontvangen hebben, zouden ze het op de 'oude' manier gekregen hebben. Hij vindt namelijk dat er nu een geldbedrag staat op het verwekken van een kind en dat vindt hij fout. Hij vindt dat de kinderbijslag een soort beloning voor goede opvoeding moet zijn. En als de kinderen dus op het rechte pad blijven ligt dat aan de goede opvoeding. Komen ze in aanraking met de politie, dan hebben ze een 'slechte' opvoeding genoten!
Mijn eerste reactie is: belachelijk! Het ligt niet altijd aan de opvoeding! Ja, natuurlijk zijn er genoeg situaties te bedenken waarin dat wel het geval is, maar dat komt echt niet altijd voor!
De kamer is gelukkig niet zo te spreken over dit idee.

:-*
Website: http://www.groep1-2b.nl
Op zoek naar een kleutermusical? Neem eens een kijkje in
JufKim
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 14 okt 2002, 16:57
Woonplaats: Scheveningen
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Columns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron