[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Praktiserende homo aannemen op school?

Praktiserende homo aannemen op school?

Geef jouw mening op diverse stellingen.

Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 20 jun 2013, 09:45

Weiger ambtenaren worden ze genoemd die eigenlijk ook homo stellen moeten huwen. Het was nooit een probleem omdat er altijd wel ambtenaren waren die ze wel konden trouwen. Maar het kan niet omdat je gewoon de wet moet volgen.

Nu naar het onderwijs: Reformatorische scholen, Islamitische of christelijke scholen moeten praktiserende homo' s aannemen? Sommige scholen hebben verder nog een vereiste dat je kerkelijk meelevend bent. Moet die regel dan ook overboord? In hoeverre zie je godsdienstvrijheid en dit? Welk belang weegt zwaarder? Ik vergelijk het met: Je bent in hart en nieren VVD'r maar je gaat werken bij het CDA. Is dat wel handig?
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Jufske op 20 jun 2013, 10:57

Ik vind dit een van de domste discussies ooit. Niet omdat jij het aanhaalt, maar dat dit al jaren speelt.

Ik snap niet dat mensen worden aangenomen en beoordeeld op basis van hun geaardheid in plaats van op basis van hun kwaliteiten. Daarnaast, waarom zou iemand die homoseksueel is, in een team willen werken die hem niet accepteren?
Jufske
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 02 feb 2013, 20:42
Groep: 3
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 20 jun 2013, 12:48

Ze zeggen weleens "privé en werk gescheiden houden"? Echter elke gelovige is weer anders en een team die jouw niet accepteert is denk ik ook niet altijd het geval. Ieder mens heeft weer zijn eigen opvattingen hierover. PKN kerk huwt wel veelal mensen van hetzelfde geslacht. Als ik de Bijbel er bij pak dan staan daar niet echt voorbeelden in van mensen die een relatie hebben met hetzelfde geslacht wel vriendschap maar geen seksuele relatie want daar gaat het denk ik ook om. Een ieder begrijpt de Bijbel ook weer anders.
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Joke op 20 jun 2013, 16:04

Vanuit een geloof kan ik niet antwoorden. Bij ons op school was je thuissituatie niet eens aan de orde. Het ging om je vaardigheden en ik vind dat dat ook zo behoort te zijn. Wie erover sprak kon dat in alle vrijheid doen.
Laten we iedereen toch in zijn waarde laten! Ik vind het jammer dat een geschrift van een paar duizend jaar geleden nog steeds bepaalt dat er mensen sterven of ongelukkig zijn, terwijl dat niet nodig had hoeven zijn, omdat de tijd niet heeft stil gestaan en we zo veel meer weten dat duizenden jaren geleden.

Daarnaast is zo'n vertaling mensenwerk en het zijn bovendien nog eens geschriften van verschillende mensen. En dan interpreteert iedereen het ook nog eens op een andere manier. Dat schreef je al.
Je moet eens weten hoeveel opschudding er is ontstaan toen iemand enige tijd geleden de moed had bekend te maken dat de vertaling van 'het kruis' een totaal verkeerde vertaling bleek te zijn. Het is gauw in de doofpot gestopt, want je hoort er niet meer over.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 20 jun 2013, 16:10

Wat was de verkeerde vertaling van het kruis? Bedoel je dat het paal moet zijn?
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Joke op 20 jun 2013, 16:20

De Zweedse theoloog Gunnar Samuelsson stelt in zijn proefschrift dat Jezus niet aan een kruis heeft gehangen, maar waarschijnlijk aan een paal. Uit literatuuronderzoek naar de strafmethoden van de Romeinen blijkt dat er nergens sprake is van een kruis of van kruisiging. Ook het Nieuwe Testament zelf zegt volgens Samuelsson niks over een kruisiging: het Griekse woord stauros wordt wel vertaald met 'kruis', maar betekende in die tijd 'paal'. Samuelsson denkt dat het beeld van het kruis - hét symbool van het christendom - gebaseerd is op traditie en kunstuitingen, en niet op feitelijke gegevens.
( http://www.bijbelencultuur.nl/home/home/nieuws - http://www.nu.nl/wetenschap/2278189/jez ... igd--.html )
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Erick op 20 jun 2013, 23:51

Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 20 jun 2013, 23:56

Erick,

Bij je naam staat Rooms Katholieke School. Ik weet niet in hoeverre daarover gedacht wordt maar bij deze kerk is seks van gelijke geslacht niet toegestaan. Immers het gaat om praktiserende homoseksueel of lesbienne. Ik denk dat de school vrij mogen zijn in hun beleid op basis van hun geloof. Immers vrijheid van godsdienst is een belangrijk goed. Ik vind dat het wel degelijk wat uitmaakt wat je verder in je privé leven doet. Als je leraar bent heb je ook een voorbeeld functie.
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Erick op 21 jun 2013, 00:26

Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 21 jun 2013, 00:46

De opvatting volgens de Bijbel is dat het niet mag. En ik vind niet dat je een christelijke school of islamitische school kunt verplichten zo iemand aan te nemen. Wel vind ik dat je meer bent als mens dan homoseksueel alleen. Er zijn genoeg alternatieven om te werken als leerkracht. Dan zouden de christelijke scholen straks ook mensen moeten aannemen die helemaal niet gelovig zijn?
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor Joke op 21 jun 2013, 08:02

Je vroeg onze mening en die hebben we gegeven.

Zolang er een keuze is zal een school kiezen wat het beste bij haar grondbeginselen past. Komt een school echter voor de keuze te staan door een tekort aan personeel en/of leerlingen zullen zij van hun grondbeginselen afwijken omdat zij het in stand houden van hun school belangrijker vinden. Zo heb ik jaren als gedoopt, maar niet praktiserend christen op een gereformeerde school gewerkt. En een ander voorbeeld: In de wijk waar ik woon waren zo veel niet-christelijk leerlingen aangenomen op een christelijk school (om de school bestaansrecht te geven), dat een christelijk opgevoed jongetje van 4 dat ertegenover woonde op een dependance op enkele kilometers afstand geplaatst werd.

Het afkeuren van 'liefde bedrijven met iemand van hetzelfde geslacht' komt voort uit een tijd dat men nog dacht dat dit een keuze was. Het onderschrijven van dit dogma wordt hardnekkig volgehouden (terwijl we nu beter weten). Van 'Gaat heen en vermenigvuldigt u' is immers geen sprake. Ik huil om al die verstoten jongeren, terwijl er thuis 'God is Liefde' wordt gepredikt.

In het oude Florence waren veel meer mannen dan vrouwen, zodat het daar veelvuldig voorkwam dat mannen de liefde met elkaar bedreven. Toen er besloten werd een grote groep publieke vrouwen 'binnen te halen' om dit te voorkomen en er sancties kwamen voor mannen die hiermee toch bleven doorgaan, werd de groep weliswaar een stuk kleiner, maar een kern bleef bestaan.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 21 jun 2013, 11:15

De politiek zet christelijke scholen onderdruk doordat ze geen eigen vrijheid hebben voor het aannemen van mensen. Ik vind dat er dan ook gekeken dient te worden naar islamitische scholen. Als een school een bepaald beleid heeft vind ik niet dat de politiek daar zich niet mee moet bemoeien we zijn toch zo van scheiding tussen staat en kerken?!
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor miek op 21 jun 2013, 17:31

Waarom deze discussie, speelt dit op een school waar jij werkt/ kinderen op school hebt zitten?

Ik ken een paar homo's die ook leerkracht zijn en toevallig hele goede. Als ze bij ons zouden solliciteren werden ze meteen aangenomen. Ik ken ook een homo die ook leerkracht is die waarschijnlijk niet bij ons op school aangenomen zou worden omdat hij een totaal andere onderwijsvisie heeft dan onze school.

Verder sluit ik me aan Erick
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor moimoi op 21 jun 2013, 19:20

In de vacatures staat altijd "leerkracht" gezocht en nooit "hetero" gezocht.
:)
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Praktiserende homo aannemen op school?

Berichtdoor vragen op 22 jun 2013, 00:59

Dus jullie willen bijvoorbeeld een reformatorische school verplichten om bij goede geschiktheid ook iemand aan te nemen die houdt van mensen van hetzelfde geslacht en daarmee relatie heeft? Of even off-topic verplichten bij de SGP vrouwen aan te nemen, dat is immers wel doorgezet....?

En wat te denken aan travestieten? Mogen die ook voor de klas staan? Is wat wat anders, ik weet het.
vragen
PABOforum Baby
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 14 jun 2013, 09:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Stellingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron