Gezocht: leraren voor onderzoek mbt motiveren van leerlingen

Wil je een boek kopen of juist een boek verkopen? Of heb je andere vragen/verzoekjes?

Moderator: timgearz

Gezocht: leraren voor onderzoek mbt motiveren van leerlingen

Berichtdoor JannekeD op 18 maart 2017, 16:26

Leerlingen die gemotiveerd zijn halen hogere cijfers, gaan met plezier naar school en hebben een lagere kans vroegtijdig school te verlaten. Jij als leerkracht kunt grote invloed uitoefenen op de motivatie van je leerlingen. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat leerlingen het meest gemotiveerd zijn wanneer hun leerkracht autonomie en structuur biedt.

Wil jij meer zicht krijgen op in hoeverre jij autonomie en structuur biedt, in hoeverre jouw leerlingen gemotiveerd zijn en wat je zou kunnen doen om je leerlingen extra te motiveren? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Ik ben Janneke Domen en ik doe onderzoek voor de Universiteit Utrecht naar het motiveren van leerlingen. Ik wil je graag uitnodigen om deel te nemen aan ons onderzoek.

Wat kan ik je bieden?
- Meer inzicht in de autonomie en structuur die jij biedt aan jouw leerlingen
- Meer inzicht in de motivatie van jouw leerlingen
- Informatie over hoe jij nog meer autonomie en structuur kunt bieden

Wat verwacht ik van jou?
- Je vraagt de ouders van de leerlingen om toestemming om deel te nemen. Hiervoor leveren wij een brief aan die je uit kunt delen in je klas.
- Je geeft een instructie van ongeveer 15 minuten aan je klas. Je zorgt dat deze instructie gefilmd wordt. Deze opname zijn voor jezelf en worden door de onderzoekers niet bekeken.
- Na deze instructie vraag jij aan jouw leerlingen om een vragenlijst in te vullen.
- Op een later moment vul je ook zelf een vragenlijst in met betrekking tot deze instructie. Hiervoor kijk je eerst naar een informatiefilmpje over autonomie en een deel van de deelnemers zal ook zijn eigen les terugkijken.

Zie jij dit als een kans om meer zicht te krijgen op je eigen handelen en jezelf te ontwikkelen? Stuur dan voor z.s.m. een mail naar j.m.domen@students.uu.nl.


Met vriendelijke groet,
Janneke Domen
JannekeD
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 18 maart 2017, 15:59
Groep: 0

Keer terug naar Vraag en Aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron