[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Deeltijders !!!

Deeltijders !!!

Elke gebruiker kan hier zich even voorstellen. Stel vragen om de anderen beter te leren kennen.

Moderator: timgearz

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor S@ski@ op 14 jan 2003, 20:12

Ja stage plaatsen worden bij ons ook door de school geregeld. Voor christelijke en katholieke scholen dan. Volgend jaar wil ik stge lopen op de openbare school naast de peuterspeelzaal. Dan kan ik de jongste bij wijze van spreken meenemen.
Ik ben begonnen met een halve dag in de week stage. Aan het einde van de periode kwam ik niet goed uit en heb het opgevoerd tot twee halve dagen in de week. Ook voor mij is dat bijna niet te regelen en bij mijn volgende stage ga ik het gewoon weer proberen met een halve dag per week. Ook over de lio stage was mij niets verteld. Nu ben ik blij dat mijn dochters tegen die tijd allebei al op school zitten dan wordt het misschien makkelijk er te regelen. Met een beetje mazzel loop ik dan stage op hun school. Dat is ook een openbare dus die mag ik zelf benaderen.
Bij iedere hoge school is dat weer anders geregeld. Ik zit op het inholland en mag dus zelf alleen openbare of montesoriescholen bellen en mensen die op de Haagse hogeschool zitten juist weer omgekeerd geloof ik.

Maar er is wel een tekort aan stage plaatsen dus als je niet snel genoeg iets hoort probeer het dan zelf. Bij mij zater er in de taakgroep mensen die pas na de herfstvakantie konden ebginnen met de eerste stage. Daardsoor hebben we dingen wel later in mogen leveren maar kwamen we wel weer in de knoei met andere opdrachten.

Die eerste dagen komt er zeker veel op je af. Laat het allemaal rustig over je heen komen en pik eruit mee wat je op dit moment nodig hebt het is allemaal na te lezen

Succes
S@ski@
 

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor S@ski@ op 14 jan 2003, 20:14

ik tik weer te snel en mensen die het tentamen nederlands gehaald hebben halen ze er wel uit ;)
Ik moet het ook eerst bekijken voordat ik het post. :-[
S@ski@
 

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor Elina op 15 jan 2003, 11:37

Elina
 

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor Tinkelbell op 15 jan 2003, 22:02

Wat goed van jou dat jij in combinatie met je baan nog aan zo'n studie bent begonnen zeg! Ik heb zelf ook een tijdje met het idee rond gelopen om rechten te gaan studeren, want dat sloot goed aan bij mijn huidige baan. Ik vond echter dat de studie thingy te lang was(rond de 9 jaar als ik het mij nog goed kan herinneren).
Succes de komende 3,5 jaar hoor! ;)
*Tinkel*
Avatar gebruiker
Tinkelbell
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 10 jan 2003, 21:19
Woonplaats: dordrecht

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor S@ski@ op 16 jan 2003, 12:22

Petje af hoor. Ik zou niet weten waar ik de tijd zou moeten vinden om er nog bij te werken.
Knap hoor.\Veel sterkte nog de komende 3,5 jaar en daarna de Pabo he. Dan heb je wel het voordeel dat je waarschijnlijk gelijk voor de klas kan en er dan bij kan studeren.
Heel veel sterkte

Ook over een jaar of 6 zal er nog steeds een leraren tekort zijn. Er beginnen nog steeds te weinig mensen aan de opleiding.
S@ski@
 

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor jufwendy op 12 apr 2003, 14:11

Ik ben dus ook een deeltijder. Het eind van het tweede jaar is gelukkig in zicht en ik hoop dat het volgende jaar dan ook het laatste jaar is!! Ik zorg namelijk ook (alleen) voor mijn vier kinderen en volg dan de opleiding erbij. Het valt niet echt mee en ik kan ook eerlijk zeggen dat mijn sociale leven niet meer bestaat... het is kindjes en school en school en kindjes... Maar ik zal het halen, 't moet he!!
Wendy, Pabo Haarlem, 2e jaars deeltijd, voorkeur: bovenbouw
Avatar gebruiker
jufwendy
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 12 apr 2003, 13:57
Woonplaats: Haarlem

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor joyce1982 op 05 jun 2003, 20:31

[quote][/quote]Ook over een jaar of 6 zal er nog steeds een leraren tekort zijn. Er beginnen nog steeds te weinig mensen aan de opleiding.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt er helemaal aan in welk deel van Nederland je zit.
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor ManonH op 26 jun 2003, 12:42

Ben het met Joyce eens. In het oosten van het land valt het nog wel mee met dat tekort. Op middelbare scholen in deze regio hebben ze er meer last van dan basisscholen.
totaal onervaren, maar aanstormend juf
Avatar gebruiker
ManonH
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 04 jun 2003, 19:07

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor hanneke22 op 24 nov 2003, 16:01

Hallo Wieneke!

Ik las dat jij de 2jaar durende deeltijdopleiding doet in Nijmegen. Dit wil ik ook gaan doen. Ik woon nu nog in Almere en doe daar de voltijd opleiding en ben tweedejaars. Binnenkort verhuis ik naar Nijmegen en ken daar natuurlijk nog helemaal niemand. Daarom wil ik jou iets vragen...Namelijk:
1. Wat zijn de toelatingseisen voor deze vorm van de opleiding?
2. Werk je overdag? Is er de mogelijkheid om overdag als onderwijsassistent aan de slag te gaan?
3. Hoe is de werkdruk?
4. Hoe is de pabo in Nijmegen?
5. Op welke dagen moet je naar school en hoeveel stage loop je?

Ok...ik ben erg nieuwsgierig maar ik moet ook snel gaan beslissen.

Alvast bedankt voor je antwoord(en)!

Groetjes, Hanneke
Ik ben verhuist naar nijmegen en ken her nog niemand! Ik doe mijn laatste jaar pabo ook op een nieuwe school. Ik zou het leuk vinden om via deze weg ervaringen met medestudenten uit te wisselen. Bijvoorbeeld over het afstuderen. Wie heeft er ervaring met Pabo Groenewoud in Nijmegen?? x Hanneke22
hanneke22
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 24 nov 2003, 15:15
Woonplaats: Nijmegen

Re:Deeltijders !!!

Berichtdoor hanneke22 op 24 nov 2003, 16:02

[quote author=wieneke link=board=14;threadid=944;start=0#msg10732 date=1040646023]
Hallo :),

ook ik ben een PABO deeltijder (verkort - in 2 jaar!) in Nijmegen.

Ik zit nu in het eerste jaar en ik heb het hartstikke naar mijn zin. Ik investeer wel veel meer tijd in mijn stage (in groep 8) dan in het studeren voor tentamens e.d.
De combinatie werk/studie valt me tegen. Er moet zoveel getypd worden! Wat een hoop visies en reflecties!
Maar goed, het uiteindelijke doel is: zelfstandig voor de klas! ;D

Ik heb dans- en dramalessen gegeven op een jenaplanschool aan kinderen tussen de 6 en 9 jaar oud.
Dit was tijdens mijn vorige studie (CMV) en daar is ook mijn interesse voor de PABO ontstaan.
Maar een beetje 'leuke spelletjes' doen in een gymzaal is echt compleet anders dan 'serieuse taal-en rekenlessen'!
Alleen al het klassenmanagement! Maar gelukkig kan ik ook in mijn stageklas veel aan dans en drama doen!

Groeten, Wieneke.
[/quote]
Ik ben verhuist naar nijmegen en ken her nog niemand! Ik doe mijn laatste jaar pabo ook op een nieuwe school. Ik zou het leuk vinden om via deze weg ervaringen met medestudenten uit te wisselen. Bijvoorbeeld over het afstuderen. Wie heeft er ervaring met Pabo Groenewoud in Nijmegen?? x Hanneke22
hanneke22
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 24 nov 2003, 15:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron